Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Se li demana a l'alumnat un alt nivell de motivació.
Objetius
1. Conèixer el concepte de creativitat publicitària, tant a nivell teòric com pràctic.
2. Aproximació a la creativitat més enllà de la publicitat.
3. Realitzar exercicis pràctics per potenciar i desenvolupar la creativitat.
Continguts:
1.Creativitat universal
2.Creativitat, innovació, emprenedoria i comunicació
3.Connexions creatives. L'eina secreta de les ments innovadores
4.Brífing de l'anunciant
5.Brífing creatiu de l'agència
6.Estratègies creatives publicitàries
7.Persona creativa
8.El món de les agències de comunicació
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 17 | 0,68 | CM15, CM16, KM20, KM21 |
Sessions de pràctiques i seminaris | 34 | 1,36 | CM15, CM16, CM17, KM17, KM20, KM21 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i revisió d'exercicis | 7,5 | 0,3 | CM15, CM16, KM20, KM21 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi individual, lectures, realització d'exercicis | 84 | 3,36 | CM15, CM16, KM21 |
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Eix pràtic | 70% | 5 | 0,2 | CM15, CM16, KM20, KM21 |
Eix teòric | 30% | 2,5 | 0,1 | CM16, CM17, KM17, KM20 |
Avaluació
Activitat A: Teoria 30% sobre la qualificació final.
Activitat B: Pràctiques de classe, assistència i participació 30% sobre la qualificació final.
Activitat C: Projecte Final (Lliuraments parcials i seguiment, Presentació, Treball): 40% sobre la qualificació final.
Requisits per a aprovar l'assignatura
Per a poder aprovar l'assignatura cal aprovar indistintament totes les activitats avaluables especificades anteriorment (A, B i C).
Recuperació.
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
L'alumnat que obtingui una nota menor a 1,5 (sobre 3) de teoria i una nota menor de 3,5 (sobre 7) de pràctiques haurà de presentar-se a recuperació de la part suspesa. Es mantindran les qualificacions obtingudes a les parts aprovades.
Aquesta assignatura sí preveu avaluació única.
Durant les tres hores de la data fixada al calendari i/o a la fitxa de programació docent, per fer l’avaluació única, l’alumnat haurà de realizar les dues proves (teòrica i pràctica (A) i de la lectura obligatòria (B)) i lliurar i presentar el Treball Final CIEC (C) que s’especifiquen a la guia docent.
El sistema d’avaluació única de l'assignatura està basat en els següents percentatges:
a) 30% Prova teòrica i pràctica del contingut teòric de l’assignatura. Haurà d'estar aprovada (5 o més) per superar l'assignatura (condició indispensable)(El model d’examen és diferent respecte al d’avaluació continuada).
b) 30% Prova teòrica de la següent obra:
Farran, E. (2016). Desde la trinchera. Manual de supervivencia en creatividad publicitaria. UOC, Barcelona.
Haurà d'estar aprovada (5 o més) per superar l'assignatura (condició indispensable).
c) 40% Lliurament i exposició oral d’un treball final: realització del projecte CIEC (es lliurarà brífing). Haurà d'estar aprovada (5 o més) per superar l'assignatura (condició indispensable).
Recuperació: avaluació única
Segons normativa per poder participar al procés de recuperació, l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat almenys de 2/3 del total d'activitats avaluables de l'assignatura.
L'alumne/a que no hagi superat la primèra convocatòria haurà de realitzar una prova teòrica i pràctica. Aquesta prova, inclourá els coneixements teòrics de l'assignatura i els continguts recollits a l'obra: Farran, E. (2016). Desde la trinchera. Manual de supervivencia en creatividad publicitaria. Barcelona, UOC.
Haurà d'estar aprovada (5 o més) per superar l'assignatura (condició indispensable). La nota final de l'assignatura serà la que s'obtingui d'aquesta prova.
Plagi
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que puguiconduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, laqualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Bibliografia Obligatòria
Ricarte, J.M. (1998). Creatividad y Comunicación Persuasiva. Aldea Global, Barcelona.
Bibliografia
Andrews, M., Van Leeuwen, M. (2016). Persuasión. GG.
Castellblanque, Mariano (2020). Manual del redactor publicitario offline-online. ESIC.
Castellblanque, Mariano (2006). Perfiles profesionales de publicidad y ámbitos afines. UOC, Barcelona.
Cosme, Santiago (2017). Superpoderes Creativos. Advook, Sevilla.
Farran, Eduard (2016). ¿Cómo desarrollar ideas publicitarias creativas?. UOC, Barcelona.
Farran, Eduard (2016). Desde la trinchera. Manual de supevivencia en creatividad publicitaria. UOC, Barcelona.
Kawasaki, Guy (2016). El arte de empezar 2.0. Planeta.
Kelley T., Littman J. (2010). Las diez caras de la innovación. Estrategias para una creatividad excelente. Paidos.
Lamarre, Guillaume. (2018) La vía del creativo. Guía para reinventar nuestra práctica y nuestra mirada. GG.
Mahon Nik. (2012). Ideación. Cómo generar grandes ideas publicitarias. Gustavo Gili. Barcelona.
Muela, Clara (2018). Manual de Estrategias creativas en publicidad. Pirámide, Madrid.
Nielsen Dorte y Thurber Sarah (2018). Conexiones creativas. GG.
Rodríguez, Ignacio (et. al.) (2011). Dirección publicitaria. UOC, Barcelona.
Veksner, Simon. (2009). Ser un buen creativo publicitario. Blume, Barcelona.
www.clubdecreativos.com
L'assignatura no exigeix cap programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 51 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 52 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 53 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 5 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 90 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |