Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500895 Enginyeria Electrònica de Telecomunicació | OB | 1 |
2500898 Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'assignatura no té prerequisits.
L'assignatura es sustenta en coneixements bàsics de programació en C. Cal portar al dia doncs el temari sobre programació en C donat a l'assignatura Fonaments d'Informàtica.
L'assignatura correspon a una matèria bàsica d'introducció als fonaments de l'enginyeria del software, a l'anàlisi i disseny orientat a objecte, i a la programació orientada a objecte.
Els objectius formatius bàsics de l'assignatura són:
A. INTRODUCCIÓ A L'ENGINYERIA DEL SOFTWARE
A1. Introducció: Cal una enginyeria del software ? Conceptes Bàsics
A3. Anàlisi i Disseny orientat a objectes
B. PROGRAMACIÓ ORIENTADA A OBJECTES EN C++
B1. Classes, Atributs i Mètodes
B2. Enumerats. Mecanisme de crides a funció. Memòria Dinàmica
B3. Constructors i Destructors. Operadors
B4. Herència, Polimorfisme i Genericitat
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de Problemes | 6 | 0,24 | 1, 2, 4, 6, 11, 10 |
Classes de Teoria | 12 | 0,48 | 4, 6, 3, 11 |
Proves d'Avaluació | 3 | 0,12 | 4, 6, 3, 8, 11 |
Pràctiques | 6 | 0,24 | 1, 2, 5, 6, 8, 11, 10, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació de les Sessions de Pràctiques | 15 | 0,6 | 1, 4, 7, 8, 10, 9 |
Ressolució de Problemes Fora de l'Aula | 8 | 0,32 | 1, 5, 6, 3, 7, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 23 | 0,92 | 5, 3, 10 |
Tutories | 2 | 0,08 | 5, 10 |
Les diferents activitats que es duran a terme en l'assignatura s'organitzen de la següent manera:
Classes de teoria:
En la part A del temari (Introducció a l’Enginyeria del Software) s’imparteix docència de manera tradicional. S'exposen els conceptes bàsics de l'assignatura i es donen indicacions de com completar i aprofundir en aquest continguts. En la part B del temari (Programació orientada a objectes en C++) s’utilitza una metodologia basada en “aprendre fent” (learning by doing), desenvolupant programes on es posen en pràctica aspectes de programació introduïts prèviament amb el suport de vídeos i activitats associades.
Classes de problemes:
En aquestes classes s’aprofundeix en el temari treballat a les classes de teoria, reforçant així la seva assimilació. Es resolen problemes i es discuteixen casos pràctics. Amb les activitats plantejades es promou la capacitat d'anàlisi i síntesi, el raonament crític, i s'entrena l'estudiant en la resolució de problemes mitjançant el desenvolupament de programes.
Pràctiques:
Durant el curs es realitza una pràctica al llarg de diferents sessions. Sempre que sigui possible els alumnes treballaran en grups de dues persones.
La pràctica consistirà en el desenvolupament d'un programa en C++ que implementi una aplicació demanada.
Per desenvolupar el programa els grups treballaran de forma autònoma. Les sessions de pràctiques es dedicaran principalment a resoldre dubtes amb el professor, i a lliurar fites del programa a desenvolupar, per la seva posterior avaluació. Els grups hauran d'explicar la feina feta al professor, i aquest plantejarà qüestions als membres del grup per valorar la contribució de cadascú.
Consideracions generals
Per disseminar informació a l'estudiantat s'utilitzarà la plataforma Campus Virtual. Les dates d'avaluació continuada i lliurament de treballs es publicaran a través d'aquest mitjà, i poden estar subjectes a possibles canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències. Sempre s'informarà mitjançant el Campus Virtual sobre aquests possibles canvis ja que aquesta és la plataforma d'intercanvi d'informació entre el professorat i l'estudiantat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova d'Avaluació ExP1 | 18% | 0 | 0 | 2, 5, 4, 6, 3, 7, 8, 11, 10 |
Prova d'Avaluació ExP2 | 42% | 0 | 0 | 1, 2, 5, 4, 6, 3, 7, 8, 11, 10 |
Pràctica | 30% | 0 | 0 | 1, 5, 3, 7, 8, 11, 10, 9 |
Resolució de Problemes i Activitats Proposades | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 5, 4, 6, 11, 10 |
a) Procés i activitats d'avaluació programades
L'avaluació de l'assignatura es durà a terme de manera contínua a partir de les evidències d'aprenentatge recollides en els següents processos:
L'assignatura consta de les activitats d'avaluació següents, cadascuna avaluada amb una nota entre 0 i 10 (ambdós inclosos):
Per poder optar a aprovar l'assignatura mitjançant l'avaluació continuada, caldrà treure una nota igual o superior a 5 a la següent expressió:
En el cas de superar la condició per aprovar, la qualificació final de l'assignatura es calcularà a partir de la mitjana ponderada de les notes, emprant l'expressió:
En el cas de NO superar la condició per aprovar, la qualificació final de l'assignaturà serà el valor menor entre 4.5 i la mitjana ponderada de les notes, emprant l'expressió:
Cal tenir en compte que:
En cas d'irregularitats en les activitats avaluatives, s'aplicarà el que es detalla a l'apartat f).
És important tenir en compte que no es realitzaran activitats d’avaluació en una data o moment diferent a l'establert, llevat de causes justificades, degudament informades amb antelació al professorat.
b) Programació d'activitats d'avaluació
El calendari de les diferents activitats d'avaluació es detallarà al Campus virtual, a l’aula Moodle de l’assignatura. Les dates de realització de les proves escrites (activitats [E1]-ExP1 i [E1]-ExP2) també es faran públiques a la web de l'Escola d'Enginyeria, a l'apartat d'exàmens.
c) Procés de recuperació
Les úniques activitats d'avaluació recuperables són les proves escrites [E1]-ExP1 i [E1]-ExP2.
L'estudiant es pot presentar a recuperar o millorar les notes d'aquestes proves (una d'elles, o totes dues) mitjançant una prova escrita, sempre que s'hagi presentat a un conjunt d'activitats que representin un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura.
De cara ala qualificació final de l'assignatura,la nota que s'obtingui a la recuperació substituirà la nota de la prova corresponent realitzada dins l'avaluació continua.
D'acord amb la coordinació del Grau i la direcció de l'Escola d'Enginyeria les activitats següents no es podran recuperar:
d) Procediment de revisió de les qualificacions
Per les activitats d'avaluació basades en proves escrites ([E1]-ExP1 i [E1]-ExP2) s'establirà un mecanisme de reserva de data i hora de revisió, en la que l'estudiant podrà revisar l'activitat amb el professorat. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l'activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l'assignatura. Així mateix, es podrà concertar amb el professorat responsable de l'assignatura la revisió de la resta d'activitats d'avaluació fins a una setmana abans de la prova de recuperació.
e) Qualificacions especials
Si l'alumne no ha realitzat cap de les proves [E1]-ExP1 i [E1]-ExP2 se li assignarà la nota de "No Avaluable". Cal recordar però que, segons normativa vigent, les qualificacions de "No Avaluable" exhaureixen també convocatòria.
Només podran obtenir una MH els estudiants que tinguin una nota igual o superior als 9 punts. Com que el nombre de MH no pot superar el 5% dels estudiants matriculats, es concediran als estudiants que tinguin les notes finals més altes.En cas d’empat, es tindran en compte els resultats de les proves parcials.
f) Irregularitats per part de l'estudiant, còpia i plagi.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d'avaluació. Per tant, la còpia, el plagi, l'engany, deixar copiar, l’ús no autoritzat de la IA (p. ex, Copilot, ChatGPT o equivalents), etc. en qualsevol de les activitats d'avaluació implicarà suspendre-la amb un zero.
g) Avaluació dels estudiants repetidors
A partir de la segona matrícula, l'estudiant repetidor pot sol·licitar convalidar l'avaluació de les activitats a [E3]-Prac, prenent la nota obtinguda en un curs previ sempre que la nota sigui igual o superior a 5. Per poder optar a aquesta avaluació diferenciada, l'estudiant repetidor ho ha de demanar al professorat mitjançant un correu electrònic.
h) Avaluació única
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
R.S. Pressman, Ingeniería del software, un enfoque práctico. Mc Grah-Hill, 9a. edició , 2021.
Per desenvolupar els programes a realitzar al llarg del curs s'utilitzarà l'entorn de desenvolupament integrat 'Visual Studio Code'. Això no obstant, l'alumnat pot fer servir altres entorns sempre que es facin responsables de la seva formació en com s'instal·len i usen.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 311 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 312 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 331 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 332 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 310 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 311 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 312 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 313 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 314 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 315 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 316 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 317 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 318 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 31 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 33 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |