Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501572 Administració i Direcció d'Empreses | OT | 4 |
2501573 Economia | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
El coneixements que resulten d’haver cursat les assignatures “Introducció a l’economia” i “Economia Internacional”, és a dir, una comprensió dels conceptes bàsics de l’economia i un coneixement dels trets de l’evolució de l’economia mundial i les relacions internacionals.
Dotar els/les estudiants/tes dels instruments bàsics i coneixements necessaris per a la comprensió i interpretació dels processos d'integració i globalització econòmica. El curs pretén situar la importància del fenomen de la integració econòmica a través de l'anàlisi dels acords comercials regionals, la integració financera, les zones monetàries i les institucions de la integració. També donar compte dels canvis tecnològics, socials i econòmics que acompanyen el procés de globalització.
1. Fonaments de la globalització i integració econòmica
2. Elements de la integració: unions duaneres i monetàries
3. Elements de la integració europea
4. Globalització i integració comercial: cadenes de valors
5. Integració regional al món
6. Globalització i integració financera
7. Economies avançades vs. economies emergents
8. Crisi, recessió i proteccionisme econòmic
9. Unió Monetària Europea
10. Polítiques econòmiques europees
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teoriques | 32,5 | 1,3 | 1, 2, 3, 8, 9, 10, 11, 13 |
Practiques | 17 | 0,68 | 4, 5, 6, 7, 12, 14, 15, 21, 22, 23 |
Tipus: Supervisades | |||
Turories i seguiment de les pràctiques i les lectures | 20 | 0,8 | 5, 7, 12, 15, 21, 22 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures i estudi del material | 37 | 1,48 | 1, 2, 3, 10, 13 |
Recollida i processament d'informació | 20 | 0,8 | 1, 2, 5, 13, 18, 19, 20 |
Classes magistrals: en aquestes sessions el/la docent introduirà a els/les estudiants els coneixements bàsics de cadascun dels temes de la matèria.
Classes pràctiques: es tracta d'un conjunt d'activitats que realitzen conjuntament els/les estudiants/tes i el/la docent per a aprofundir idees i conceptes introduïts a classe. Algunes sessions es podran realitzar en classes informatitzades.
Activitats autònomes: els/les estudiants assimilaran, a través de l'estudi individual, els temes tractats en classe amb el suport de les tutories del/ de la docent.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assaigs, presentacions i exercicis | 20% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
Exàmen final | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
Exàmen parcial | 40% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
Avaluació continuada
Avaluació continuada consistent en un examen final comprensiu (40% de la nota final), un exàmen parcial per verificar l'estat d'aprenentatge de les competències i habilitats (40% de la nota final) i l'escriptura d'assaigs, realització de presentacions i exercicis de classe (20% de la nota final).
Per aquells estudiants que en l'avaluació hagin obtingut una nota final que sigui igual o superior a 3,5 i inferior a 5 hi haurà una re-avaluació. Aquesta re-avaluació estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Un alumne només pot obtenir un "No avaluable" si no ha participat en cap de les activitats d'avaluació de l'assignatura. Per tant, es considera que la realització d'algun component d'avaluació impedeix d'optar a un "No avaluable".
Aquesta assignatura preveu el sistema d’avaluació única (Art. 265 de la Normativa Acadèmica de la UAB)
La sol·licitud d’avaluació única suposa la renúncia a l’avaluació continuada.
L'avaluació única ha de ser sol·licitada en la Gestió Acadèmica del Campus on es cursa el grau/màster dins del termini i amb el procediment que estableix el calendari administratiu de la Facultat d'Economia i Empresa. L'avaluació única consisteix en dues exàmens sobre el contingut de tot el curs la durada total del qual serà de tres hores (80% nota final). Addicionalment, el dia d'avaluació única el/la estudiant haurà de lliurar els assajos i altres activitats avaluablesrealitzades al llarg del curs (20% nota final)
Presencialitat:
Tipología Evidència (1) |
Pes a l’avaluació final (%) (2) |
Durada de l’activitat |
L’activitat que dona lloc a l’evidència es realitza presencialment en la data establerta? (SÍ/NO) (3) |
Exàmen parcial |
40% |
1 hora |
SI |
Exàmen final |
40% |
2 horas |
SI |
Assaigs i exercisis |
20% |
NO |
En la recuperació no es fa distinció entre els estudiants que han fet avaluació contínua i aquells que han optat per l’avaluació única, tots s’avaluen amb la mateixa prova o evidència d’avaluació.
La revisió de la qualificació final segueix el mateix procediment que per a l’avaluació continuada.
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen parcial i final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent". Apartat 1 de l'Article 264. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el següent formulari: e-Formulari per a la reprogramació de proves.
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en quees publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
"Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les qual equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura". Apartat 2 de l'Article 261. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han d'haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura més gran o igual que 3,5 i menor que 5.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, s'ha de qualificar amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura és 0". Apartat 11 de l'Article 266. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB).
Baldwin, R y C. Wyplosz, The Economics of European Integration (7th edition), Mc Graw Hill, 2022.
Pugel, Th., International Economics (17th Edition),Mc Graw Hill 2020; Disponible en línia: https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1c3utr0/cdi_askewsholts_vlebooks_9781260568547
Feenstra. R., Taylor, A. International Economics, Worth Publisher, 2014
Feenstra. R., Taylor, A. Macroeconomía Internacional, Barcelona Reverté, 2012:
Feenstra. R., Taylor, A. Comercio Internacional, Barcelona Reverté, 2012:
Krugman, P.R., Obstfeld, M. & Melitz, M., International Economics: Theory and Policy (11th Edition), Pearson 2018 / Krugman, P.R. y Obsfeld, M., Economía Internacional. Teoría y Política (7ª edición), Pearson, 2010.
Altres referències
Brunet Cid, F., Curso de Integración Europea (2ª edición), Alianza, 2010.
Lechner, Frank & Boli, J. (eds.), The globalization reader (6th edition), Wiley-Blackwell, 2020.
Ravenhill, J., Global Political Economy (5th edition), Oxford University Press, 2018.
MS Office
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 8 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 8 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 51 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 8 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 51 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |