Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500260 Educació social | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
És recomanable revisar l'assignatura Antropologia i Filosofia de l'Educació (2n curs).
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitat presencial en Gran grup | 30 | 1,2 | 2, 1, 4, 10, 9, 8, 14, 11, 17, 15, 18, 13, 6, 7 |
Activitat presencial en Seminaris | 15 | 0,6 | 2, 1, 4, 9, 8, 14, 11, 15, 12, 13, 6, 5, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitat supervisada | 30 | 1,2 | 2, 1, 4, 10, 9, 8, 11, 17, 15, 12, 13, 6, 5, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitat autònoma | 75 | 3 | 2, 1, 4, 9, 11, 12, 13, 6, 5, 7 |
Totes les tasques d'aquesta assignatura segueixen 3 parts: activitat autònoma, activitat dirigida (Gran grup i Seminaris) i activitat supervisada. Totes aquestes parts, bo i els canvis que puguin adequar-se, volen explicitar la perspectiva de gènere. Endemés, s'haurà de destinar 15 minuts d'alguna sessió a respondre les enquestes d'avaluació.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació continuada a partir de les evidències en els treballs pràctics (1a part: individual i/o grupal) | 30% | 0 | 0 | 3, 2, 1, 4, 9, 8, 14, 11, 16, 15, 18, 12, 13, 6, 5, 7 |
Avaluació continuada a partir de les evidències en els treballs pràctics (2a part: individual i/o grupal) | 20% | 0 | 0 | 3, 2, 1, 4, 9, 8, 14, 11, 16, 15, 18, 12, 13, 6, 5, 7 |
Exercici individual | 50% | 0 | 0 | 3, 2, 1, 4, 10, 9, 8, 14, 11, 16, 17, 15, 18, 12, 13, 6, 5, 7 |
AVALUACIÓ CONTINUADA
Aquesta avaluació es realitzarà, durant tot el quadrimestre, a través de les activitats avaluadores que figuren en aquest apartat.
Per superar l'assignatura, cal tenir una mitjana aritmètica mínima de 5. Una puntuació que sorgeix del càlcul entre les tres seccions. Ara bé, aquest càlcul prèviament requereix d'una nota mínima de 4 en l'exercici individual (examen escrit). En cas de suspendre la matèria, existeix la possibilitat de recuperar l'assignatura, amb el benentès que es disposi d'una mitjana aritmètica mínima de 3,5 i haver entregat un 66% de les activitats totals, a través d'un nou exercici individual. En cas satisfactori, la nota màxima d'aquesta recuperació sols podrà ser un aprovat (de 5 a 6,9). Per últim, repetir l'assignatura suposa acceptar una única avaluació de síntesi final.
A continuació, i de manera provisional, s'esmenten les dates d'avaluació: exercici individual (19/06/2025) i recuperació (03/07/2025).
AVALUACIÓ ÚNICA
Aquesta avaluació implica que l'alumnat concentra el lliurament de totes les evidències en la data de l'exercici individual, esmentada anteriorment. Per descomptat, el pes i l'exigència de cada evidència és idèntic al de l'avaluació continuada. I referent a la superació, recuperació, revisió i repetició de l'assignatura, també segueixen el mateix procediment que en l'avaluació continuada.
Per a més claredat, novament, s'esmenten les dates orientatives d'avaluació: exercici individual i lliuraments (19/06/2025) i recuperació (03/07/2025).
RETORN
Les qualificacions obtingudes en cadascuna de les activitats, en un màxim de 20 dies hàbils del calendari acadèmic, es lliuraran a l'alumnat mitjançant la publicació dels resultats a l'aula o al Campus Virtual.
DOMINI LINGÜÍSTIC
En aquest apartat, pren també valor: la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació en totes les activitats (individuals i/o grupals). Endemés, cal expressar-se amb fluïdesa, correcció i mostrar domini en la comprensió dels textos acadèmics. En aquest sentit, una activitat pot ser retornada (no avaluada), o suspesa, si el professor considera que no compleix aquest massiu. Al seu torn, cal escriure correctament les fonts, les notes, les citacions textuals i les referències bibliogràfiques seguint la normativa APA.
PROHIBICIONS
Es recorda que no està permès copiar, ni plagiar, en la redacció de cap activitat (normativa aprovada per la Comissió d'Ordenació Acadèmica de Graus i Màsters: criteris i pautes generals d'avaluació de la Facultat de Ciències de l'Educació, a 28 de maig de 2015; i modificat per la Junta de Facultat, a 6 d'abril de 2017). Per a més informació (http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/unit_20/sot_2_01.html). Així doncs, qualsevol intent (s'usarà l'URKUND com a eina antiplagi) significarà suspendre l'assignatura sense opció de recuperació. Unes actituds que no són compatibles amb el codi deontològic de la professió educativa. A saber: escolta activa, respecte, participació, cooperació, empatia, amabilitat, puntualitat, argumentació, ús adequat del telèfon mòbil i altres ginys tecnològics, etc.
Arendt, H. (2009). La condició humana. Barcelona: Empúries.
Bauman, Z. (2007). Els reptes de l'educació en la modernitat líquida. Barcelona: Arcàdia.
Bowen, J. (1985). Historia de la educación occidental (3 volums). Barcelona: Herder.
Coll, C. i Albaigés, B. (2021). L´estat de l´educació a Catalunya. Anuari 2020. Barcelona: Fundació Jaume Bofill.
Dalmau, O. (2018). Formación y desarrollo del talento. Una experiencia innovadora en organizaciones de salud. Manresa: Fundació Universitària del Bages.
Drouin-Hans, A.-M. (2008). Relativisme et éducation. París: L'Harmattan.
Duch. L. (1997). La educación y la crisis de la modernidad. Barcelona: Paidós.
Escolano, A. (1984). Historia de la educación (2 volums). Madrid: Anaya.
Freire, P. (1970). Pedagogía del oprimido. Madrid: Siglo XXI.
Fullat, O. (1992). Filosofías de la educación. Paideia. Barcelona: Ceac.
Luzuriaga, L. (1980). Historia de la educación y de la pedagogía. Buenos Aires: Losada.
Mèlich, J.-C. (2023). La fragilitat del món. Assaig sobre un temps precari. Barcelona: Tusquets.
Nussbaum, M. C. (2005). El cultivo de la humanidad. Barcelona: Paidós.
Pérez, M. P. (2014). Cómo detectar las necesidades de intervención socioeducativa. Madrid: Narcea.
Reig, D. i Vílchez, L. F. (2013). Los jóvenes en la era de la hiperconectividad: tendencias, claves y miradas. Madrid: Fundación Telefónica & Fundación Encuentro.
Santoni, A. (1981). Historia social de la educación. Barcelona: Reforma de la escuela.
Steiner, G. i Ladjali, C. (2005). Elogio de la transmisión. Maestro y alumno. Madrid: Siruela.
Van Manen, M. (1998). El tacto en la enseñanza. Hacia una pedagogía de la sensibilidad. Barcelona: Paidós.
Webs d'interès
-Els reptes de l'educació permanent de persones adultes al segle XXI (https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=6820705).
-Informe sobre exclusión y desarollo social en España. FOESSA (https://www.foessa.es/main-files/uploads/sites/16/2019/06/Informe-FOESSA-2019_web-completo.pdf).
-Libro blanco del e-learning (https://librosblancos.es/docs/libro_blanco_web.pdf).
Aquesta assignatura no usa cap tipus de programari tecnològic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 311 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 312 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 3 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |