Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500240 Musicologia | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No són necessaris coneixements específics previs per cursar l'assignatura, tot i que es recomanen coneixements adequats i suficients de llenguatge musical.
1. Identificar els diferents corrents i models que es donaren a la música del Romanticisme.
2.Conèixer els trets tècnics, tant des de la vessant de la composició com de la interpretació i els elements distintius de la recepció, de cadascun dels moviments, tendències i principals models del període cronològic.
3.Raonar analíticament a través d’audicions els trets cabdals d’obres pertanyents al moment històric estudiat.
4.Justificar les característiques d’estil, les tècniques de composició i els diferents vincles que les uneixen amb l’estètica del moment.
5.Utilitzar amb coneixement crític i correcció científica la bibliografia i les fonts musicogràfiques del període històric.
Orígens i significació del concepte “Romanticisme”. Periodització.
Nous condicionants del fet musical.
El llenguatge musical durant el segle XIX.
Dels inicis fins el 1830.
El torn ideològic i estètic entre 1830 i 1848: la plenitud romàntica.
L’auge de la música orquestral.
La irrupció dels nacionalismes musicals “perifèrics”.
La simbiosi entre música i les arts al tombant del segle XX
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Anàlisi musical | 13 | 0,52 | 3, 1, 2, 4, 7, 8, 13, 14, 9, 18, 11, 10, 19, 15, 16, 21, 23, 26, 31, 12, 6, 27, 28, 29 |
Classe magistral | 25 | 1 | 3, 1, 2, 4, 7, 8, 13, 14, 9, 18, 11, 10, 19, 15, 16, 21, 23, 26, 31, 12, 6, 27, 28, 29 |
Seminaris de comentaris de textos i audicions | 10 | 0,4 | 3, 1, 2, 4, 7, 8, 13, 14, 9, 18, 11, 10, 19, 15, 16, 21, 23, 26, 31, 12, 6, 27, 28, 29 |
Tipus: Supervisades | |||
Comentaris i lectures, audicions i orquestració | 20 | 0,8 | 3, 1, 2, 4, 7, 8, 13, 14, 9, 18, 11, 10, 19, 15, 16, 21, 23, 26, 31, 12, 6, 27, 28, 29 |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca d'informació | 37 | 1,48 | 3, 1, 2, 4, 7, 8, 13, 14, 9, 18, 11, 10, 19, 15, 16, 21, 23, 26, 31, 12, 6, 27, 28, 29 |
Estudi i lectura d'articles | 30 | 1,2 | 3, 1, 2, 4, 7, 8, 13, 14, 9, 18, 11, 10, 19, 15, 16, 21, 23, 26, 31, 12, 6, 27, 28, 29 |
L’assignatura combinarà aspectes teòrics i pràctics, alhora que vetllarà per una connexió transversal dels coneixements. Es realitzaren activitats de tipus pràctic, lliçons expositives, alhora que també es tindrà en compte l’estudi individual i la realització de treballs, tant aquells realitzats a l’aula com els de tipus individual.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen 1 | 35% | 2 | 0,08 | 3, 1, 2, 4, 5, 7, 8, 13, 14, 9, 18, 11, 10, 19, 15, 16, 21, 23, 26, 31, 12, 6, 27, 28, 29 |
Examen 2 | 35% | 9 | 0,36 | 3, 1, 2, 4, 30, 5, 7, 22, 8, 13, 14, 9, 17, 18, 11, 20, 10, 19, 15, 16, 21, 23, 26, 31, 12, 6, 24, 25, 27, 28, 29 |
Treball en grup. Anàlisi i exposició | 30% | 4 | 0,16 | 3, 1, 2, 4, 30, 5, 7, 22, 8, 13, 14, 9, 17, 18, 11, 20, 10, 19, 15, 16, 21, 23, 26, 31, 12, 6, 24, 25, 27, 28, 29 |
Per a aprovar l'assignatura, s'haurà d'obtenir una mitjana total de 5/10.
En el transcurs de l'assignatura, es realitzaran les següents activitats d'avaluació:
En cas d'incumpliment parcial dels lliuraments dels treballs o de la no superació d'alguna de les proves ecrites establertes, l'alumne podrà optar únicament a la recuperació de 2 dels ítems d'avaluació, en la data fixada per la Facultat, sempre que hagi obtingut una mitjana mínima de 3,5/10 en el total dels elements d'avaluació. La nota màxima a optar per a les actividats de recuperació és d'un 5/10.
En cas que les proves no es puguin realitzar presencialment,se n'adaptarà el format (sense alterar-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran per mitjà de fòrums, wikis i/ discusions d'ecercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà per assegurar l'accés de l'estudiantat a aquests recursos o li oferirà d'altres alternatius que estiguin al seu abast..
El fet que un alumne lliuri un dels treballs, o es presenti a una de les proves escrites constarà com un acte presencial a l'assignatura. per tant, únicament l'alumne que no hagi realitzat cap prova d'avaluació al llarg del curs, podrà acollir-se a la condició de "no avaluable".
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
AVALUACIÓ ÚNICA:
AISLING, Kenny; WOLLENBERG, Susan (ed). Women and the Nineteenth-Century Lied, Routledge, 2019.
di BENEDETTO, Renato. Historia de la música, 8. El siglo XIX, primera parte. Madrid, Turner Música, 1987.
CASARES, Emilio (ed); ALONSO, Celsa (ed). La música española en el siglo XIX. Oviedo, Servicio de Publicacions de la U. de Oviedo, 1995.
CASINI, Claudio. Historia de la música. El siglo XIX, segunda parte. Madrid, Turner Música, 1987.
DAHLHAUS, Carl. La idea de la música absoluta. Barcelona, Idea Books, 1999.
EINSTEIN, Alfred. La música en la época romántica. Madrid, AlianzaMúsica, 1986.
PLANTINGA, Leon. La música romántica. Madrid, ed. Akal, 1992.
SARSON, Jim. The Cambridge History of Nineteenth-Century Music. Cambridge University Press, 2001.
TAYLOR, Benedict. The Cambridge Companion to Music and Romanticism. Cambridge University Press, 2021.
No és el cas
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |