Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No escau però es recomana haver assolit el nivell A1.1 del Marc europeu comú de referència per a les llengües.
Objectius de coneixement
L’alumnat adquireix un seguit de coneixements lingüístics i desenvolupa competències comunicatives tant en la interacció oral com en l’expressió escrita, de manera que al final d’aquest segon curs ha de ser capaç de fer el següent:
Els continguts lingüistics se subdivideixen en funcions lingüistiques, continguts gramaticals, continguts lèxics i continguts fonètics i prosòdics.
Funció socialitzadora
Funció informativa
Funció expressiva
Funció inductiva
Funció metalingüística
CONTINGUTS GRAMATICALS
Els pronoms personals
Els verbs en present de l’indicatiu (repàs)
Les frases actives en la forma afirmativa i negativa
Les subordinades relatives amb: qui, que, où, dont.
Articles
Adjectius
Adverbis
Construccions comparatives i superlatives.
El condicional de cortesia:je voudrais, j’aimerais, etc.
Les preposicions
CONTINGUTS FONÈTICS
CONTINGUTS LÈXICS
El contingut lèxic del segon curs prové dels camps semàntics següents: la vida quotidiana a França, els viatges, els transports, l’allotjament, els comerços, la restauració i l’hostaleria, l’oci, les biografies, el món del treball, la ciutat, les normes de circulació, els accidents i els delictes.
PERSPECTIVA DE GÈNERE
En aquesta assignatura:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
No presencial | 56 | 2,24 | 6, 1, 9 |
Presencial | 56,5 | 2,26 | 6, 1, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
En línia | 5 | 0,2 | |
Tutories presencials | 3 | 0,12 | |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats | 10 | 0,4 | 6, 1, 9 |
Teoria | 10 | 0,4 | 6, 1, 9 |
Idioma d'impartició
Les classes s'imparteixen en Francés
Metodología
La metodologia és bàsicament interactiva. Els estudiants han de posar en pràctica tots els coneixements lingüístics per acomplir una sèrie de tasques (orals i escrites), tant en un context global com en l’àmbit del hoteler; l’èmfasi es posa en el procés d’aprenentatge, més que no pas en presentacions teòriques del professorat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Actitud i participació | 10% | 0 | 0 | 7, 2, 6, 5, 4, 3, 1, 9 |
Activitats orals | 5% | 0,5 | 0,02 | 7, 2, 6, 5, 4, 3, 1, 9, 8 |
Dossier | 20% | 5 | 0,2 | 7, 2, 6, 5, 4, 3, 1, 9 |
Prova final | 40% | 1,5 | 0,06 | 7, 2, 6, 5, 4, 3, 1, 9 |
Proves parcials | 10% | 1 | 0,04 | 7, 2, 6, 5, 4, 3, 1, 9 |
Redaccions | 15% | 1,5 | 0,06 | 7, 2, 6, 5, 4, 3, 1, 9 |
SISTEMA D'AVALUACIÓ
L’assignatura té dos sistemes d’avaluació: un d’avaluació continuada i un altre d’avaluació única. A principis de curs l’alumnat ha d’escollir el sistema d’avaluació que vol per l’assignatura i no es podrà modificar. Seguidament es detallen els dos sistemes d’avaluació:
Per a la convocatòria d’avaluació continuada es necessita acreditar una assistència mínima a les classes del 80 %.
El sistema d’avaluació continuada es divideix en:
La qualificació de l’assignatura serà NO AVALUABLE quan l’estudiant es presenti a menys de la meitat de les activitats d’avaluació i/o no es presenti a l’examen final.
Redaccions. Es fan entre 2 i 5 redaccions. El professorat pot demanar la correcció de la redacció original per part de l’alumnat si així ho desitja.
Dossier. El dossier conté entre 6 i 8 activitats, que avaluen alguna de les quatre destreses lingüístiques (comprensió escrita, comprensió oral, expressió escrita i expressió oral). Les activitats es poden fer a casa o a classe. A continuació es detallen activitats d’exemple que es poden incloure com a activitats del dossier:
Transformació de frases
Miniproves
Exercicis
Recerca d’informació
Producció de documents
Activitats orals. Al llarg del curs es fa com a mínim una activitat oral i, com a màxim, dues. Aquestes activitats poden ser individuals o en grup. Les activitats orals, segons el nivell, poden ser monòlegs, diàlegs, presentacions, etc.
Proves de control. Durant el curs es fan una o diverses proves, que poden ser proves d’expressió escrita o proves d’expressió oral.
Actitud i participació. S’avalua l’esforç, l’actitud i la participació de l’alumnat.
És un examen amb dues parts: expressió oral i expressió escrita. Es fa el mateix dia i hora que l’examen final de la convocatòria d’avaluació única.
Per superar l’assignatura cal obtenir una nota mínima global del 50 % entre les activitats d’avaluació continuada i l'examen final. Si no es supera, es pot anar a la recuperació (vegeu les condicions més endavant).
A continuació es detallen les equivalències de la nota global:
Nota global |
Nota sobre 10 a Sigma |
Qualificació |
92,45-100 |
10 |
Excel·lent |
87,46-92,45 |
9,5 |
Excel·lent |
83,46-87,45 |
9 |
Excel·lent |
80,46-84,45 |
8,5 |
Notable |
76,46-80,45 |
8 |
Notable |
72,46-76,45 |
7,5 |
Notable |
69,46-72,45 |
7 |
Notable |
64,46-69,45 |
6,5 |
Aprovat |
59,46-64,45 |
6 |
Aprovat |
54,46-59,45 |
5,5 |
Aprovat |
50-54,45 |
5 |
Aprovat |
44,46-49,99 |
4,5 |
Suspens amb dret a reavaluació |
39,46-44,45 |
4 |
Suspens amb dret a reavaluació |
34,46-39,45 |
3,5 |
Suspens amb dret a reavaluació |
29,46-34,45 |
3 |
Suspens |
24,46-29,45 |
2,5 |
Suspens |
19,46-24,45 |
2 |
Suspens |
14,46-19,45 |
1,5 |
Suspens |
9,46-14,45 |
1 |
Suspens |
4,46-9,45 |
0,5 |
Suspens |
0-4,45 |
0 |
Suspens |
Recuperació de l’avaluació continuada
L’alumnat que obtingui entre un 3,5 i un 4,999 de nota global té dret a recuperació, que consisteix a repetir les parts de l'examen final d’avaluació continuada en les quals l’alumnat hagi obtingut una nota per sota de la nota mitjana global, és a dir, aquelles parts que estiguin per sota del 60 %.
L'avaluació única per aprovar el curs es compon d'un examen final de dues parts: una part oral i una part escrita que es fan el mateix dia i hora que la prova final de la convocatòria d’avaluació continuada.
La part oral consisteix en una prova d'expressió oral i, la part escrita, en una prova d’expressió escrita i una prova de coneixements gramaticals i lèxics.
Per aprovar l'examen final i superar l’assignatura es requereix tenir com a mínim el 50 % dels punts en cada part de l'examen i tenir, en la suma de les parts, com a mínim el 60 % dels punts.
Si no es supera l'examen final, es pot anar a la recuperació (vegeu les condicions més endavant).
Amb aquest sistema, la nota final de l’assignatura s’assigna seguint la taula d’equivalències següent:
Nota final sobre 100 |
Nota sobre 10 a Sigma |
Qualificació |
97-100 |
10 |
Excel·lent |
93-96,99 |
9,5 |
Excel·lent |
89-92,99 |
9 |
Excel·lent |
85-88,99 |
8,5 |
Notable |
81-84,99 |
8 |
Notable |
77-80,99 |
7,5 |
Notable |
73-76,99 |
7 |
Notable |
69-72,99 |
6,5 |
Aprovat |
66-68,99 |
6 |
Aprovat |
63-65,99 |
5,5 |
Aprovat |
60-62,99 |
5 |
Aprovat |
55-59,99 |
4,5 |
Suspens amb dret a reavaluació |
50-54,99 |
4 |
Suspens amb dret a reavaluació |
43-49,99 |
3,5 |
Suspens amb dret a reavaluació |
36-42,99 |
3 |
Suspens |
30-35,99 |
2,5 |
Suspens |
24-29,99 |
2 |
Suspens |
18-23,99 |
1,5 |
Suspens |
12-17,99 |
1 |
Suspens |
6-11,99 |
0,5 |
Suspens |
0-5,99 |
0 |
Suspens |
Recuperació d’avaluació única
Quan l’alumnat sigui avaluat per avaluació única, la recuperació serà la mateixa que la de la resta de l'alumnat: és a dir, per poder presentar-se a la recuperació, és necessari obtenir com a mínim un 3,5 en el conjunt de les evidències que consten en l'avaluació única.
La recuperació consisteix a repetir les parts de la prova final en les quals l’alumnat hagi obtingut una nota per sota de la nota mitjana global, és a dir, aquelles parts que estiguin per sota del 60 %.
Canvi de data de la prova
Els examinands que no puguin assistir a les proves en les dates establertes per motius mèdics, laborals (viatges o altres obligacions semblants) o humanitaris poden sol·licitar un canvi de data al professorat aportant la documentació necessàriai (excepte en casos extrems com ara accidents) amb una antelació mínima de set dies naturals. En cas de resolució positiva, les proves sempre es duen a terme en el termini establert per l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera.
Altres aspectes d’avaluació
No hi ha cap tipus de certificació de nivell.
BIBLIOGRAFIA BÀSICA
La lectura és un component crucial del curs. A banda del llibre del curs, el professorat assigna una gran varietat de textos per ajudar l’alumnat a desenvolupar la capacitat de comprensió lectora i millorar així en les àrees de coneixement lingüístic.
- Llibre de text Hôtellerie-restauration.com, de CLE International.
- Llibre d’exercicis de gramàtica: Grammaire Progressive du Français avec 680 exercices (nouvelle version). Niveau intermédiaire. CLE International. (Es fa servir a primer).
- Dossier amb textos, exercicis, propostes de treball a l’aula i a casa que l’estudiant ha d’adquirir i portar a classe.
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTARIA
Pàgines web
No n´hi ha
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Francès | anual | matí-mixt |