Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500893 Logopèdia | FB | 1 |
La professora responsable de l'assignatura és Andrea Miralda Banda, (Andrea.Miralda@uab.cat).
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap.
- Conèixer les línies generals del desenvolupament humà des del naixement fins a la pre-adolescència
- Determinar les principals fites que s’assoleixen en les diferents etapes del desenvolupament.
- Conèixer els processos implicats en el desenvolupament en diferents entorns socioculturals
Bloc 1. Introducció a l’estudi del desenvolupament humà: conceptes bàsics, principals orientacions teòriques en la Psicologia del desenvolupament
Bloc 2. El desenvolupament físic i psicomotor.
Bloc 3. El desenvolupament cognitiu
Bloc 4. El desenvolupament socioafectiu.
Bloc 5. El desenvolupament de la personalitat i psicosexual
Bloc 6. El context escolar i familiar durant la infància
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctiques d'aula | 30 | 1,2 | 16, 9 |
Teoria | 22,5 | 0,9 | 16, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Exposicions | 0,5 | 0,02 | 16, 9 |
Tutories de seguiment dels treballs en grup | 1 | 0,04 | 16, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi de continguts | 48 | 1,92 | 16, 9 |
Treball pràctic | 48 | 1,92 | 16, 9 |
Es combinaran sessions magistrals on s'exposaran els continguts teòrics amb sessions pràctiques d'aula en les quals s'integraran tots aquests coneixements a través d'activitats participatives.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
01. Examen A sobre els continguts introductoris (Primer període avaluatiu) | 30 % | 0 | 0 | 3, 5, 17, 16, 1, 7, 9, 13, 18 |
02. Examen B sobre els continguts introductoris (Segon període avaluatiu) | 30 % | 0 | 0 | 4, 2, 16, 8, 6, 9, 11, 10, 12, 13, 18 |
03. Informe pràctiques (Segon període avaluatiu) | 30 % | 0 | 0 | 4, 2, 3, 5, 17, 16, 1, 8, 7, 6, 9, 11, 12, 14, 15, 13, 18 |
04. Exposició de l´informe de pràctiques (desembre) | 10 % | 0 | 0 | 4, 2, 3, 5, 17, 16, 1, 8, 7, 6, 9, 11, 10, 12, 14, 15, 13, 18 |
El pes de la teoria és del 60% de la nota final, mentre que les pràctiques comporten el 40% de la mateixa.
Les activitats 01 i 02 es presentaran individualment. Les activitats 03 i 04 es realitzaran en grup. En totes elles es pot triar l'idioma (català o castellà en totes). El lliurament de la traducció de les proves d'avaluació presencials es realitzarà si es compleixen els requeriments establerts en l'article 263 i es realitza la seva sol·licitud la setmana 4 telemàticament (e-formulari) (més informació al web de la Facultat).
La nota final de l'assignatura serà la suma de les qualificacions obtingudes en les activitats 01 a 04, segons els percentatges especificats en el quadre "Activitats d'avaluació". L'assignatura es considerarà superada si la suma de puntuacions, ponderarda pels respectius percentatges, és superior a 5,0. Per tant, no cal aprovar per separat teoria i pràctiques.
En el cas de triar AVALUACIÓ ÚNICA, es realitzarà en el mateix dia i lloc que la prova del segon període avaluatiu de l´assignatura on s´avaluaran tots els continguts de l´assignatura. Es realitzaran els dos exàmens parcials amb preguntes tipus test, l´entrega de l´informe final i l´exposició oral del mateix informe. Durada en total de 5 hores aproximadament. La nota final de l´assignatura s´obtindrà tal i com s´ha descrit per l´avaluació continuada. L'avaluació única es sol·licita telemàticament (e-formulari) en el període específic (més informació al web de la Facultat).
Per a accedir a la prova de recuperació cal haver-se avaluat d´un mínim del 67% en pes de les evidències. Si s´ha realitzat menys del 40% en pes de les evidències es considerarà com a NO AVALUABLE. La prova de recuperació de teoria consistirà en un examen de resposta múltiple de 40 preguntes sobre els continguts tractats. La recuperació de les pràctiques consistirà en el treball previst en l'activitat 04.
No es preveu que estudiant matriculats per segona o posterior vegada siguin avaluats mitjantçant una prova de síntesi no recuperable.
Normativa facultat: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.htm
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTÀRIA
BERMEJO, V. (1994): Desarrollo cognitivo. Madrid: Síntesis.
BERGER,K.S. i THOMSON, R.A. (2007) Psicología del desarrollo: inafancia y adolescencia. Madrid: Editorial Médica Panamericana
CÓRDOBA, A.I, DESCALS, A. i GIL, M.D. (Coords.) (2006) Psicología del desarrollo en la edat escolar. Madrid: Pirámide
CARRETERO,M.,PALACIOS,J. Y MARCHESI,A. (1984)Psicología Evolutiva I Alianza psicología.
CASTELLVI, P. (1994): Teories i models. Introducció a la psicologia evolutiva i educativa. Barcelona: Biblioteca universitaria Enciclopedia Catalana/Universitat Ramon Llull.
DELVAL,J. (1994) El desarrollo humano. Madrid: Siglo XXI Editores.
ENESCO, Ileana (2004): El desarrollo del bebé. Cognición, emoción y afectividad. Madrid: Alianza editorial.
GARCÍA MUÑOZ, A (2010) Psicología del desarrollo en la etapa de educación primaria.Madrid:Pirámide
HOFFMAN,L.; PARIS,S.; HALL,E. (1995) Psicología del desarrollo hoy. Madrid: McGraw-Hill
MUÑOZ,V. et al.(2011) Psicología del desarrollo aplicada a la Educación. Madrid: Pirámide
PALACIOS,J.;MARCHESI A.; COLL,C (2001) Desarrollo Psicológico y Educación Vol I. Madrid. Alianza
PAPALIA, D.E. et al. (2013) Desarrollo humano Mc Graw Hill. México
PERINAT,A. (Comp.) (2003): Psicologia del desarrollo. Un enfoques sistémico Barcelona EDIUOC
SILVESTRE,N. i SOLÉ, M.R. (1993) Psicología Evolutiva: Infancia y preadolescencia.Ediciones CEAC.Barcelona.
SHAFFER, D. (2000) Psicología del desarrollo. Infancia y adolescencia. Madrid: Thomson editores.
VASTA,R., HAITH,M. I MILLER,S.A. (2001) Psicología infantil. Barcelona: Ariel
Bibliografia específica
BARRIO GANDARA,M.V. del (2005) Emociones infantiles MadridPirámide. Colección Ojos Solares
HOWE,Ch. (2010) Peer Groups and children's Development. Wiley-Blackwell
LAFUENTE,M.J. i CANTERO, M.J. (2010) Vinculaciones afectivas. Apego, amistad y amor. Madrid: Ediciones Pirámide
LARSEN, R.J. BUSS,D.M.(2005) Psicologia de la Personalidad McGraw Hill
LÓPEZ,F.(Coord.) (2001) Desarrollo afectivo y social. Madrid: Pirámide, DL
Les aplicacions necessàries per a realitzar les evidències es posaran a disposició al Campus Virtual.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 11 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 12 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |