Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503710 Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No n'hi ha.
Aquesta assignatura vol dotar l'alumnat de les eines conceptuals i pràctiques de la planificaciò i gestió de l'aigua en entorns mediterranis. Per a una major comprensió, vegeu els continguts
Bloc 1. Introducció al cicle integral de l’aigua
1.1. El cicle integral de l’aigua
1.2. Context històric i sociodemogràfic
1.3. Context mediterrani
1.4. Els efectes del canvi global en els sistemes fluvials
1.5. Situació dels recursos hídrics
1.6. Contaminació de les aigües
1.7. Caracterització de les aigües
Bloc 2. Aplicació dels SIG en la planificació i gestió de l’aigua
2.1. SIG aplicat a la planificació i gestió de l'aigua
2.2. Pràctica SIG
Bloc 3. La planificació i avaluació dels sistemes hídrics
3.1 La Directiva Marc de l’Aigua
3.2. El concepte d’estat ecològic
3.3. Avaluació de l’estat ecològic
Sortida a camp
Bloc 4. Gestió de les aigües residuals i reutilització
4.1. Problemàtica. Contaminació aigües urbanes i industrials
4.2. Tractament de les aigües residuals urbanes i industrials. Context històric i actual. Mètodes Nature-Based Solutions (NBS).
4.3. Reutilització de les aigües.
Visita EDAR Granollers + Classe magistral
Bloc 5. Gestió de les aigües potables
5.1. Legislació
5.2. Infraestructures
5.3. Processos i costos
Bloc 6. Gestió econòmica de l’aigua
6.1. L’aigua com a bé
6.2. El valor de l’aigua
Bloc 7. Conflictes en planificació i gestió de l’aigua
7.1. Conèixer els actors implicats
7.2. Problemàtiques, posada en comú, presa de decisions
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 25 | 1 | CM06, KM38, SM31, CM06 |
Pràctiques d'aula (PAUL) | 16,5 | 0,66 | CM06, SM31, CM06 |
Sortida de camp | 8,5 | 0,34 | CM06, SM31, CM06 |
Tipus: Supervisades | |||
Realització d'exercicis pràctics | 20 | 0,8 | CM06, SM31, CM06 |
Tutories | 5 | 0,2 | CM06, KM38, SM31, CM06 |
Tipus: Autònomes | |||
Creació d'una unitat didàctica o projecte sobre l'aigua | 20 | 0,8 | |
Elaboració de treball de curs | 35 | 1,4 | |
Preparació de pràctiques | 15 | 0,6 | |
Preparació exposició oral | 5 | 0,2 |
Les activitats dirigides seran classes teòriques, pràctiques i sortida de camp.
A començament de l’assignatura el professorat explicarà el protocol de mesures i bones pràctiques de les sortides de camp.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació de l'estat ecològic | 25% | 0 | 0 | CM06, SM31 |
Pràctica SIG | 10% | 0 | 0 | CM06, SM31 |
Treball en grup | 40% | 0 | 0 | CM06 |
Unitat didàctica | 25% | 0 | 0 | KM38 |
L'avaluació de l'assignatura es basarà en les següents evidències:
S’exposa un cas concret a realitzar amb SIG: Trobar una massa d’aigua i associar i calcular els percentatges i/o superfície dels seus usos i cobertes del sòl. Exportar aquest mapa amb base topogràfic i ortofotomapa.
Es realitzarà una sortida de camp a la conca del Besòs o de la Tordera on l'alumnat haurà de fer una valoració de l'estat ecològic d'un tram de riu concret. El professorat en la part teòrica nodrirà d'eines per a què els propis alumnes siguin els encarregats de fer la seva pròpia valoració.
Els/les alumnes hauran de desenvolupar una unitat didàctica destinada a un públic concret (educació primària, secundària i/o ciutadania). En aquesta unitat didàctica haurà de demostrar eines per tal que el públic objectiu sigui coneixedor d'alguna temàtica relacionada amb els espais fluvials i la seva gestió per a crear una conscienciació ambiental sobre el territori. Cada grup haurà de preparar i executar pel grup-classe la seva unitat didàctica o projecte.
Treball en grup: l'alumnat, en grups, haurà de fer cerca d’una problemàtica relacionada amb la planificació i gestió de l’aigua, detectar els principals actors implicats, identificar les problemàtiques i crear una sèrie de solucions que es puguin aplicar per a què la majoria dels actors implicats en resultin beneficiats. Aquest treball es dividirà en una exposició oral (20%) i un treball escrit (20%).
Criteris d’avaluació
Les entregues rebudes fora del període estipulat en el Campus Virtual es considerarà com a "No Presentat", exceptuant els casos degudament justificats.
En cas de que dues de les activitats avaluables no hagin estat presentades o hagin estats suspeses (nota inferior a 5), l'alumnat podrà optar a un examen de recuperació. La nota final després de l’examen de recuperació no podrà ser major a 7. L'alumnat qu vulgui optar a pujar nota també es pot presentar, en cap cas suposarà una reducció de la nota que ja tenen.
No Avaluable
Els i les estudiants rebran la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagin lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació
Revisió de qualificacions
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professorat informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Avaluació única
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
A l'inici de curs es donará el llistat de referències básiques
Office i QGIS
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PCAM) Pràctiques de camp | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |