Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500249 Traducció i Interpretació | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura representa la continuació dels coneixements inicials impartits a l’assignatura del curs anterior idioma i traducció Xinès C1.
En iniciar l’assignatura l’estudiant haurà de ser capaç de:
La funció d’aquesta assignatura és consolidar el desenvolupament de les competències comunicatives bàsiques de l’estudiant en Idioma C per preparar-lo a la traducció directa.
Es dedicaran tots els crèdits a idioma.
En acabar l’assignatura l’estudiant haurà de ser capaç de:
S'utilitzará el llibre El nuevo Libro de Chino Práctico, Vol.II. (新实用汉语课本), destinat al desenvolupament de les capacitats de lectura, comprensió i expressió oral i escrita.
L’estudi d’aquests continguts pretén desenvolupar una sèrie de competències no solament lingüístiques, sinó també pragmàtiques, textuals i socioculturals, així com una aptitud a aprendre de manera autònoma i en grup.
Continguts fonètics
Contingut lèxics
Continguts gramaticals
Elements comunicatius i socioculturals
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe magistral | 44 | 1,76 | |
Realització d'activitats de comprensió lectora | 15 | 0,6 | |
Realització d'activitats de comprensió oral | 6 | 0,24 | |
Realització d'activitats de producció escrita | 10 | 0,4 | |
Realització d'activitats de producció oral | 6 | 0,24 | |
Resolució d'exercicis | 5,5 | 0,22 | |
Tipus: Supervisades | |||
Correcció d'exercicis i resolució de dubtes | 7,5 | 0,3 | |
Exercici de comprensió oral | 5 | 0,2 | |
Exercicis de traducció i redacció | 10 | 0,4 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi dels caràcters nous de cada lliçó i de les noves estructures lèxiques i sintàctiques | 30 | 1,2 | |
Exercici de lectura | 30 | 1,2 | |
Preparació d'activitats d'expressió escrita | 10 | 0,4 | |
Preparació d'activitats d'expressió oral | 10 | 0,4 | |
Pràctica d'escriptura dels caràcters | 20 | 0,8 |
Per tal d'assolir els objectius de l'assignatura, la metodologia triada és la següent:
Les activitats formatives que realitzaran en aquesta assignatura es divideixen en activitats dirigides, activitats supervisades, treball autònom i activitats d'avaluació.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Carpeta docent | 30% | 10 | 0,4 | 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13 |
Examen de llengua 1 | 35% | 3 | 0,12 | 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 12 |
Examen de llengua 2 | 35% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 11, 13 |
Avaluació continuada
L’alumnat ha de demostrar el seu progrés fent diverses activitats d’avaluació. Aquestes activitats apareixen detallades a la taula del final d’aquesta secció de la Guia Docent.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el/la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la professora o el professor i l’alumnat.
Recuperació
Podrà accedir a la recuperació qui s’hagi presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la professora o el professor comunicarà per escrit el procediment de recuperació. Es pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o es poden agrupar diverses activitats en una de sola. En cap cas la recuperació pot consistir en una única activitat d'avaluació final equivalent al 100% de la qualificació. En cas de recuperació, la nota màxima que pot obtenir l’estudiant és un 5.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’alumne/a equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Avaluació única
Aquesta assignatura preveu l’avaluació única en els termes establerts per la normativa acadèmica de la UAB i els criteris d’avaluació de la FTI.
L’estudiant ha de presentar la sol·licitud electrònica dins el calendari establert per la Facultat i enviar-ne una còpia a la persona responsable de l’assignatura perquè en tingui constància.
L’avaluació única es farà en un sol dia de la setmana 16 o 17 del semestre. La Gestió Acadèmica publicarà la data i hora a la web de la Facultat.
El dia de l’avaluació única el professorat sol·licitarà la identificació de l’alumnat, que haurà de presentar un document d’identitat vàlid amb fotografia recent (carnet d’estudiant, DNI o passaport).
Activitats d’avaluació única
La qualificació final de l’assignatura s’establirà d’acord amb els següents percentatges:
Prova de comprensió oral: 20%
Prova de comprensió escrita: 20%
Prova d'expresió oral: 20%
Prova d'expresió escrita: 20%
Prova de gramàtica: 20%
Els processos de revisió de les qualificacions i de recuperació de l’assignatura són els mateixos que s’apliquen a l’avaluació continuada. Vegeu-los més amunt en aquesta guia docent.
Llibre de text
Altres llibres de gramàtica i de referència
Recursos digitals de suport a l'estudi
eChinese Tools: Mil y una herramientas para aprender chino: https://dtieao.uab.cat/txicc/echinese/
eChinese Tools: Mil y una herramientas para aprender chino: https://dtieao.uab.cat/txicc/echinese/
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |