Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500798 Educació Primària | OB | 2 |
Avaluació, Avaluació contínua
On diu:
Ha de dir:
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
----
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
(gran grup) Exposicions del professorat dels continguts i qüestions bàsiques del temari. Es realitza amb tot el grup classe i permet l'exposició dels principals continguts a través d'una participació oberta i activa per part dels estudiants. | 43 | 1,72 | 2, 11 |
(gran grup) Treball de camp - sortida al medi | 15 | 0,6 | |
(petit grup= Espai de treball en grup reduït tutoritzat pel professorat per analitzar o elaborar materials curriculars, lestudi i/o resolució de casos, activitats de camp i/o laboratori, per aprofundir en les temàtiques proposades. | 25 | 1 | |
Tipus: Supervisades | |||
Revisió i avaluació dels treballs realitzats (informes, estudis de cas, pòsters, exposicions, pràctiques de laboratori, treballs de camp...) | 42 | 1,68 | |
Tipus: Autònomes | |||
Anàlisi de lectures i propostes d'innovació didàctiva, realització d'informes, disseny d'activitats, anàlisi i resolució de casos. | 125 | 5 |
Aquesta assignatura s'ha planificat tenint en compte que hi haurà:
- Exposicions per part del professorat dels continguts i qüestions bàsiques del temari
- debats i discussions en grups reduïts per part de l'alumnat per analitzar i elaborar informes d'avaluació, estudi i/o resolució de casos
- Aprenentatge cooperatiu per part de l'alumnat per aprofundir en els continguts i temàriques treballades durant les exposicions magistrals.
- Utilització d'eines digitals per a la realització de les diferents activitats que es realitzin a les classes magistrals, seminaris i pràctiques de laboratori
- Una sortida a Empúries d'un dies de durada, pels grups 21 i 31 el dia 29 d'abril de 2025, i pels grups 41 i 71 el dia 6 de maig. L'assistència a la sortida és obligatòria, i si per causa justificada (laboral o salut) l'alumnat no pugui assistir, hi haurà un treball alternatiu.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació individual dels coneixements adquirits (inclou prova escrita de síntesi o examen. Bloc 1, individual) | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 13, 15, 14, 10, 6, 7, 8, 9, 11, 12 |
Presentació de l'anàlisi fet sobre el treball de camp, les sortides i la interdisciplinarietat (Bloc 2, grupal)) | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 13, 15, 14, 10, 3, 5, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 12 |
Realització dels informes pertinents a cadascun dels continguts a treballar (Bloc 3, grupal) | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 13, 15, 14, 10, 3, 5, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 12 |
L'avaluació és el procés que s'estableix per valorar l'assoliment dels resultats d'aprenentatge a partir de les evidencies que es defineixen en la guia de l'assignatura.
L'avaluació de l'assignatura es realitzarà al llarg de tot el curs acadèmic mitjançant les activitats proposades (el programa lliurat a l'inici de l'assignatura concretarà les activitats i lliuraments a realitzar).
És imprescindible que l'estudiant demostri que és responsable i rigorós en el treball autònom, participi de forma activa a les classes, mostri pensament crític i unes conductes que afavoreixin un entorn amable i positiu, democràtic i on es respectin les diferències.
Aquesta assignatura inclou activitats per al desenvolupament de la Competència Digital Docent.
Presencialitat:
L'assistència a les classes presencials de l'assignatura és obligatòria en un 80%, per poder fer l'avaluació continuada. Els justificants que algunes vegades es presenten en cas d'absència serveixen únicament per explicar l'absència, en cap cas són un eximent de la presencialitat. Si algú no pot complir el percentatge de presencialitat establert, no es pot acollir a l'avaluació continua, i caldrà que es presenti a la recuperació, sempre i quan hagi presentat el 66% de les activitats d'avaluació prèviament.
En aquest assignatura els alumnes poden escollir entre avaluació continua, única i de síntesi.
Avaluació continua:
L'avaluació continuada de l'assignatura inclou:
Per poder aprovar l'assignatura a través de l'avaluació continuada cal:
- Haver assistit al 80% de sessions corresponents a seminaris, laboratoris i sortides.
- Haver obtingut un 5 o més tant els Seminaris com el Projecte Empúries o, en casos excepcionals i justificats, haver lliurat tasques equivalents pactades amb el professorat de l'assignatura.
- Tenir una mitjana igual o superior a 5 entre els dos exàmens (1r i 2n semestre). En cas contrari, caldrà presentar-se a un únic examen de recuperació de l'assignatura el 17/06/2025, que inclourà continguts tant del 1r com del 2n semestre. La nota màxima d'aquest examen de recuperació és 5.
- Les dates dels lliuraments de cada seminari estaran associats al cronograma que es presentarà el primer dia de classe.
- Dels seminaris es pot fer recuperació, la data de lliurament és una setmana després de rebre les correccions o feedback
- Del projecte d'Empúries no es pot fer activitat de recuperació.
- No incórrer en pràctiques fraudulentes o poc ètiques en la realització de tasques, així com complir la normativa de seguretat al laboratori o a les sortides.
A la recuperació la qualificació màxima que es pot obtenir és d'un 5 sobre 10.
Avaluació única i de síntesis
La convocatòria per a l'avaluació seràel 8/04/2025, i comptarà amb tres apartats:
Per poder aprovar l'assignatura a través de l'avaluació única cal:
- Aprovar per separat cadascun dels tres apartats (Examen, Seminaris i Projecte Empúries). En cas no aprovar l'examen, és pot optar a la recuperació de l'examen el17/06/2025 conjuntament amb l'alumnat d'avaluació continuada.
- Dels seminaris es pot fer recuperació, la data de lliurament és una setmana després de rebre les correccions o feedback
- Del projecte d'Empúries no es pot fer activitat de recuperació.
- No incórrer en pràctiques fraudulentes o poc ètiques en la realització de tasques, així com complir la normativade seguretat al laboratori o a les sortides.
A la recuperació la qualificació màxima que es pot obtenir és d'un 5 sobre 10.
Bale, J. (1989). Didáctica de la geografía en la escuela primaria, Madrid: MEC/Morata.
Batllori, R. (1995). Percepció i representació de l’espai. Una didàctica de l’espai. Guix, 208: 5-11.
Benejam, P. (1997). Las finalidades de la educación social. Benejam, P. y Pagès, J. (coord.) (1997). Enseñar y aprender Ciencias Sociales, Geografía e Historia. Barcelona, ICE / Universidad de Barcelona / Horsori, 33-51.
Benlloch, M. et al. (2005) Curs per a l’actualització de l’ensenyament/aprenentatge de les ciències naturals. Barcelona: Departament d’educació
Canals, R. (2009). La evaluación de la competencia social y ciudadana. Aula de Innovación Educativa, 187: 16-21.
Canals, R. González, N. (2012). L'estudi del medi a l'Educació Primària. Una proposta per afavorir la mirada interdisciplinaria. Perspectiva Escolar, 366: 7-12.
Català, M. et al (2002) Las ciencias en la escuela. Teorías y prácticas. Barcelona: Graó
Council Of Europe. (2018). Reference framework of competences for democratic culture. Volume 1. Context, concepts and model. Council of Europe. Council of Europe: Strasbourg
Cooper, H. (2002). Didáctica de la historia en la educación infantil y primaria. Madrid: Morata.
Driver, R. I alt (1989) Ideas científicas de la infancia y la adolescencia. Madrid. Morata.
Fien, J. (1993). Geografía, sociedad y vida cotidiana. Documents d’Anàlisi Geogràfica, 21: 73-90.
Izquierdo, M.; Aliberas, J. (2004) Pensar, actuar i parlar a la classe de ciències. Bellaterra: Servei de Publicacions UAB
Jorba, J.; Sanmartí, N. (1994) Enseñar, aprender y evaluar: un proceso deregulación continua. Madrid: Centro de Investigación y Documentación Educativa
Novak, J.D. i Gowing, D.B. (1988) Aprendiendo a aprender. Barcelona. Martínez Roca.
Pagès, J. (2009). Competència social y ciudadana. Aula de Innovación Educativa, 187. Pàg. 7-11. 12-15.
Pujol, R.M. (2001). Les ciències, més que mai, poden ser una eina per formar ciutadans i ciutadanes. Perspectiva escolar, 257, 2-8.
Pujol, R.M. (2003) Didáctica de les Ciencias en la educación primaria. Madrid: Síntesis
Sanmartí, N. (2007) 10 ideas clave. Evaluar para aprender. Barcelona: Graó
Santisteban, A. (2009). Cómo trabajar en clase la competencia social y ciudadana. Aula de Innovación Educativa, 187.
Santisteban, A. ; Pagès, J. (2006). La enseñanza de la historia en la educación primaria. Casas, M. - Tomàs, C. (coord.) Educación Primaria. Orientaciones y Recursos, pàg. 468/129-468/160. Barcelona: Wolters Kluwer Educación.
cap programari
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 211 | Català | anual | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 212 | Català | anual | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 311 | Català | anual | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 312 | Català | anual | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 411 | Català | anual | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 412 | Català | anual | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 711 | Anglès | anual | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 712 | Anglès | anual | tarda |
(SEM) Seminaris | 211 | Català | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 212 | Català | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 311 | Català | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 312 | Català | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 411 | Català | anual | tarda |
(SEM) Seminaris | 412 | Català | anual | tarda |
(SEM) Seminaris | 711 | Anglès | anual | tarda |
(SEM) Seminaris | 712 | Anglès | anual | tarda |
(TE) Teoria | 21 | Català | anual | matí-mixt |
(TE) Teoria | 31 | Català | anual | matí-mixt |
(TE) Teoria | 41 | Català | anual | tarda |
(TE) Teoria | 71 | Anglès | anual | tarda |