Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura no té prerequisits.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
40 h Classes teòriques i pràctiques + 4 Avaluació | 44 | 1,76 | |
Tipus: Supervisades | |||
Planificació del treball. Lectures, reflexió sobre les matèries. Preparació dels treballs individuals. PAC, i prova final. | 12 | 0,48 | |
Tipus: Autònomes | |||
Treball individual i en grup (cerca de material, discussió, preparació i presentació). | 94 | 3,76 |
Llengua de docència: Espanyol.
• Classes teòriques.
• Classes pràctiques i resolució de casos pràctics.
• Lectures i seminaris:
• Debats i fòrums de discussió.
• Presentació oral de treballs a l'aula.
• Realització de treballs / projectes / informes.
• Estudi per a l'examen. Prova final (una primera parteix tipus test, i la segona un cas a desenvolupar).
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen Final | 30% | 0 | 0 | 3, 11, 2, 4, 7, 1, 8, 10, 13, 14, 16, 20, 21, 19, 18, 17, 5, 24, 23 |
Examen del tema. | 20% | 0 | 0 | 3, 11, 4, 7, 8, 10, 13, 14, 16, 20, 21, 19, 18, 17, 5 |
PECs | 50% | 0 | 0 | 3, 11, 4, 8, 10, 6, 12, 14, 15, 16, 9, 20, 21, 19, 18, 17, 5, 22 |
Parteix dels criteris basats en l'avaluació continuada, cosa que fa preceptiu l'assistència i que ens permetrà mesurar el grau de competències específiques del programa que l'alumne/a ha aconseguit.
Els valors de cada ítem per a l'avaluació figuren a la taula posterior, tots els ítems han de ser superats amb una nota 3.5 com a mínim perquè puguin ser computats a l'avaluació.
Perquè l'avaluació continuada sumi, l'alumnat s'haurà de presentar a totes les proves avaluables (PECs, Examen parcial, Examen final). I la nota dels exàmens i PECs ha de ser de 3.5 com a mínim per a sumar en l'avaluació continuada.
Les PAC i els Treballs han de ser citats d'acord amb la normativa corresponent. No s'admet cap treball sense una correcta citació. https://ddd.uab.cat/pub/recdoc/2016/145881/citrefapa_a2016.pdf
En cas de no superar l'assignatura d'ACORD amb els criteris abansesmentats (Avaluació contínua), es podrà fer una PROVA DE RECUPERACIÓ a la data programada a l'horari, i que versarà sobre un resum de la totalitat dels continguts del programa.
Per participar en la recuperació de lalumnat ha dhaver estat prèviament avaluada en un conjunt dactivitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de lassignatura. Tot i això, la qualificació que constarà a l'expedient de l'alumne és d'un màxim de 5-aprovada.
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació ha de presentar la petició emplenant el document que trobareu a l'espai moodle de Tutorització EPSI.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimen oportunes, i d'ACORD amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant faci qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte davaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir.En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes davaluació en una mateixa assignatura, la qualificació final daquesta assignatura serà “0”.
Les Proves/exàmens podran ser escrites i/o orals a criteri del professorat.
Plagio
Si durant la correcció es tenen indicis que una activitat o treball s'han fet amb respostes assistides per intel·ligència artificial, el/la docent podrà complementar l'activitat ambuna entrevista personal per corroborar l'autoria del text.
Avaluació Única
Els estudiants que optin per l'avaluació única faran una prova de síntesi final de tot el contingut de l'assignatura(50%) i lliuraran el treball de l'assignatura (50%)
Ladata per a aquesta prova i el lliurament del treball de lassignatura serà la mateixa programada en lhorari per a lúltim examen davaluació continuada.
S'aplica el mateix sistema de recuperació que per a l'avaluació continuada.
Examen de Recuperació
L'alumne que no superi l'assignatura, que no arribi a 5 (total) de 10, d'acord amb els criteris establerts als dos apartats anteriors podrà presentar-se a un examen final sempre que l'alumne s'hagi avaluat en un conjunt d'activitats, pes de les que equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de lassignatura. Si no ha estat avaluat daquestes dues terceres parts per no haver-se presentat a les proves obtindrà una qualificació de No Presentat, sense que tingui la possibilitat de presentar-se a lexamen finalde recuperació.
En aquest examen es tornarà a avaluar el conjunt dels continguts de lassignatura.
En cas de superar-se l'examen final l'assignatura quedarà aprovada amb un 5 com a màxim, independentment de la nota obtinguda a l'examen.
Canvi de data d'una prova o examen
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació ha de presentar la petició emplenant el document que es troba a l'espai Moodle de Tutorització EPSI.
Un cop emplenat el document s'ha d'enviar al professorat de l'assignatura ia la coordinació del Grau.
Revisió
Per a la revisió de l'activitat avaluativa l'alumne/a haurà d'enviar un correu al professor, que us indicarà el mecanisme de revisió.
Per a lalumnat davaluació única el procés de revisió serà el mateix.
Si concorren circumstàncies sobrevingudes queimpedeixin el desenvolupament normal de lassignatura, el professorat podrà modificar tant la metodologia com lavaluació de lassignatura.
Aguado, V. (2007). Derecho de la Seguridad Pública y Privada . Navarra: Editorial Aranzadi.
Arzoz, X. (2010) Videovigilancia, seguridad ciudadana y derechos fundamentales . Navarra: Editorial Thomson Reuters.
Bentham, J. (1989). El Panóptico . Madrid: Editorial Endymion.
BUBL, M. (2017) La ciencia secreta de la cerrajería . Austria: BUBL.
Calero, LM (2005). La seguridad privada en España: actores, especificaciones y sume Planificación . Madrid: Editorial Universitas Internacional. SL
Desdentado, A., Muñoz, B. (2012). Control informático, videovigilancia y protección de datos en el trabajo . Valladolid: Editorial Lex Nova.
Díaz, F. (2013). Diccionario LID. Inteligencia y Seguridad . Madrid: Editorial Empresarial.
Hierro, JM (2015). Manual operativo del director y jefe de seguridad. Madrid: Editorial Auto-Editor.
Foucault, M. (2012). Vigilar y Castigar . Madrid: Editorial Biblioteca Nueva,SL
Freedman, L. (2019). La Guerra del Futuro . Barcelona: Editorial Crítica.
Gómez, R. (2014). Diccionario terminológico para la seguridad privada . Madrid: Editorial Tecnos.
Gómez, R. (2014). Diccionario terminológico de la seguridad privada . Madrid: Editorial Tecnos. SL
González, J. (2012) Inteligencia . Valencia: Tirant lo Blanch
González, M. (2011). Guía visual para falsear Cerraduras (3.ed.). Illinois: Standard Publicaciones, Inc.
Innerarity, D., Solana, J. (2011). La humanidad amenazada: gobernar los Riesgos globales . Barcelona: Editorial Paidós.
Lamas, L. (2019) Apertura de puertas, técnicas y trucos. (4.ed.). Madrid: Nivel Medio.
Lyon, D. (1995). El ojo electrónico. El auge de la sociedad de vigilancia . Madrid: Editorial Alianza.
Macías Fernández. D. (2014). David contra Goliat. Guerra y Asimetría en la edad contemporánea . Madrid. Editorial Instituto Universitario Gutiérrez Mellado.
Martínez, R. (2002). Armas: ¿Libertad americana o Prevención europea? Barcelona: Editorial Ariel.
Martínez, R., Rodríguez, J. (2018). Inteligencia artificial y armas letales Autónomas . Gijón: Ediciones Trea.
Martínez. E. (2008). Los soldados del Rey . Madrid. Editorial Andújar.
McLaughlin, E., Muncie, J. (2014). Diccionario de criminología . Barcelona: Editorial Gedisa, SA
Miró, F. (2012). El Cibercrimen. Fenomenología y criminología de la delincuencia en el ciberespacio . Barcelona: Editorial Marcial Pons.
Montoya, R. (2014 ). Drones. La muerte por control remoto . Madrid: Editorial Akal.
Muñoz Bolaños. R. (2001). La campaña de 1909. Las campanas de Marruecos, 1909-1927. Madrid.
Perales, T. (2014). Instalaciones de sonido, imagen y seguridad electrónica . Madrid: Editorial Marcombo.
Poveda, MA, Torres, B. (2015). Dirección y gestión de la seguridad privada . Madrid: Editorial Fragua.
Puell de la Villa. F. (2007). La guerra con armas de fuego . M. Artola (ed.). Historia de Europa . Madrid. Editorial Espasa Calpe. Vol. II.
Quedada. F. (2007). La Guerra con arma blanca . M. Artola (ed.) Historia de Europa . Madrid. Editorial. Espasa Calpe. Vol. I.
Ridaura, M.ª J. (2015). Seguridad Privada y Derechos Fundamentales (La nueva Ley 5/2014, de abril, de Seguridad Privada) . Valencia: Editorial Tirant lo Blanch.
Rodríguez, A (2005). 250 modelos de cerrajería. Barcelona : Ediciones CEAC.
Rodríguez, F. (2018). Circuito cerrado de televisión y seguridad electrónica . (ed.2) Madrid. Editorial Paraninfos.
Somoza, O. (2004). La muerte violenta. Inspección oculary cuerpo del delito . Madrid: Editorial la Ley.
Teijeiro de la Rosa. JM. (2016). Dinero y ejercitos en España. De la Antigüedad al siglo XXI . Madrid.
Torrente, D. (2015). Análisis de la seguridad privada . Barcelona: Editorial UOC.
Aquesta assignatra utilitzarà el programari bàsic del paquet d'office 365.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 2 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |