Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | FB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap prerequisit contemplat.
S'espera que l'estudiant, al finalitzar el seu estudi sigui capaç de:
PROGRAMACIÓ DE L'ASSIGNATURA
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l'alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l'adequat seguiment de l'assignatura.
CONTINGUTS CLASSES MAGISTRALS:
1. Introducció: Psicologia i Comunicació Publicitària. Psicologia del consumidor.
1.1. Bases de la investigació en Psicologia de la Percepció aplicada a la PRP
2. Vies d’entrada dels estímuls a l’organisme:
2.1. L’atenció.
2.2. La sensació: els sentits en la percepció publicitària: percepció visual, auditiva i química.
2.3. El procés perceptiu i els factors que l’influencien.
3. Emmagatzematge i recuperació: aprenentatge i memòria.
4. Presa de decisions: via ràpida i via lenta. Les emocions en la publicitat.
CONTINGUTS SEMINARIS:
En paral·lel a l'explicació teoria es realitzaran 5 seminaris en grups dividits, d'assistència obligatòria on es portaran a la pràctica aspectes contats en les classes magistrals, així com s'aprofitarà per aportar una visió complementària i crítica d'alguns aspectes tractats en la teoria.
Seminari 1: Praxi del neuromàrqueting
Seminari 2: Praxi de l'atenció
Seminari 3: Praxi del màrqueting sensorial
Seminari 4: Gestalt i il·lusions òptiques
Seminari 5: Gènere i percepció.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clases magistrals | 15 | 0,6 | CM05, KM06, SM06 |
Seminaris | 37,5 | 1,5 | CM05, KM06, SM06 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | SM06 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs i estudi | 82,5 | 3,3 | CM05, KM06, SM06 |
L'objectiu de l'assignatura és l'aplicació de les teories provinents de la psicologia a la pràctica professional de la publicitat i relacions públiques, per això tant les classes magistrals, com els seminaris i els exercicis pràctics, cercaran que l'alumnat sàpiga aplicar aquests coneixements a problemes reals.
La metodologia docent inclou activitats dirigides, supervisades i autònomes i combinarà i integrarà les classes teòriques amb grups de debat i sessions dirigides de seminaris, i també la realització de tutories presencials.
La integració metodològica es portarà a terme a partir de la utilització de les aules del CV de UAB.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l'alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l'adequat seguiment de l'assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per factors externs, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 40% | 2 | 0,08 | CM05, KM06, SM06 |
Participació i informes dels seminaris | 30% | 3 | 0,12 | CM05, KM06, SM06 |
Treball de curs | 30% | 2,5 | 0,1 | CM05, KM06, SM06 |
a) AVALUACIÓ CONTINUADA:
Per a aprovar l'assignatura en l'avaluació continuada totes les avaluacions (Examen, Treball de curs i Seminaris) han de tenir una nota igual o superior a 5 en les següents condicions:
b) RECUPERACIÓ avaluació continuada:
Per a optar-hi, l'alumnat ha d'haver estat avaluat prèviament d'almenys 2/3 del total d'activitats avaluables de l'assignatura. Hi haurà recuperació de les ACTIVITATS SUSPESES en l'avaluació continuada. Les condicions per a fer la recuperació són les següents:
Característiques de la recuperació:
c) AVALUACIÓ ÚNICA:
Elsistema d’avaluació única de l'assignatura està basat en els següents percentatges:
Per a superar l'assignatura s'haurà d'arribar al 5, o superar-lo en cada una de les parts que componen la seva avaluació.
Els treballs es lliuraran el dia de l'examen, en el qual s'avaluarà la prova teòrica i l'examen del llibre.
d) RECUPERACIÓ avaluació única:
Només es pot recuperar la prova de teoria si l'alumne/a ha obtingut una nota inferior a 4,9. La prova de recuperació consistirà en una prova escrita d'avaluació de coneixements teòrics.
La nota obtinguda en la resolució de casos o reptes comunicatius formarà part de la mitjana ponderada de la nota final. Només en cas de suspendre aquesta prova, podrà optar a recuperar-la amb una prova de la mateixa índole.
ALTRES:
Bibliografia Bàsica
Añaños, Elena. (1999). Psicologia de la atención y de la percepción. Guía de estudio y evaluación personalizada. Barcelona: Publicacions de la UAB. Edició electrònica en CD-ROM
Boada Calbet, H. (2001). Processos psicològics bàsics. Barcelona: Ensenyament Obert.
Goldstein, Bruce. (2012). Sensación y Percepción (8ª Edición). Thompson editorial.
Kahneman, D. (2012). Pensar rápido, pensar despacio. Debate.
Morgado, I. (2012). Cómo percibimos el mundo. Revista nº, 1.
Shiffman y Kanuk (2005). “Comportamiento del Consumidor. Madrid: Editorial Pearson.
Vinyals, A. (2019). El consumidor tarado. Barcelona: Amazon.
Bibliografia Complementària
Ariely D. (2008) Las trampas del deseo . Londres: Harper Collins Harper Collins.
Braidot, N. P. (2006). Neuromarketing: neuroeconomía y negocios. Barcelona: NorteSur.
Dooley, R. (2011). Brainfluence: 100 ways to persuade and convince consumers with neuromarketing. John Wiley & Sons.
Dubois, B. y Rovira, A. (1998) Comportamiento del Consumidor. Comprendiendo al Consumidor. Madrid: Prentice Hall, 2ª Edición.
Jauset, Jordi (2014). Música y Cerebro. Una pareja saludable. Barcelona: Círculo Rojo.
Klein, N. (2000) No logo. El poder de las marcas. Barcelona: Paidós.
Manzano, R. et alt. (2012). Marketing sensorial. Comunicar con los sentidos en el punto de venta. Ed. Prentice Hall.
Myers, David G. (2011) Psicologia. 9.a ed. Madrid: Médica Panamericana.
Quintanilla Pardo, I. (2002) Psicología del Consumidor. Madrid:Prentice Hall.
Ruiz Maya, S. Y Alonso Rivas, J. (2013) Casos prácticos de comportamiento del consumidor. Madrid: Editorial ESIC.
Santiago de Torres, J. [et al]. (2006) Procesos psicológicos básicos. 2a ed. Madrid: McGraw-Hill.
Thaler, R. H. (2016). Todo lo que he aprendido con la psicología económica. Barcelona, Deusto.
Zaltman, G. (2003) Cómo piensan los consumidores. Barcelona: Empresa Activa.
AMPLIACIÓ DE TEMES I ARTICLES DE REFLEXIÓ AL BLOG:
http://psicologiadelconsumo.wordpress.com/
No cal programari específic
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 51 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 52 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 5 | Català | primer quadrimestre | tarda |