Logo UAB

Primera llengua estrangera I, anglès

Codi: 101164 Crèdits: 6
2024/2025
Titulació Tipus Curs
2500894 Turisme FB 1

Professor/a de contacte

Nom:
Eric Ortega Fernández
Correu electrònic:
eric.ortega@uab.cat

Equip docent

Noelia Sánchez Campos
Paula Keaveney
Àngel Barranqueras Martínez
Eric Ortega Fernández
Etienne Mamo

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

1. GRAU DE TURISME: Els alumnes que cursen el Grau de Turisme hauran d'acreditar el nivell B2 del Marc europeu comú de referència per a les llengües (MECR) en acabar els seus estudis de grau.
No hi ha un prerequisit de nivell però es recomana haver assolit el nivell B1 del MECR abans de començar el curs.
 
2. GRAU DE TURISME EN ANGLÈS: Els alumnes que cursen el Grau de Turisme en anglès hauran d'acreditar el nivell C1 del Marc europeu comú de referència per a les llengües (MECR) en acabar els seus estudis de grau.
No hi ha un prerequisit de nivell però es recomana haver assolit el nivell B2 del MECR abans de començar el curs.

Objectius

L’objectiu principal del curs és permetre que l’alumne adquireixi tant els coneixements lingüístics específics del sector turístic com altres de caire més general perquè pugui assolir el més ampli ventall de coneixement possible i, al final dels seus estudis, acreditar el nivell B2 si està cursant el Grau de Turisme o acreditar el nivell C1 si està cursant el Grau de Turisme en anglès.

A més, es desenvolupen competències comunicatives, tant en la interacció oral com en l’escrita, de manera que en acabar aquest primer curs l’alumne haurà de ser capaç de:

  • Entendre i fer servir adequadament fórmules d’interacció social, tant formals com informals
  • Descriure persones
  • Donar instruccions
  • Narrar fets personals i generals
  • Escriure una descripció de xifres
  • Escriure articles
  • Escriure instruccions i pautes
  • Llegir i escriure textos de llenguatge especialitzat (turisme)
  • Llegir i escriure correus electrònics semi-formals i formals
  • Donar un monòleg sobre un tema
  • Debatre un tema
  • Produir un tríptic promocional

A més, l’alumne desenvolupa competències personals de treball en equip i l’autonomia necessària perquè aprengui a:

  • Organitzar el seu temps
  • Resoldre qüestions o dubtes que li puguin sorgir durant el procés d’aprenentatge
  • Reflexionar sobre les diferents estratègies d’aprenentatge
  • Reflexionar sobre la manera de seguir aprenent fora de l’aula

Competències

  • Comunicar-se de manera oral i escrita en una primera, en una segona i en una tercera llengües estrangeres dins del camp del turisme, així com en diferents entorns relacionats amb l'esmentat camp.
  • Desenvolupar una capacitat d'aprenentatge autònom.
  • Manejar les tècniques de comunicació a tots els nivells.
  • Manejar tècniques de comunicació d'empreses de les organitzacions turístiques: interna, externa i corporativa.
  • Ser capaç d'autoavaluar-se els coneixements adquirits.
  • Treball en grup.

Resultats d'aprenentatge

  1. Aplicar una primera i una segona llengües estrangeres en contextos específics i situacions reals.
  2. Desenvolupar coneixements teoricopràctics en una primera i una segona llengües estrangeres en temes relacionats amb el sector turístic.
  3. Desenvolupar una capacitat d'aprenentatge autònom.
  4. Fer servir les particularitats idiomàtiques que el sector turístic requereixi en una primera i una segona llengües estrangeres.
  5. Identificar formes gramaticals per a la gestió de la comunicació existents en les empreses en una primera i una segona llengües estrangeres.
  6. Identificar lèxics per a la gestió de la comunicació existents en les empreses en una primera i una segona llengües estrangeres.
  7. Manejar les tècniques de comunicació a tots els nivells.
  8. Ser capaç d'autoavaluar-se els coneixements adquirits.
  9. Treball en grup.

Continguts

1. GRAU DE TURISME: Els alumnes que cursen el Grau de Turisme hauran d'acreditar el nivell B2 en acabar els seus estudis de grau.

2. GRAU DE TURISME EN ANGLÈS: Els alumnes del Grau de Turisme en anglès han d'assolir un nivell C1 al final dels seus estudis de grau.

1. CONTINGUTS DEL GRAU DE TURISME

Funcions lingüístiques

  • Donar un discurs oral llarg (long-turn) sobre temes d’interès general i de l’àmbit del turisme.
  • Gestionar converses (acabar una conversa, donar explicacions, comprovar la comprensió per part de l’interlocutor).
  • Expressar acord.
  • Donar i respondre a lloances.
  • Fer suggeriments.
  • Mantenir converses amb els companys i amb els professors sobre temes d’interès general i de l’àmbit del turisme.
  • Demanar i donar permís.
  • Parlar i escriure sobre fets passats i futurs (històries, plans, etc.).
  • Descriure persones, turistes, viatges, viatgers, llocs i activitats.
  • Comparar llocs i serveis (hotels, ciutats, regions, països, etc.).
  • Comunicar-se de manera oral i per escrit amb el registre apropiat.

Continguts gramaticals

  • Temps verbals (narratius).
  • Formes de l’interrogatiu.
  • Oracions de futur i condicionals.
  • Aspecte verbal (perfectiu i progressiu).
  • Temps verbals (present perfectiu i progressiu).
  • Estructures d’obligació i permís.
  • Used to i would.

Continguts lèxics

Els continguts lèxics són de caire general i també específics dins del camp del turisme:

  • Adjectius per descriure persones, esdeveniments i llocs.
  • Reptes.
  • Habilitats.
  • Expressions amb make, get, face, up i as.
  • Les noves tecnologies.
  • Els animals i el medi natural.
  • Vacances.
  • Tendències en el turisme.
  • Activitats d’oci i lleure.
  • Les tecnologies en el sector turístic.

Tasques d'expressió escrita

  • Un article discursiu d’opinió.
  • Un article descriptiu per explicar xifres.
  • Un text informatiu per donar pautes.
  • Un text promocional d’un recurs turístic.

2. CONTINGUTS DELS GRAU DE TURISME EN ANGLÈS

Funcions lingüístiques

  • Expressar emocions.
  • Especular.
  • Prendre decisions i arribar a conclusions.
  • Analitzar, jutjar, avaluar i comparar.
  • Exposar un tema.
  • Negociar i prendre decisions.
  • Introduir arguments a un debat.
  • Debatre suggeriments.
  • Persuadir.
  • Posar èmfasi.
  • Vendre’s.
  • Ser educat/da.

Continguts gramaticals

  • Verbs compostos.
  • Oracions escindides (cleft sentences).
  • Inversions amb adverbis de negació.
  • Temps i aspecte verbals.
  • Estructures gramaticals per expressar cortesia.

Continguts lèxics

Els continguts lèxics del curs s’emmarcaran en els següents temes: la globalització, les ciutats i la urbanització, els sentiments, la publicitat i les emocions, estadístiques i dades, diners i empresa, carreres professionals en el turisme, fonts de turisme.

L’alumnat haurà de poder utilitzar les funcions lingüístiques, la gramàtica i el vocabulari que s’han descrit, i desenvolupar textos d’expressió escrita en els següents camps:

  • Informes, articles, descripcions i correus electrònics formals.

Continguts lèxics

  • la globalització
  • les ciutats i la urbanització,
  • els sentiments, la publicitat i les emocions,
  • estadístiques i dades,
  • diners i empresa,
  • carreres professionals en el turisme,
  • fonts de turisme.

Tasques d'expressió escrita

  • Informes.
  • Articles.
  • Descripcions.
  • Correus electrònics formals.

Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes 56,5 2,26 3, 5, 6, 2, 8, 7, 4, 1, 9
No presencial 55 2,2 3, 5, 6, 2, 8, 7, 4, 1, 9
Tipus: Supervisades      
Tutories 8 0,32 3, 8
Tipus: Autònomes      
Activitats 10 0,4 3, 5, 6, 2, 8
Teoria 10 0,4 3, 5, 6, 2, 8, 4, 1

Idiomes d’impartició
Grau de Turisme: Anglès
Grau de Turisme en Anglès: Anglès
 

Es pretén que l’alumnat utilitzi l’idioma activament durant la classe i a les pràctiques que fa fora de l’aula, per tal de treballar contextos comunicatius molt similars a situacions de la vida real.

El docent dissenya i promou activitats perquè l’alumne pugui contribuir activament a les classes i convertir-se en el protagonista del seu propi aprenentatge.

Segons el context, el docent pot emprar els següents mètodes:

  • Presentació magistral i pràctica de la gramàtica i el vocabulari.
  • Aprenentatge per descobriment i tècniques de noticing.
  • Tasques communicatives per assolir en parelles o en grups.
  • Resolució de problemes en parelles o en grups.
  • Simulacions de la vida real.
  • Projectes d'aprenentatge en viu.
  • Debats sobre temes d'interès (per exemple, TED Talks). 
  • Jocs de revisió amb kahoot i altres aplicacions.
  • Imitar textos models per a l'expressió escrita.
  • Estratègies per promocionar l'autocorrecció i l'autonomia en l'escriptura.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Actitud i participació 10% 0 0 3, 8, 7, 9
Activitats d'expressió escrita i d'expressió oral 24% 2 0,08 3, 5, 6, 2, 8, 7, 4, 1, 9
Projecte Final 14% 5 0,2 5, 6, 2, 8, 7, 4, 1, 9
Prova final 40% 2,5 0,1 5, 6, 4, 1
Proves parcials 12% 1 0,04 3, 5, 2, 8, 7, 4, 1, 9

 El sistema d'avaluació varia segons el grau que estigui estudiant l'alumnat. A continuació es descriuen els sistemes d'avaluació del Grau de Turisme i Grau de Turisme en Anglès:

 

1. SISTEMA D'AVALUACIÓ DEL GRAU DE TURISME

Convocatòria d'avaluació continuada

Per a la convocatòria d’avaluació continuada cal una assistència mínima del 80%.

Activitats d’avaluació continuada

Redaccions. Es fan entre 3 i 5 redaccions. El professorat pot demanar reredaccions d’aquestes redaccions (la correcció de la redacció original per part de l’estudiant), si així ho desitja.

Projecte final. Es farà un projecte que pot avaluar les quatre destreses lingüístiques. El projecte es durà a terme a classe i també com a treball autònom de l'estudiant.

Activitats orals. Al llarg del curs, es fa com a mínim una activitat oral i com a màxim dues. Aquesta activitat pot ser individual o en grup, presencial o enregistrada. Les activitats orals, segons el nivell i el nombre d’estudiants per aula, poden ser monòlegs, diàlegs, presentacions, etc.

Proves parcials. A mitjan curs i aprofitant els dies que dóna el centre per fer exàmens, es fan una o varies proves parcials, que pot ser una prova d’expressió escrita (una o dues tasques) i/o unaprova d’expressió oral. Aquestes proves han de tenir un format semblant a les proves de l’examen final.

Actitud i participació. S’avalua l’esforç, l’actitud i la participació de l’alumnat.

Prova final d’avaluació continuada: Avalua l’expressió escrita i l’oral. 

  • Pes de l’avaluació continuada sense la prova final: 60% de la nota final.
  • Pes de la prova final d’avaluació continuada: 40% de la nota final.

Se supera l’assignatura si s’obté un 60% global.

 

Convocatòria d'avaluació única

Si l'alumnat no segueix l’avaluació continuada, té dret a fer un examen final d’avaluació única que incorpora les dues destreses productives (expressió escrita i expressió oral). Per accedir a l'avaluació única, s'ha de fer sol·licitud a gestió acadèmica al principi del semestre (setembre). Els períodes de sol·licitud estan establerts segons el calendari administratiu de la UAB. No hi haurà possibilitat de sol·licitar l’Avaluació Única fora d’aquests períodes o de manera informal al professor/a.

Cal obtenir una nota mínima total del 60% per superar l’examen i, per tant, l’assignatura. La nota final de SIGMA serà la nota de l'examen sobre 10.

 

Convocatòria de reavaluació:

L'alumnat que no hagi superat l'avaluació continua o l'avaluació única tindrà dret a fer la reavaluació sempre que superi el 3,5 de la nota final. La reavaluació consistirà en una prova d’expressió escrita (una o dues tasques) i una prova d’expressió oral.

L'estudiant haurà de treure com a mínim un 6 i la nota final de l'assignatura a SIGMA serà la nota de l'examen sobre 10. 

 

2. SISTEMA D'AVALUACIÓ DEL GRAU DE TURISME EN ANGLÈS

Convocatòria d'avaluació continuada

Per a la convocatòria d’avaluació continuada cal una assistència mínima del 80%.

Activitats d’avaluació continuada

Redaccions. Es fan entre 3 i 5 redaccions. El professorat pot demanar reredaccions d’aquestes redaccions (la correcció de la redaccióoriginal per part de l’estudiant), si així ho desitja.

Projecte final. Es farà un projecte que pot avaluar les quatre destreses lingüístiques. El projecte es durà a terme a classe i també com a treball autònom de l'estudiant.

Activitats orals. Al llarg del curs, es fa com a mínim una activitat oral i com a màxim dues. Aquesta activitat pot ser individual o en grup, presencial o enregistrada. Les activitats orals, segons el nivell i el nombre d’estudiants per aula, poden ser monòlegs, diàlegs, presentacions, etc.

Proves parcials. A mitjan curs i aprofitant els dies que dona el centre per fer exàmens, es fan una o diverses proves parcials, que pot ser una prova d’expressió escrita (una o dues tasques) i/una prova d’expressió oral. Aquestes proves han de tenir un format semblant al de les proves de l’examen final.

Actitud i participació. S’avalua l’esforç, l’actitud i la participació de l’alumnat.

Prova final d'avaluació continuada: A diferència del Grau de Turisme,l'alumnatdel Grau de Turisme en Anglès haurà de fer l'examen de nivell que avalua les quatre destreses (comprensió escrita, comprensió oral, expressió escrita i expressió oral) i que segueix les especificacions generals d’exàmens establertes pel Servei de Llengües. L'alumnat que cursa el Grau de Turisme en anglès ha d'acreditar obligatòriament un B2 per aprovar l'assignatura. Si se supera la prova al nivell requerit, el resultat representa un 40% de la nota d’avaluació continuada. 

La prova final d'avaluació continuada es realitza el mateix dia i hora que l'examen final juntament amb l'alumnat que no han fet l’avaluació continuada. Si l'alumnat obté un 60% a la nota final de l'avaluació continuada, aprova l'assignatura.

Descripció de l’examen i criteris de superació

 

Convocatòria d'avaluació única

Si l’alumnat ha escollit no seguir l'avaluació continua, té dret a fer l'avaluació final que consisteix en l'examen de nivell que avalua les quatre destreses (comprensió escrita, comprensió oral, expressió escrita i expressió oral) i que segueix les especificacions generals d’exàmens establertes pel Servei de Llengües. Per accedir a l'avaluació única, s'ha de fer sol·licitud a gestió acadèmica al principi del semestre (setembre). Els períodes de sol·licitud estan establerts segons el calendari administratiu de la UAB. No hi haurà possibilitat de sol·licitar l’Avaluació Única fora d’aquests períodes o de manera informal al professor/a.

Per aprovar l'assignatura, l'alumnat del Grau de Turisme en Anglès haurà d'acreditar un B2. La qualificació final a SIGMA serà la nota final de l'examen de competència lingüística, és a dir, el 100% de l'assignatura prové d'aquest examen de nivell. Aquest examen dona dret a l'obtenció d'un Certificat de nivell que emet el Servei de Llengües de la UAB i que és reconegut per la Generalitat de Catalunya.

Descripció de l’examen i criteris de superació

 

Convocatòria de reavaluació:

L'alumnat que no hagi superat l'avaluació continua o l'avaluació única tindrà dret a fer la reavaluació sempre que superi el 3,5 de la nota final. La prova consistirà en un examen de nivell en el qual s'avaluen les quatre destreses (comprensió escrita, comprensió oral, expressió escrita i expressió oral) seguint les especificacions establertes pel Servei de Llengües.

La superació de l'examen final en la convocatòria de reavaluació dona dret a l'obtenció d'un Certificat de nivell que emet el Servei de Llengües de la UAB i que és reconegut per la Generalitat de Catalunya.

La qualificació final a SIGMA serà la nota final de l'examen de competència lingüística ponderada sobre 10.

 

Finalment, la qualificació de l'assignatura serà NO AVALUABLE quan l’estudiant es presenti a menys de la meitat de les activitats d’avaluació i/o no es presenti a l’examen final.


Bibliografia

Llibre de curs

Alumnes que cursen el Grau de Turisme. English for International Tourism - Upper Intermediate  (Pearson)

Alumnes que cursen el Grau de Turisme en Anglès. English for Tourism and Hospitality (Garnet)

Anglès per al Turisme

English for International Tourism (Pearson). Peter Strutt.

Highly Recommended (Oxford). Trish Scott and Alison Pohl.

Diccionari

http://www.oxfordlearnersdictionaries.com  (amb pronunciació)

Explicacions de gramàtica

Practical English Usage Online (Molt recomanat)

https://elt.oup.com/catalogue/items/global/grammar_vocabulary/practical_english_usage_4th_edition/9780194202510?cc=global&selLanguage=en    

My Grammar Lab Intermediate and Advanced

https://www.pearsonelt.com/tools/digital/my-grammar-lab.html

Exercicis de gramàtica i vocabulari

http://www.englishgrammarsecrets.com/

http://www.autoenglish.org/

https://www.englishclub.com/

http://learnenglish.britishcouncil.org/en/

http://www.eltbase.com/

Comprensió oral i escrita

http://www.elllo.org/

https://es.englishcentral.com/videos

https://www.ted.com/

https://es.lyricstraining.com/

http://howjsay.com/

http://www.breakingnewsenglish.com/ 

Anglès Britànic:

http://www.bbc.co.uk/learningenglish/

https://www.youtube.com/user/bbclearningenglish

https://www.facebook.com/bbclearningenglish.multimedia/

https://www.voicetube.com/channel/bbc/5

http://bbcworldservice.radio.net/

Anglès Americà:

http://www.npr.org/

http://learningenglish.voanews.com/

Anglès Australià:

http://www.australiaplus.com/international/learn-english-video-courses/

http://www.radioaustralia.net.au/international/learn-english

http://www.radioaustralia.net.au/chinese/learn-english/series/%E6%BE%B3%E5%A4%A7%E5%88%A9%E4%BA%9A%E5%B9%BF%E6%92%AD%E8%8B%B1%E8%AF%AD%E8%AE%B2%E5%BA%A7

Expressió escrita

https://owl.english.purdue.edu/sitemap/

Preparació d'exàmens

http://www.examenglish.com/

http://wuster.uab.es/ctestpractice/

Temari

https://www.youtube.com/watch?v=8Duz23B9zVw  (aeroports)

https://bemycareercoach.com/soft-skills/list-soft-skills.html (habilitats comunicatives)

https://www.youtube.com/watch?v=GsxU43Xg9Io (habilitats comunicatives/The Hotel Inspector)

https://www.youtube.com/watch?v=yRo2rdJBMHY (carreres en turisme)

https://www.youtube.com/watch?v=Q46nRbDO9dM (entrevista de feina)

https://www.thersa.org/discover/publications-and-articles/matthew-taylor-blog/2017/05/what-makes-good-work (el treball)

https://www.youtube.com/watch?v=3uVv_2d-9FA   (assumptes de gènere)


Programari

.


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(TE) Teoria 1 Anglès anual matí-mixt
(TE) Teoria 2 Anglès anual matí-mixt
(TE) Teoria 3 Anglès anual matí-mixt
(TE) Teoria 4 Anglès anual matí-mixt