Degree | Type | Year |
---|---|---|
2500798 Primary Education | OB | 3 |
You can view this information at the end of this document.
Educational research and innovation
Design of innovation projects
Title | Hours | ECTS | Learning Outcomes |
---|---|---|---|
Type: Directed | |||
Lectures | 10 | 0.4 | 18, 4, 12, 8, 16, 17 |
Seminars | 6 | 0.24 | 2, 3, 1, 5, 19, 6, 9, 10, 11, 4, 8, 14, 13, 15, 17 |
Type: Supervised | |||
Counseling | 7 | 0.28 | 7 |
Type: Autonomous | |||
Reading, study and practical exercices | 27 | 1.08 | 7, 19, 4, 8, 16, 17 |
Annotation: Within the schedule set by the centre or degree programme, 15 minutes of one class will be reserved for students to evaluate their lecturers and their courses or modules through questionnaires.
Title | Weighting | Hours | ECTS | Learning Outcomes |
---|---|---|---|---|
Individual written test | 50% | 0 | 0 | 7, 19, 18, 12, 8, 16 |
Innovation project (in group) | 40% | 0 | 0 | 2, 3, 1, 5, 6, 9, 10, 11, 4, 12, 8, 14, 13, 15, 17 |
Presentation of the innovation project using digital tools (in group) | 10% | 0 | 0 | 7, 12, 17 |
Casas, J., Whitaker, T., & Zoul, J. (ed.) (2018). 10 Perspectives on Innovation in Education. Routledge.
Chabarria, X. (Coord.), Balcells, M., Berengueres, M., Boada, P., Borrell, E., Casals, P., Chavarria, X., Colomé, F., Gay, S., & Regí, C. (2018). Què és innovar en educació al segle XXI? Horsori.
De Miguel, M. (Coord.) (1996). El desarrollo profesional docente y las resistencias a la innovación educativa. Servicio de publicaciones de la Universidad de Oviedo.
Departament d'Ensenyament (2007). Marc de la innovació pedagògica a Catalunya. Recuperat de https://xtec.gencat.cat/ca/innovacio/marc_innovacio_pedagogica/
Departament d’Educació (2007). Guia per elaborar i aplicar un pla estratègic. Servei de Difusió i Publicacions, Generalitat de Catalunya. http://www.xtec.cat/se-vallesoccidental7/plaformacio/cursdirectorsbadia/guia_planificacio_estrategica.pdf
Ellis, A. K. (2016). Research on Educational Innovations. Routledge.
Fabregat, S. & Jiménez, E. (Coords.). (2019). Innovación docente: investigaciones y propuestas. Graó.
Fernández-Navas, M. & Alcaraz-Salarirche, N. (2016). Innovación educativa: Más allá de la ficción. Pirámide.
Fix, G.M., Rikkerink, M., Ritzen, H.T.M. & Kuiper, W.A.J.M. (2021). Learning within sustainable educational innovation: An analysis of teachers' perceptions and leadership practice. Journal of Educational Change, 22, 131-145.https://doi.org/10.1007/s10833-020-09410-2
Gairín, J. & Ion, G. (Coord.) (2021). Prácticas educativas basadas en evidencias. Reflexiones, estrategias y buenas prácticas. Narcea.
Imbernón, F. (1994). La formación y el desarrollo profesional del profesorado: hacia una nueva cultura. profesional.Barcelona.
Macías, A. B. (2005). Una conceptualización comprehensiva de la innovación educativa. Innovación educativa, 5(28), 19-31.
Martínez, M. & Jolonch, A. (coord.) (2019). Les paradoxes de la innovación educativa. Horsori.
Moyano, J. E. (2004). Innovaciones educativas. Reflexiones sobre los contextos en su implementación. Revista mexicana de investigación educativa, 9(21), 403-424.
Navarro, E., Jiménez, E., Rappoport, S. & Thoilliez, B. (2017). Fundamentos de la investigación y la innovación educativa. UNIR Editorial.
Rodríguez-Mantilla, J. M., Fernández Díaz, M. J. & Fernández-Cruz, F. J. (2020). Evaluación para la innovación y mejora de centros educativos. Síntesis.
Santaolalla, E., Urosa, B., Martín, O., Verde, A., & Díaz, T. (2020). Interdisciplinarity in Teacher Education: Evaluation of the Effectiveness of an Educational Innovation Project. Sustainability, 12(17), 1-23. https://doi.org/10.3390/su12176748
Stéphan, V. L., Joaquin, U., Soumyajit, K., & Gwénaël, J. (2019). Educational Research and Innovation Measuring Innovation in Education 2019. What Has Changed in the Classroom? OECD Publishing. https://www.oecd-ilibrary.org/docserver/9789264311671en.pdf?expires=1612976146&id=id&accname=guest&checksum=7ED977FB8370F83932953C15CFEA34E4
Tejada, J. (1998). Los agentes de la innovación en los centros educativos: profesores, directivos y asesores. Málaga.
Tejada, J. & Giménez, V. (Coords.) (2007). Formación de formadores. Escenario institucional. Thomson.
Torre, S. de la (Coord.) (1998). Cómo innovar en los centros educativos. Escuela Española.
Torrent, A., & Feu, J. (2020). Educational change in Spain: between committed renewal and innocuous innovation. Journal for Critical Education Policy Studies, 18(1), 253-298. http://www.jceps.com/archives/8255
Enllaços a pàgines web de revistes d'educació:
The subject does not require the use of any specific resource or software.
Information on the teaching languages can be checked on the CONTENTS section of the guide.