Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500894 Turisme | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L’objectiu principal del curs és permetre que l’alumne adquireixi tant els coneixements lingüístics específics del sector turístic com altres de caire més general perquè pugui assolir el més ampli ventall de coneixement possible i, al final dels seus estudis, acreditar el nivell B2 si està cursant el Grau de Turisme o acreditar el nivell C1 si està cursant el Grau de Turisme en anglès.
A més, es desenvolupen competències comunicatives, tant en la interacció oral com en l’escrita, de manera que en acabar aquest primer curs l’alumne haurà de ser capaç de:
A més, l’alumne desenvolupa competències personals de treball en equip i l’autonomia necessària perquè aprengui a:
1. GRAU DE TURISME: Els alumnes que cursen el Grau de Turisme hauran d'acreditar el nivell B2 en acabar els seus estudis de grau.
2. GRAU DE TURISME EN ANGLÈS: Els alumnes del Grau de Turisme en anglès han d'assolir un nivell C1 al final dels seus estudis de grau.
1. CONTINGUTS DEL GRAU DE TURISME
Funcions lingüístiques
Continguts gramaticals
Continguts lèxics
Els continguts lèxics són de caire general i també específics dins del camp del turisme:
Tasques d'expressió escrita
2. CONTINGUTS DELS GRAU DE TURISME EN ANGLÈS
Funcions lingüístiques
Continguts gramaticals
Continguts lèxics
Els continguts lèxics del curs s’emmarcaran en els següents temes: la globalització, les ciutats i la urbanització, els sentiments, la publicitat i les emocions, estadístiques i dades, diners i empresa, carreres professionals en el turisme, fonts de turisme.
L’alumnat haurà de poder utilitzar les funcions lingüístiques, la gramàtica i el vocabulari que s’han descrit, i desenvolupar textos d’expressió escrita en els següents camps:
Continguts lèxics
Tasques d'expressió escrita
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 56,5 | 2,26 | 3, 5, 6, 2, 8, 7, 4, 1, 9 |
No presencial | 55 | 2,2 | 3, 5, 6, 2, 8, 7, 4, 1, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 8 | 0,32 | 3, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats | 10 | 0,4 | 3, 5, 6, 2, 8 |
Teoria | 10 | 0,4 | 3, 5, 6, 2, 8, 4, 1 |
Es pretén que l’alumnat utilitzi l’idioma activament durant la classe i a les pràctiques que fa fora de l’aula, per tal de treballar contextos comunicatius molt similars a situacions de la vida real.
El docent dissenya i promou activitats perquè l’alumne pugui contribuir activament a les classes i convertir-se en el protagonista del seu propi aprenentatge.
Segons el context, el docent pot emprar els següents mètodes:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Actitud i participació | 10% | 0 | 0 | 3, 8, 7, 9 |
Activitats d'expressió escrita i d'expressió oral | 24% | 2 | 0,08 | 3, 5, 6, 2, 8, 7, 4, 1, 9 |
Projecte Final | 14% | 5 | 0,2 | 5, 6, 2, 8, 7, 4, 1, 9 |
Prova final | 40% | 2,5 | 0,1 | 5, 6, 4, 1 |
Proves parcials | 12% | 1 | 0,04 | 3, 5, 2, 8, 7, 4, 1, 9 |
El sistema d'avaluació varia segons el grau que estigui estudiant l'alumnat. A continuació es descriuen els sistemes d'avaluació del Grau de Turisme i Grau de Turisme en Anglès:
1. SISTEMA D'AVALUACIÓ DEL GRAU DE TURISME
Convocatòria d'avaluació continuada
Per a la convocatòria d’avaluació continuada cal una assistència mínima del 80%.
Activitats d’avaluació continuada
Redaccions. Es fan entre 3 i 5 redaccions. El professorat pot demanar reredaccions d’aquestes redaccions (la correcció de la redacció original per part de l’estudiant), si així ho desitja.
Projecte final. Es farà un projecte que pot avaluar les quatre destreses lingüístiques. El projecte es durà a terme a classe i també com a treball autònom de l'estudiant.
Activitats orals. Al llarg del curs, es fa com a mínim una activitat oral i com a màxim dues. Aquesta activitat pot ser individual o en grup, presencial o enregistrada. Les activitats orals, segons el nivell i el nombre d’estudiants per aula, poden ser monòlegs, diàlegs, presentacions, etc.
Proves parcials. A mitjan curs i aprofitant els dies que dóna el centre per fer exàmens, es fan una o varies proves parcials, que pot ser una prova d’expressió escrita (una o dues tasques) i/o unaprova d’expressió oral. Aquestes proves han de tenir un format semblant a les proves de l’examen final.
Actitud i participació. S’avalua l’esforç, l’actitud i la participació de l’alumnat.
Prova final d’avaluació continuada: Avalua l’expressió escrita i l’oral.
Se supera l’assignatura si s’obté un 60% global.
Convocatòria d'avaluació única
Si l'alumnat no segueix l’avaluació continuada, té dret a fer un examen final d’avaluació única que incorpora les dues destreses productives (expressió escrita i expressió oral). Per accedir a l'avaluació única, s'ha de fer sol·licitud a gestió acadèmica al principi del semestre (setembre). Els períodes de sol·licitud estan establerts segons el calendari administratiu de la UAB. No hi haurà possibilitat de sol·licitar l’Avaluació Única fora d’aquests períodes o de manera informal al professor/a.
Cal obtenir una nota mínima total del 60% per superar l’examen i, per tant, l’assignatura. La nota final de SIGMA serà la nota de l'examen sobre 10.
Convocatòria de reavaluació:
L'alumnat que no hagi superat l'avaluació continua o l'avaluació única tindrà dret a fer la reavaluació sempre que superi el 3,5 de la nota final. La reavaluació consistirà en una prova d’expressió escrita (una o dues tasques) i una prova d’expressió oral.
L'estudiant haurà de treure com a mínim un 6 i la nota final de l'assignatura a SIGMA serà la nota de l'examen sobre 10.
2. SISTEMA D'AVALUACIÓ DEL GRAU DE TURISME EN ANGLÈS
Convocatòria d'avaluació continuada
Per a la convocatòria d’avaluació continuada cal una assistència mínima del 80%.
Activitats d’avaluació continuada
Redaccions. Es fan entre 3 i 5 redaccions. El professorat pot demanar reredaccions d’aquestes redaccions (la correcció de la redaccióoriginal per part de l’estudiant), si així ho desitja.
Projecte final. Es farà un projecte que pot avaluar les quatre destreses lingüístiques. El projecte es durà a terme a classe i també com a treball autònom de l'estudiant.
Activitats orals. Al llarg del curs, es fa com a mínim una activitat oral i com a màxim dues. Aquesta activitat pot ser individual o en grup, presencial o enregistrada. Les activitats orals, segons el nivell i el nombre d’estudiants per aula, poden ser monòlegs, diàlegs, presentacions, etc.
Proves parcials. A mitjan curs i aprofitant els dies que dona el centre per fer exàmens, es fan una o diverses proves parcials, que pot ser una prova d’expressió escrita (una o dues tasques) i/una prova d’expressió oral. Aquestes proves han de tenir un format semblant al de les proves de l’examen final.
Actitud i participació. S’avalua l’esforç, l’actitud i la participació de l’alumnat.
Prova final d'avaluació continuada: A diferència del Grau de Turisme,l'alumnatdel Grau de Turisme en Anglès haurà de fer l'examen de nivell que avalua les quatre destreses (comprensió escrita, comprensió oral, expressió escrita i expressió oral) i que segueix les especificacions generals d’exàmens establertes pel Servei de Llengües. L'alumnat que cursa el Grau de Turisme en anglès ha d'acreditar obligatòriament un B2 per aprovar l'assignatura. Si se supera la prova al nivell requerit, el resultat representa un 40% de la nota d’avaluació continuada.
La prova final d'avaluació continuada es realitza el mateix dia i hora que l'examen final juntament amb l'alumnat que no han fet l’avaluació continuada. Si l'alumnat obté un 60% a la nota final de l'avaluació continuada, aprova l'assignatura.
Descripció de l’examen i criteris de superació
Convocatòria d'avaluació única
Si l’alumnat ha escollit no seguir l'avaluació continua, té dret a fer l'avaluació final que consisteix en l'examen de nivell que avalua les quatre destreses (comprensió escrita, comprensió oral, expressió escrita i expressió oral) i que segueix les especificacions generals d’exàmens establertes pel Servei de Llengües. Per accedir a l'avaluació única, s'ha de fer sol·licitud a gestió acadèmica al principi del semestre (setembre). Els períodes de sol·licitud estan establerts segons el calendari administratiu de la UAB. No hi haurà possibilitat de sol·licitar l’Avaluació Única fora d’aquests períodes o de manera informal al professor/a.
Per aprovar l'assignatura, l'alumnat del Grau de Turisme en Anglès haurà d'acreditar un B2. La qualificació final a SIGMA serà la nota final de l'examen de competència lingüística, és a dir, el 100% de l'assignatura prové d'aquest examen de nivell. Aquest examen dona dret a l'obtenció d'un Certificat de nivell que emet el Servei de Llengües de la UAB i que és reconegut per la Generalitat de Catalunya.
Descripció de l’examen i criteris de superació
Convocatòria de reavaluació:
L'alumnat que no hagi superat l'avaluació continua o l'avaluació única tindrà dret a fer la reavaluació sempre que superi el 3,5 de la nota final. La prova consistirà en un examen de nivell en el qual s'avaluen les quatre destreses (comprensió escrita, comprensió oral, expressió escrita i expressió oral) seguint les especificacions establertes pel Servei de Llengües.
La superació de l'examen final en la convocatòria de reavaluació dona dret a l'obtenció d'un Certificat de nivell que emet el Servei de Llengües de la UAB i que és reconegut per la Generalitat de Catalunya.
La qualificació final a SIGMA serà la nota final de l'examen de competència lingüística ponderada sobre 10.
Finalment, la qualificació de l'assignatura serà NO AVALUABLE quan l’estudiant es presenti a menys de la meitat de les activitats d’avaluació i/o no es presenti a l’examen final.
Llibre de curs
Alumnes que cursen el Grau de Turisme. English for International Tourism - Upper Intermediate (Pearson)
Alumnes que cursen el Grau de Turisme en Anglès. English for Tourism and Hospitality (Garnet)
Anglès per al Turisme
English for International Tourism (Pearson). Peter Strutt.
Highly Recommended (Oxford). Trish Scott and Alison Pohl.
Diccionari
http://www.oxfordlearnersdictionaries.com (amb pronunciació)
Explicacions de gramàtica
Practical English Usage Online (Molt recomanat)
My Grammar Lab Intermediate and Advanced
https://www.pearsonelt.com/tools/digital/my-grammar-lab.html
Exercicis de gramàtica i vocabulari
http://learnenglish.britishcouncil.org/en/
Comprensió oral i escrita
https://es.englishcentral.com/videos
https://es.lyricstraining.com/
http://www.breakingnewsenglish.com/
Anglès Britànic:
http://www.bbc.co.uk/learningenglish/
https://www.youtube.com/user/bbclearningenglish
https://www.facebook.com/bbclearningenglish.multimedia/
https://www.voicetube.com/channel/bbc/5
http://bbcworldservice.radio.net/
Anglès Americà:
http://learningenglish.voanews.com/
Anglès Australià:
http://www.australiaplus.com/international/learn-english-video-courses/
http://www.radioaustralia.net.au/international/learn-english
Expressió escrita
https://owl.english.purdue.edu/sitemap/
Preparació d'exàmens
http://wuster.uab.es/ctestpractice/
Temari
https://www.youtube.com/watch?v=8Duz23B9zVw (aeroports)
https://bemycareercoach.com/soft-skills/list-soft-skills.html (habilitats comunicatives)
https://www.youtube.com/watch?v=GsxU43Xg9Io (habilitats comunicatives/The Hotel Inspector)
https://www.youtube.com/watch?v=yRo2rdJBMHY (carreres en turisme)
https://www.youtube.com/watch?v=Q46nRbDO9dM (entrevista de feina)
https://www.thersa.org/discover/publications-and-articles/matthew-taylor-blog/2017/05/what-makes-good-work (el treball)
https://www.youtube.com/watch?v=3uVv_2d-9FA (assumptes de gènere)
.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Anglès | anual | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Anglès | anual | matí-mixt |
(TE) Teoria | 3 | Anglès | anual | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Anglès | anual | matí-mixt |