Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500893 Logopèdia | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Haver cursat l'assignatura "Neurologia del Llenguatge"
AQUESTA GUIA DOCENT CORRESPON TAMBÉ A LA DOCÈNCIA ALTERNATIVA PER A L'ALUMNAT MATRICULAT A L'ASSIGNATURA DEL PLA D'ESTUDIS ANTIC 101712.- Disfagia i trastorns relacionats
En acabar l'assignatura l'alumnat haurà de ser capaç de:
1. Anatomofisiologia de la deglució.
2. Exploració clínica i instrumental de la deglució.
3. Identificació i maneig de la disfàgia en neonats prematurs.
4. Disfàgia orofaríngea d'origen neurològic i trastorns associats
5. Disfàgia d'origen orgànic i trastorns associats.
6. Disfàgia vs deglució atípica i trastorns associats
7. Objectius, programació i planificació de la rehabilitació de la deglució segons patologia de base
8. Laringectomia:
9. Disàrtria
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria amb suport TIC | 61,5 | 2,46 | 2, 3, 5, 11 |
Classes pràctiques d'exploració i d'anàlisi crític i debat de casos pràctics | 6 | 0,24 | 6, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories programades amb el professor per revisió d'activitats dirigides | 3,5 | 0,14 | 1, 3, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Consultes bibliogràfiques i documentals | 36 | 1,44 | 4, 5 |
Lectura comprensiva de materials | 47,25 | 1,89 | 1, 2, 3, 4, 5, 10, 11 |
Participació en fòrums de comunicació entre companys | 23 | 0,92 | 2, 3, 8 |
Realització de resums, esquemes i mapes conceptuals | 15 | 0,6 | 5 |
Realització de treballs | 30 | 1,2 | 4, 5 |
L'assignatura constarà d'un mòdul teòric de cada tema i un mòdul en el que s'entrenarà a l'alumne de forma pràctica en l'ús de les principals proves d'avaluació de la deglució i els seus trastorns.
Les activitats formatives -amb nombre d'hores aproximat de dedicació i resultats d'aprenentatge corresponents- s'especifiquen a continuació.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1. Examen Oral de Veu erigmofònica | 5% | 0,25 | 0,01 | 1 |
EV2. Examen. Tipus Test. No eliminatori. | 25% | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 11 |
EV3. Examen. Tipus Test de resolución d'un cas clínic. | 40% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
EV4. Examen. Tipus Test, de toda la matèria vista a les Pràctiques. | 30% | 1 | 0,04 | 1, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Avaluació continuada:
Tots els exàmens online es realitzaran des d'una aula de la UAB.
Pautes d'avaluació:
Alumne/a no avaluable: si no ha lliurat com a mínim evidències d'aprenentatge amb un pes mínim del 40%.
Alumnat de 2ª o posterior matrícula: No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
Assignatura superada: aprovar amb un 5,0 (escala 0-10) tenint en compte els pes percentual de cada evidència abans esmentada.
Proves de Reavaluació: Període de recuperacions. Examen individual, en línia, tipus test i acumulatiu de tota la matèria, tant de la part teòrica com de la pràctica.
Podrà optar a realitzar la prova de recuperació a lalumnat que no hagi assolit els criteris establerts per superar lassignatura i que hagi estat avaluada/da amb un mínim de 2/3 devidències daprenentatges.
La recuperació podrà constar de dues parts: una prova tipus test i la resolució oral dun cas pràctic o, alternativament, lalumne, en cas dhaver suspès una única prova, podrà optar per tornar a ser avaluat de la prova no superada.
Crono: EV3 i EV4, al Segon període avaluatiu, estaran separades, almenys, per una setmana.
Avaluació Única: es sol·licita telemàticament (e-formulari) en el període específic (més informació al web de la facultat)
Evidències:
Al final del segon període avaluatiu.
La prova de l'avaluació única consistirà en una prova que constarà de les parts descrites en les evidències de lavaluació continuada, amb el mateix pes, i que tindrà una durada de 3 h.
La part escrita es farà en línia a una aula d'informàtica de la UAB.
Les preguntes seran corresponents a la part teòrica ia la part pràctica de l'assignatura (explicacions orals a l'aula; dibuixos, gràfics, etc. a la pissarra; vídeos visionats a l'aula; PowerPoint; Fòrums al Campus Virtual; Bibliografia; exercicis pràctics , aprenentatges pràctics) i finalitza amb una prova oral de producció de veu esofàgica (erigmofonia) d'uns dos minuts.
Recuperació: S'aplica el mateix sistema de recuperació que per l'avaluació continuada.
Revisió de la qualificació final: La revisió de la qualificació final segueix el mateix procediment que per a lavaluació continuada, mitjançant unaentrevista individual amb el docent.
Nota final: El docent es reserva l'opció de complementar la nota dels alumnes avaluant aspectes com l'interès per la matèria o la dedicació, entre d'altres.
Idioma: Els exàmens són en català, únicament es traduiran si es compleixen els requeriments establerts a l'article 263 i es realitza la seva sol·licitud a la setmana 4, telemàticament (e-formulari). A l'examen oral, l'alumne podrà expressar en la seva llengua (sempre que sigui una de les següents: català, espanyol, anglès, francès, italià o portuguès).
Matrícula d´Honor: En qualsevol cas, la nota màxima assolible serà un 10, encara que es tindrà en compte la nota relativa i la implicació de l´alumne/a a l´hora d´adjudicar possibles Matrícules d´Honor
1. FONAMENTAL
Manuals de Referència:
LLIBRES:
2. COMPLEMENTÀRIA:
LLIBRES:
Manuals ORL:
Atles anatòmics:
Webs:
Articles:
- Praat (Freeware: www.praat.org) Mac, Windows, Linux
- DISFAPP (https://disfapp.es)
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 111 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 112 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 113 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |