Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha cap prerequisit per cursar aquesta assignatura.
L’assignatura de Direcció i Gestió de l’Allotjament I pretén establir els paràmetres d`actuació per tal que l'alumnat de segon curs del Grau en Direcció Hotelera puguin gestionar de manera eficaç l’àrea d’allotjament d’un establiment hoteler així com un coneixement extens de la mateixa.
L’assignatura descriu l’estructura del departament d’allotjament i les àrees a gestionar, incidint principalment en la gestió organitzativa dels diferents subdepartaments que configuren tant el departament de reserves com la recepció i la consergeria, la del seu personal així com la gestió de l`oferta. A partir d`aquests factors l'alumnat apren a gestionar i analitzar els resultats, prendre decisions i vetllar pel bon funcionament de l’àrea d’allotjament com a principal activitat dins d’una empresa hotelera que genera la major part del ingressos.
Al finalitzar l’assignatura l’alumnat haurà de ser capaç de:
1. RESERVES
1.1 Concepte de reserva. Generalitats. El cicle del client.
1.2 Organització i funcions del departament
1.3 Preus i tarifes
1.4 Ocupació i freqüentació
1.5 Tipus de reserva: individuals, de grup, contingents, confirmades, garantides, etc.
1.6 Contractes, condicions i tarifes aplicables. Canals de distribució
1.7 Comissions, descomptes i preus nets
1.8 Dipòsits i prepagaments
2. RECEPCIÓ
2.1 Operacions de recepció.
2.3 Organització del departament
2.4 Coordinació interdepartamental
3. CONSERGERIA
3. Funcions i operativa.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 43 | 1,72 | 1, 6, 11, 8, 3, 5, 4 |
Resolució de problemes | 14 | 0,56 | 2, 9, 3, 4, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 12 | 0,48 | 1, 2, 7, 6, 11, 10, 9, 8, 3, 5, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 40 | 1,6 | 1, 2, 7, 6, 11, 10, 9, 8, 3, 5, 4 |
Realització de treballs | 34 | 1,36 | 1, 2, 7, 6, 11, 10, 9, 8, 3, 5, 4, 12 |
Idiomes d'impartició: català, castellà
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats pràctiques | 15% de la nota final | 1 | 0,04 | 1, 2, 7, 6, 11, 10, 8, 3, 5, 4, 12 |
Examen parcial 1 | 30% de la nota final | 2 | 0,08 | 1, 2, 7, 6, 11, 9, 8, 3, 5, 4 |
Examen parcial 2 | 30% de la nota final | 2 | 0,08 | 1, 2, 7, 6, 11, 10, 9, 8, 3, 5, 4 |
Treball obligatori | 25% de la nota final | 2 | 0,08 | 1, 2, 7, 6, 11, 10, 9, 8, 3, 5, 4, 12 |
Dues opcions d’avaluació:
Avaluació continuada. L’avaluació continuada consta del següent sistema:
a) La realització d'activitats pràctiques que valen un 15 % de la nota final.
b) La realització d’un treball obligatori que val un 25% de la nota final
c) La realització de dos exàmens parcials i que valdran un 30% de la nota final cadascun d’ells.
Avaluació única.L'alumnat que opti per aquest model d'avaluació haurà de realitzar el següent:
a) La realització d'activitats pràctiques que val un 15 % de la nota final.
b) La realització d’un treball obligatori que val un 25% de la nota final
c) La realització d'un examen amb tota la matèria que val un 60% de la nota final
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, a la Programació Oficial del Centre (EUTDH).
“La recuperació de l’assignatura per avaluació única serà el mateix que el de la resta d’alumnat i per presentar-se a la re-avaluació serà necessari que aquest hagi obtingut com a mínim un 3,5 en el conjunt de les evidències de les que consti l’avaluació única”.
Re-avaluació.
Només alumnes que a l’avaluació final hagin obtingut una nota igual o superior a 3,5 i menor de 5. La qualificació d’aquesta re-avaluació no superarà el 5 com a nota final.
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, a la Programació Oficial del Centre (EUTDH).
La qualificació de l’assignatura serà NO AVALUABLE quan l’estudiant es presenti a menys de la meitat de les activitats d’avaluació i/o no es presenti a l’examen final.
Atienza Sobrino, Verónica. Procesos de gestión de departamentos del área de alojamiento Verónica Atienza Sobrino. Malaga: ICeditorial, 2012. Print.
Corral Mestas, Fernando. Manual de recepción hotelera principios y técnicas / Fernando Corral Mestas. Oviedo: Septem Ediciones, 2012. Print.
Gallego, Jesús Felipe. (2002). Gestión de hoteles: una nueva visión. Madrid: Paraninfo.
Good Housekeeping Practices in Hotels. Barcelona: Centro de Actividad Regional para la Producción Limpia, 2006. Print.
morale. “Crece inversión en Reservas Hoteleras.” Portafolio (2006): n. pag. Print.
Parrilla, Patricia. (2006). Operaciones de Recepción. Gestione las tareas administrativas de recepción de forma eficaz. Vigo: Ideas propias Editorial.
Talón, Pilar (2016). Fundamentos de Dirección Hotelera. Madrid: Editorial Síntesis.
Vaquero González, Juliana. Recepción en alojamientos : recepción y atención al cliente. Manual / Juliana Vaquero González. Madrid: Editorial CEP S.L., 2013. Print.
Villanueva López, Raúl. Organización y prestación del servicio de recepción en alojamientos Raúl Villanueva López. Antequera, Málaga: Innovación y Cualificación, 2012. Print.
Altre material de suport es facilitarà a través del campus virtual
No s'utilitza cap programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |