Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501572 Administració i Direcció d'Empreses | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
El desenvolupament de l'assignatura no contempla cap prerequisit de coneixements previs per poder-la
cursar.
1. GESTIÓ DE PROJECTES EMPRESARIALS
Tipus de projectes
Tècniques de gestió de projectes
Diagrama GANTT
Diagrama ROY
Diagrama PERT/CPM
Els recursos i els projectes
Equilibrat de recursos
Els costos i els projectes
Software per a la gestió de projectes
2. LOCALITZACIÓ D'INSTAL·LACIONS
Característiques de les decisions de localització
Models puntuació
Models de centre de gravetat
Models de mitjana geomètrica
Models de costos
Models de cobertura
3. SIMULACIÓ
Concepte i utilitat de la simulació
Metodologia per la simulació
Principals distribucions estadístiques Aproximació de dades reals a distribucions. El software Stat:Fits
Introducció al software Simio
4. GESTIÓ DE LA QUALITAT
Principis i definicions de qualitat
Dimensions de la qualitat. Qualitat de Servei
El cost de la NO qualitat
Models de gestió de la qualitat: Normes ISO 9000 i EFQM
L'anàlisi modal de falles i errades (AMFE)
Control estadístic de la qualitat (SPC)
Sistemes a prova d'erradas-Poka-Yokes
5. LA GESTIÓ BASADA EN PROCESSOS
Conceptes generals i definicions
Classificació i tipologia de processos
Relació entre processos i Projectes
Aplicació a models i sistemes de qualitat ISO i EFQM
Mapa de processos
Descripció i representació de Processos i subprocessos. PROCESS MAPPING
Sistemes de mesurament de resultats clau. Quadres de comandament i control (CM-KPI’s)
Millora de processos
La millora contínua
Software per a la gestió de processos
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctica | 17 | 0,68 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Teoria | 32,5 | 1,3 | 1, 2, 4, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 16, 18, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
Sessions de tutoria pels casos i ús del software | 15,5 | 0,62 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 19 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi / preparació tasques | 85 | 3,4 | 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Al llarg del curs es desenvoluparan els diferents apartats del programa.
Habitualment hi haurà una sèrie de materials i activitats que l'alumne haurà de treballar prèviament a les
classes i que serviran per motivar i millorar la comprensió del tema.
Al llarg de cada tema es proposaran una sèrie d'exercicis o activitats per reforçar els continguts, què es
realitzaran en grups petits d'alumnes.
Hi haurà una sèrie d'hores cada setmana per atendre individualment els estudiants (tutories) i solucionar els
dubtes que puguin tenir.
Es farà servir intensament software professional que fan servir les empreses per gestionar les seves operacions
"La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries".
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Gestió de la qualitat- Treball escrit | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 14, 16, 17, 18, 19 |
Gestió de processos (BPM)- Treball escrit assistit amb l'ús de software tècnic | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Gestió de projectes- Cas d'estudi amb l´ús de software tècnic | 15% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 18, 19 |
Localització d'instal·lacions- Treball escrit assistit amb l'ús de software | 15% | 0 | 0 | 4, 6, 7, 11, 13, 14, 16, 17, 18 |
Tasca final: Simulació- Presentació oral amb recolzament de software tècnic | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
Tots els alumnes tenen l'obligació de realitzar les tasques avaluables. Si la nota de curs de l'alumne és 5 o superior, es considera superada l'assignatura i aquesta no podrà ser objecte d'una nova avaluació. En el cas d'una nota inferior a 3,5, l'estudiant haurà de repetir l'assignatura en el següent curs. Per aquells estudiants que la nota de curs sigui igual o superior a 3,5 i inferior a 5 podran presentar-se a la prova de recuperació. Els professors de l'assignatura decidiran la modalitat d'aquesta prova. Quan la nota de la prova de recuperació sigui igual o superior a 5, la qualificació final de l’assignatura serà d’APROVAT essent la nota numèrica màxima un 5. Quan la nota de la prova de recuperació sigui inferior a 5, la qualificació final de l’assignatura serà de SUSPENS essent la nota numèrica la nota de curs (i no la nota de la prova de recuperació).
Un estudiant que no es presenta a cap prova avaluable es considera no avaluable, per tant, un estudiant que realitza alguna component d'avaluació continuada ja no pot ser qualificat com "no avaluable”
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB).
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independènciadel procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, laqualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
Bibliografia bàsica:
Bibliografia complementària:
Bibliografia digital
Jay Heizer, Barry Render, Chuck Munson, Operations Management : Sustainability and Supply Chain Management / Llibre en línia | Pearson Education | 2016 | Twelfth Edition, Global Edition: https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1c3utr0/cdi_askewsholts_vlebooks_9781292148656
Project software, SIMIO, Excel, Stat:Fit, Visio
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 4 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 4 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |