Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501233 Gestió aeronàutica | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Recomendable per l'alumne tenir coneixements de Màrqueting, Análisi de Gestió, Macroeconomia, i sobre la interpretació de la rendibilitat econòmica de un projecte empresarial
Donar a conèixer els futurs gestors aeronàutics els conceptes bàsics de la Càrrega Aèria, una activitat no massa considerada pel seu petit volum però rellevant pel valor de les mercaderies transportades i essencial per la logística desenvolupada en un món globalitzat. Tanmateix s’aborda la gestió del transport aeri de càrrega des de la òptica de la companya aèria i de la resta de participants a la Cadena Logística Aèria, incentivant els alumnes a investigar i debatre tant sobre la actualitat com sobre novetats y projectes d’aquest mitjà del transport en evolució ràpida i continua.
INTRODUCCIÓ AL TRANSPORT DE CÀRREGA AÈRIA
ESTRUCTURA DE LA CÀRREGA AÈRIA
GESTIÓ I LOGÍSTICA DE LA CÀRREGA AÈRIA
L’ENTORN CANVIANT DE LA CÀRREGA AÈRIA
ALTRES TEMES DE DEBAT
Tarifes, sistemes de fidelització, documentació electrònica, sistemes de gestió d’ingressos, aeroports especialitzats, productes diferenciats, control de temperatura, Brexit, Intel·ligència Artificial.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Magistrals | 27 | 1,08 | 4, 2, 9, 10 |
Seminaris de Problemes | 15 | 0,6 | 4, 3, 2, 9, 8, 10 |
Simulacions i casos pràctics | 8 | 0,32 | 2, 6, 9, 8, 7, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutorització | 2 | 0,08 | 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal i Preparació de casos pràctics | 94 | 3,76 | 1, 2, 6, 9, 5, 8, 7, 10 |
Les classes presencials combinaran sessions magistrals amb gran grup dirigides pel professor i promovent la intervenció dels alumnes amb d'altres activitats interactives i extra-aula que permetin el treball en petit i gran grup mitjançant l’ aprenentatge cooperatiu, la investigació i les tècniques de comunicació.
Concretament, les activitats consisteixen en:
La comunicació amb l'alumnat serà via Campus Virtual i puntualment e-mail.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 50% | 3 | 0,12 | 1, 4, 2, 9, 5, 8, 7, 10, 11 |
Participació a les classes, pràctiques, seminaris i simulacions | 10% | 0 | 0 | 1, 4, 3, 2, 6, 8, 7 |
Presentació de tema relacionat amb la Logística Aérea | 40% | 1 | 0,04 | 1, 4, 3, 2, 6, 9, 5, 8, 7, 10, 11 |
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Es farà una avaluació continua amb una finalitat formativa que ens ha de permetre la realització d’un seguiment del procés d’aprenentatge de l’alumne per tal de poder guiar-lo i orientar-lo. D’altra banda ens ha de permetre prendre decisions sobre el ritme de desenvolupament de l’assignatura. També es farà una avaluació sumativa per tal de verificar el nivell d’aprenentatge assolit tenint com a referència les competències i els objectius plantejats.
Tindrem com a evidències la realització de les segûents activitats:
Activitats Recuperables: En el cas que alguna de les dues activitats indispensables estigui suspesa es podrà recuperar en les dates fixades per la Coordinació:
L’estudiant es pot presentar a la recuperació de les activitats recuperables sempre que s’hagi presentat a un conjunt d’activitats que representin un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l’assignatura.
Un estudiant es considerarà no avaluable (NA) si no es presenta a alguna de les activitats indispensables.
Si un estudiant és repetidor ha de presentar-se a la totalitat de les activitats d'avaluació de l'assignatura.
Matricules d’honor. Atorgar una qualificació de matrícula d’honor és decisió del professorat responsable de l’assignatura. La normativa de la UAB indica que les MH només es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants matriculats.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d’avaluació. Per tant, la còpia, el plagi, l’engany, deixar copiar, etc. en qualsevol de les activitats d’avaluació implicarà suspendre amb un zero.
Álvarez Robles, Óscar . EL TRANSPORTE DE CARGA AEREA EN ESPAÑA: CONDICIONANTES Y PERSPECTIVAS. Ministerio de Fomento. Centro de Publicaciones, 2008
Arán Iglesia, Javier. DESCUBRIR LA CARGA AÉREA. Centro de Documentación y Publicaciones de Aena, 2003
Pareja Albornoz, Joaquín. EL CONOCIMIENTO AÉREO Y OTROS DOCUMENTOS RELACIONADOS CON EL TRANSPORTE DE MERCANCÍAS POR VÍA AÉREA. IBERIA, 1986
Vila, Carlos. LOGÍSTICA DE LA CARGA AÉREA : MANUAL DE LOS PROCESOS LOGÍSTICOS DEL TRANSPORTE AÉREO DE MERCANCÍAS. Logisbook, 2004
Webs de Boieng,Airbus,organitzacions de càrrega aèria, principals aeroports, revistes tècniques i especialitzades del sector
Microsoft Office applications
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 11 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 12 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | tarda |