Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500797 Educació Infantil | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No es contemplen.
Aquesta assignatura es proposa que els i les estudiants coneguin els processos de desenvolupament i aprenentatge que tenen lloc a la primera infància, que identifiquin la interacció i la comunicació social com un factor determinant i que contemplin als nens i les nenes com a subjectes capaces.
Objectius:
1. Desenvolupament físic, cognitiu i psicosocial durant els primers tres anys
2. Desenvolupament físic, cognitiu i psicosocial en la segona infància
3. Les activitats d'ensenyament i aprenentatge a l’educació infantil
4. Procediments de treball professional
|
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Gran grup i grup petit | 110 | 4,4 | |
Tipus: Supervisades | |||
Grup petit | 90 | 3,6 | |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 100 | 4 |
Activitat |
Hores |
Metodologia |
Resultats Aprenentatge |
Presencial en gran grup |
30 |
S’introdueix als i les estudiants en una àrea del saber nova des del seu punt de vista, se'ls ofereixen els marcs conceptuals necessaris per tal de facilitar la seva activitat autònoma i es dona una visió global dels continguts del temari. |
G.31. EI.17, EI.15, EI.12, EI.8, EI.9 |
Seminaris vinculats a les sessions expositives |
60 |
L’assignatura proposa un treball amb la metodologia d’Aprenentatge Basat en Reptes (ABR) que consisteix a partir d’un desafiament real que planteja una entitat/institució amb la qual es tindrà relació i requerirà treballar en equip per proposar possibles solucions, que es planifiquen i es desenvolupen en tres fases: Vincle/Compromís, investigació/Prototipatge i Implementació/Avaluació. Per a més informació sobre reptes. https://challenges.eciu.org/ |
EI.19, EI.10, EI.5, EI.18 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Evidències de l'Aprenentatge Basat en Reptes (ABR) en grup i exposicions (3) | 40% | 0 | 0 | 5, 4, 3, 1, 8, 10, 9, 11, 14, 2, 16, 12, 13, 18, 15, 19, 17, 6 |
Proves (2) | 60% | 0 | 0 | 5, 1, 10, 9, 11, 7, 21, 15, 20, 17, 6 |
Activitats d’avaluació
S'haurà de demostrar que s'han assolit les competències i els coneixements de l’assignatura. En tots els temes hi haurà unes lectures obligatòries, petits exercicis i/o preguntes de control que es consideraran la participació a classe que representa un 10% de la nota.
L’alumat haurà de demostrar en els lliuraments i exposicions en petit grup de les evidències de l’Aprenentatge Basat en Reptes (ABR) (3) els seus avenços i solucions al problema plantejat per un agent del territori, que representen el 40% de la qualificació final. Aquesta avaluació no es pot recuperar.
Les proves individuals (2) tindran un pes del 50% i seran al gener i al maig. Les proves es podran recuperar en una avaluació final al juny que equival a la revaluació.
Tant les evidències d’ABR com les proves hauran de ser aprovades independentment amb un 5 sobre 10. Si no és així, la nota final serà la mitja de les notes suspeses. Cada activitat comptarà amb criteris particulars d'avaluació que s'especificaran prèviament.
Quan es consideri que l'estudiant no ha pogut aportar prou evidències d'avaluació, a l'acta es consignarà aquesta assignatura com a no avaluable.
Aquesta assignatura no contempla l'avaluació única.
Criteris per a l'avaluació
Per aprovar aquesta assignatura, cal que els i les estudiants mostrin una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua vehicular que consta a la guia docent. Per tant, en totes les activitats es tindrà en compte la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L'alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si la professora o el professor considera que no compleix aquests requisits.
Per aprovar l’assignatura cal mostrar una actitud compatible amb la professió docent i un compromís ètic amb els principis deontològics de la professió, és a dir, una actitud de respecte, on s’inclou la puntualitat, l’empatia o el respecte a la diversitat, pluralitat d’idees, persones i situacions. Per tant, no s’acceptaran actituds xenòfobes, masclistes, homòfobes o discriminatòries en general.
L'assistència al 80% a les classes, tant de teoria com de seminaris, és obligatòria.
En cas de plagi, l'activitat resultarà suspesa.
Per aclarir dubtes consultar el document “Criteris i pautes generals d’avaluació de la Facultat de Ciències de l’Educació” aprovat per la COA a 28 de maig de 2015 https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html
Activitat d’Avaluació
|
Descripció |
% de la nota |
Resultats Aprenentatge |
Evidències de l’Aprenentatge Basat en Reptes (ABR) en equip
|
A partir d’un desafiament real que planteja una entitat/institució amb la qual es tindrà relació, es requerirà treballar en equip per proposar possibles solucions, que es planifiquen i es desenvolupen en tres fases: Vincle/Compromís, investigació/Prototipatge i Implementació/Avaluació. Cadascun dels grups aprofundirà en un aspecte temàtic. Els resultats seran presentats als responsables locals i altres actors de la societat. Aquesta avaluació no es pot recuperar.
|
40% |
EI.19 EI.10 EI.5 EI.18 |
Proves individuals
|
Proves escrites sobre els continguts bàsics impartits a classe i sobre les lectures obligatòries. Si es suspèn alguna d’aquestes proves o no es presenta, es podrà recuperar a la revaluació que tindrà lloc al juny.
|
50% |
G3.1 EI.15 EI.12 EI.8 EI.9 EI.17 |
Participació individual |
En tots els temes hi haurà unes lectures obligatòries, petits exercicis i/o preguntes de control que es consideraran la participació a classe |
10% |
G3.1 FBI01.01 FBI01.02 T07 |
Els terminis de realització/lliurament de les activitats d'avaluació continuada s'han de respectar escrupolosament. Els resultats de cadascuna de les avaluacions es publicaran al campus en el termini màxim de 15 dies després de la seva realització. Un cop lliurades les qualificacions de cadascuna de les activitats de l'avaluació continuada, es proporcionarà una valoració global que serveixi com a orientació i com a devolució del treball realitzat. A partir d'aquesta informació els i les estudiants podran dur a terme un exercici d'autoavaluació fent una comparativa entre la seva activitat i els criteris de valoració aportats prèviament. Aquest exercici d'autoavaluació facilita la competència sobre el propi procés d'aprenentatge. A més, si cal, es podrà fer la revisió de la nota a les hores que el professorat té destinades a tutories.
Podran optar a una Matrícula d'Honor (MH) les persones que hagin obtingut una avaluació excel·lent en totes les avaluacions i que hagin participat de manera activa i sistemàtica en les activitats docents. En el cas que hi hagi més persones en les citades condicions que MH disponibles (un 5% del total de persones matriculades en l'assignatura), el/la professor/a decidirà a qui adjudicar aquesta qualificació en funció de la qualitat de les seves aportacions durant el curs.
Bibliografía de referència:
Bassedas, E.& Huguet, T.& Solé I. (1998). Aprendre i ensenyar a l’educació infantil. Barcelona: Graó.
Bruner, J.& Linaza, A. (comp) (2002). Acción, pensamiento y lenguaje. Madrid: Alianza
Coll, C.& Marchesi, A.& Palacios, J. (comp) (1990). Desarrollo psicológico y educación. TomoI: Psicología Evolutiva. Madrid: Alianza
Delval, J. (1998). El desarrollo humano. Buenos Aires: Siglo XXI.
Ferreiro, E.& Teberrosqui, A. (1979). Los sistemas de escritura en el desarrollo del niño. México: Siglo XXI
Gassier, J. (1990). Manual del desarrollo psicomotor del niño. Barcelona: Masson
Paniagua, G., Palacios, J. (2005). Educación Infantil: respuesta educativa a la diversidad. Madrid: Alianza.
Phillips, A. (2009). Saber dir no. Barcelona: La butxaca.
Talarn, A. (2009). Psicoanálisis al alcance de todos. Barcelona: Herder
Triadó, C. (1988). Psicología Evolutiva. Vic: Eumo.
Vigotski, L. (1988). Pensament i lenguatge. Vic: Eumo.
Revistes:
Col·lecció temes d’infància: Associació de Mestres Rosa Sensat i Diputació de Barcelona
Guix
Infància
Pàgines d'interès:
Xarxa telemàtica educativa de Catalunya http://www.xtec.cat/
Ministerio de Educación, Cultura y Deporte http://www.educacion.es/portada.html
UNICEF http://www.unicef.es
Associació de Mestres Rosa Sensat http://www.rosasensat.org
Fundación Bernard van Leer, organización donante internacional, con sede en La Haya (Países Bajos) http://es.bernardvanleer.org
Sense especificar.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 611 | Català | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 612 | Català | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 621 | Català | anual | tarda |
(SEM) Seminaris | 622 | Català | anual | tarda |
(TE) Teoria | 61 | Català | anual | matí-mixt |
(TE) Teoria | 62 | Català | anual | tarda |