Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500260 Educació social | OT | 3 |
2500260 Educació social | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'assignatura no té requisits previs de formació, encara que seria interessant tenir coneixements de les següents assignatures:
Els objectius d’aquesta assignatura són:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Estudis de casos, aprofundiment en temes específics, debats i grups de discussió. | 10 | 0,4 | 2, 17, 8, 7, 16, 4, 6, 5 |
Exposicions per part del professorat de qüestions bàsiques i complementàries, exposició i debat dels treballs elaborats pels alumnes, creació de coneixement compartit. | 35 | 1,4 | 2, 17, 8, 7, 16, 4, 6, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories individuals i grupals. | 30 | 1,2 | 7, 5 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura de textos, cerca i anàlisis de informació, elaboració de treballs, resolució de casos, activitats d'avaluació. | 75 | 3 | 2, 17, 8, 7, 16, 4, 6, 5 |
La metodologia serà participativa. L'estudiant és el protagonista principal del procés de ensenyament-aprenentatge. Les classes magistrals es complementaran amb estudis de casos, discussions i exercicis a l'aula.
L'assignatura es divideix en dos blocs connectats entre si. Un primer bloc dedicat a temàtiques específiques d'educació social en salut, contextualització i problemàtiques socials prioritzades. El segon bloc, se centra en temes relacionats amb salut mental.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen (bloc II) | 30 | 0 | 0 | 2, 7, 16, 4, 6, 5 |
Treball escrit individual (bloc I) | 20 | 0 | 0 | 1, 2, 17, 3, 8, 10, 9, 7, 16, 4, 6, 5 |
Treball escrit individual (bloc II) | 20 | 0 | 0 | 2, 3, 8, 10, 7, 12, 14, 6, 5, 18 |
Treball grupal (bloc I) | 30 | 0 | 0 | 1, 2, 17, 3, 8, 9, 7, 12, 13, 14, 15, 16, 4, 5, 18, 11 |
El curs tindrà una avaluació continuada a partir d'activitats avaluades de tipus individual i grupal. Cada bloc del curs té avaluacions específiques que, en conjunt, sumen el 100% de la qualificació final de l'assignatura. El calendari definitiu d'avaluacions s'informarà a l'inici de l'assignatura.
El temps dedicat a les activitats avaluatives i el temps de treball autònom són sumatius, atès que moltes de les activitats formatives que seran proposades a l'alumnat com a treball autònom, formaran part de l'avaluació de l'estudiant.
En el cas d'avaluació continuada, l'assistència a classe és obligatòria: l'alumnat ha d'assistir a un mínim del 80% de les classes. En cas contrari es considerarà no avaluable.
Aquesta assignatura té l'opció d'avaluació única.
|
Avaluació continua |
Avaluació única |
Recuperació |
|||
Part I: Intervenció socioeducativa en salut (Sara Carbonell) |
Treball grupal (30%) |
3 d’abril (lliurament) |
Prova individual (30%) |
16 de juny |
Igual per a tots tipus d’avaluació: s’avaluende les parts suspeses |
30 de juny |
Treball individual (20%) |
7 d’abril (lliurament) |
Treball individual (20%) |
||||
Part II: Salut, patologies i circuit d’atenció |
Examen (30%) |
16 de juny |
Examen (30%) |
|||
Treball individual (20%) |
2 de juny (lliurament) |
Treball individual (20%) |
El contingut i format de cada avaluació serà informat durant l'inici de cada bloc de l'assignatura.
En cas de no superar l'assignatura en la convocatòria oficial es realitzarà un examen de recuperació al final del curs. El plagi o còpia d'alguna de les activitats avaluatives és motiu de suspens de l'assignatura.
La devolució de les qualificacions dels treballs i de la prova escrita (examen) serà com a màxim entre 15 i 20 dies després del lliurament.
Competència comunicativa: Per aprovar aquesta assignatura, cal que l'estudiant mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent. En totes les activitats (individuals i en grup) es tindrà en compte, doncs, la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits.
Esteban, M. L., Comelles, J. M., Díez Mintegui C. (2010). Antropología, género, salud y
atención. Barcelona: Bellaterra.
Soberania Sanitaria. (2019). Salud feminista. Soberanía de los cuerpos, poder y organización.
Buenos Aires: Tinta limón.
Enllaços
En cas de docència virtual s'utilitzarà Microsoft TEAMS
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 3 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |