Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500003 Empresa i Tecnologia | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
cap
L'assignatura es planteja els següents objectius docents;
TEMA I - INTRODUCCIÓ A LA GESTIÓ DE LES OPERACIONS
TEMA II - MESURES DE CAPACITAT I RENDIMENT
TEMA III - DISSENY I PLANIFICACIÓ DEL PROCÉS
TEMA IV - LA PLANIFICACIÓ DE LA PRODUCCIÓ
TEMA V - LA PLANIFICACIÓ DE LES NECESSITATS DELS MATERIALS
TEMA VI - PROGRAMACIÓ DE PRODUCCIÓ
TEMA VII - LA GESTIÓ DELS INVENTARIS AMB DEMANA INDEPENDENT
TEMA VIII - PRODUCCIÓ LEAN
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clases teòriques | 24,5 | 0,98 | |
Classes pràctiques | 10 | 0,4 | |
Presentacions de cassos | 5 | 0,2 | 8, 1, 3, 2, 4, 11, 15 |
Pràctiques de laboratori | 10 | 0,4 | 5, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 18 | 0,72 | |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 31,5 | 1,26 | 13, 3, 2, 4, 12, 14, 11, 15 |
Estudi dels materials aportats | 34 | 1,36 | 5, 6, 10, 14, 11 |
Realització de casos | 14 | 0,56 | 2, 7, 6, 9 |
Per tal d’assolir de la manera més natural possible les competències indicades, les sessions teòriques combinaran la presentació de conceptes teòrics amb la resolució d’exercicis pràctics.
Es posarà a disposició dels alumnes tot el material al campus virtual.
S’especifiquen algunes hores de docència específica en pràctiques que es destinaran a la explicació de software específic per la resolució de problemes d’operacions.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informe dels barrets | 5% | 0 | 0 | 13, 1, 3, 2, 4, 5, 9, 15 |
Resultats examens | 50% | 3 | 0,12 | 12, 11 |
Treball MRP | 20 % | 0 | 0 | 13, 8, 5, 12, 14, 11 |
Treball d'empresa | 25 % | 0 | 0 | 4, 7, 6, 9, 10 |
“Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.”
Condicions generals:
L'assignatura s'avalua amb dues components, avaluació continuada (50% de la nota) i exàmens (50%).
L'avaluació continuada contempla majoritàriament treballs en grup però no es descarta aportacions individuals addicionals, d'acord amb la distribució que consta a la taula resum de les activitats d'avaluació. En conjunt tindran un pes del 50% de la nota final de l'assignatura. En cas de proposar-se alguna activitat addicional, s’afegiria a la nota de l’alumne però sense alterar el pes de l’avaluació continuada.
Aquesta part de l'avaluació pretén facilitar a l'alumne la consecució dels coneixements i competències de l'assignatura. Aquesta opció requereix per ambdues parts (professorat i alumnat) un esforç i un compromís que cal conèixer i reconèixer.
Els treballs que la conformen seran avaluats per l'equip docent i els alumnes rebran al costat del seu nota un comentari sobre aquells aspectes que caldria millorar. A principi del curs el professor detallarà i publicarà a l'aula Moodle continguts i ponderacions individuals de cada una.
Es considera "avaluable" a qualsevol estudiant el nom del qual figuri en almenys dos lliuraments.
Per a un correcte seguiment de l'assignatura i de la seva avaluació, s'estableixen també les normes següents:
La part d’exàmens (50% de la nota final de l’assignatura) es divideix en dues proves, primer parcial i segon parcial (final).
El primer parcial serà un examen del temari que s’hagi fet fins a la data. La nota d’aquest examen farà mitja amb la del segon parcial (final). El pes d’aquest primer parcial serà del 40%.
L'examen final serà una prova escrita final sobre conceptes i aspectes tractats a la segona part del curs tant a classe com als treballs presentats, com a qualsevol tipus de material extra compartit al campus virtual.
Els exàmens tenen components teòrics i pràctics tractant sempre d'avaluar el grau de comprensió de l'assignatura.
Per poder calcular la nota final tant la nota de la prova final com la mitjana de l'avaluació continuada han de ser com a mínim de 3,5 punts sobre 10.
Si la nota final no arriba als 5 punts però té al menys un 3,5 l'estudiant podrà realitzar una prova de recuperació en les condicions que es detallen a continuació.
Calendari d'activitats d'avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exercicis, lliurament de treballs, etc.) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data dels exàmens parcial i final de l'assignatura estan programades en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d'avaluació no es pot modificar, llevat que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d'avaluació.
En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèviaconsulta al professorat i l'estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'article 115. Calendari de les activitats d'avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els i les estudiants de la Facultat d'Economia i Empresa que, d'acord amb el paràgraf anterior, necessitin canviar una data avaluació han de presentar la petició emplenant el document de sol·licitud de reprogramació de prova a https: //eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/solicitud- reprogramacion-de-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà de publicació de les qualificacions finals. Així mateix s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió de les mateixes d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
"Per participar en el procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul." Apartat 3 de l'Article 112 ter.
La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els i les estudiants han d'haver obtingut una qualificació mitjana de l'assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d'aquesta prova està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d'avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. en cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0 ". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
Els alumnes realitzen una pràctica de laboratori en Excel o en qualsevol programari obert on els més avançats programen.
Les presentacions es poden fer en qualsevol progra,ma de presentacions.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 201 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 201 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 202 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 20 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |