Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503710 Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura no té cap prerequisit específic. Tot i això la seva docència està pensada per a estudiants de tercer curs i per tant es dóna per suposat que s'han adquirit els coneixements impartits a les assigntures de primer i segon curs. Cal tenir destresa en la utilització dels Sistemes d'Informació Geogràfica. Aquest darrer punt és imprescindible.
Aquesta assignatura té com a objectiu principal que els i les estudiants adquireixin els coneixements necessaris per tenir una visió crítica de la planificació territorial i puguin valorar els continguts ambientals amb els que s'estructura el territori.
Per assolir aquest objectiu principal, es proposen els següents objectius durant el curs:
Tema 1: Introducció a la Planificació, Planejament i Avaluació
Tema 2: Procés de Planificació
Tema 3: Planejament
Tema 4: Avaluació
Tema 5: Procés d' Avaluació
Tema 6: Ús de l' Avaluació
Tema 7: Ètica en la Planificació, Planejament i Avaluació
Tema 8: Casos Pràctics i Estudis de Cas
Tema 9: Tendències i Desafiaments en la Planificació, Planejament i Avaluació
Tema 10: L’escala local en les polítiques de mitigació i d’adaptació al canvi climàtic
Tema 11: Desenvolupament d’actuacions de mitigació i d’adaptació al canvi climàtic
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria (TE) | 28,5 | 1,14 | SM26 |
Pràctiques d'aula (PAUL) | 16,5 | 0,66 | |
Tipus: Supervisades | |||
Reconeixement de l'àrea d'estudi | 5 | 0,2 | KM29 |
Seguiment de pràctiques i informes | 20 | 0,8 | KM34 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació de materials i estudi | 35 | 1,4 | KM29 |
Redacció de l'informe de curs | 40 | 1,6 | CM20, SM26 |
Les primeres sessions de l'assignatura es fa la formació teòrica per donar pas a una sortida de camp i l'elaboració d'un pla municipal de lluita contra el canvi climàtic o d'emergència per seguera que s'anirà seguint a les tutories.
A començament de l’assignatura el professorat explicarà el protocol de mesures i bones pràctiques de les sortides de camp.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa a les tutories i sortides de camp | 20% | 0 | 0 | CM20 |
Examen escrit sobre els continguts | 20% | 5 | 0,2 | KM29, KM34 |
Presentació pública del treball | 15% | 0 | 0 | SM26 |
Treball de curs | 45% | 0 | 0 | CM20, KM34 |
L’avaluació de l’assignatura es basa en:
Totes les activitats avaluables es podran recuperar, excepte les presentacions fetes a l’aula, que no tenen possibilitat de ser fetes fora d'encàrrec inicial, la sortida de camp, que per raons òbvies només es fa els dia que està programada, i les tutories.
Per superar l'assignatura cal tenir una nota mínima de 3,5 en cadascuna de les tres activitats avaluables, independentment del pes que aquestes tenen a la nota final, i haver assistit inexcusablement a la sortida de camp i a les tutories.
S'obtindrà la qualificació de No avaluable si no s'ha entregat cap activitat o bé s'ha entregat només la primera activitat. Per tant doncs haver entregat dues o més activitats implica que s'ha seguit el curs i la qualificació a obtenir serà la d'aprovat (10-5) o la de suspès (4,8-0).
Per últim, l'estudiant haurà de tenir present les activitats presencials d'obligada assistència, sense la qual no podrà tenir l'avaluació final de l'assignatura:
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
La còpia o plagi de material, tant en el cas de treballs com en el cas dels exàmens, constitueixen un delicte que serà sancionat amb un zero a l'activitat. En cas de reincidència es suspendrà tota l'assignatura. Recordem que es considera "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a. "Plagi" és el fet de presentar tot o part d'un text d'un autor com a propi, sense citar les fonts, siguin en papero en format digital. Vegeu documentació de la UAB sobre "plagi" a: http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/unit_20/sot_2_01.html
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única
Abellà Masdeu, Ester. SIG per al pacte d'alcaldies. Eina de consulta i presa de decisions. 2020. (1373 Màster Universitari en Geoinformació) <https://ddd.uab.cat/record/231402> [Consulta: 24 juny 2023].
Generalitat de Catalunya i Institut d'Estudis Catalans. (2016). Tercer informe sobre el canvi Climàtic a Catalunya. <http://bit.ly/2kL9PR9> [Consulta: 24 juny 2023].
Per redactar l'informe cal utilitzar les eines SIG que l'alumne pot tenir al seu ordinador o utilizar el programari disponible a les aules d'informàtica de la facultat
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |