Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502758 Humanitats | OB | 3 |
Avaluació única:
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No n'hi ha.
PRESENTACIÓ
Aquesta matèria parteix del convenciment que la gestió cultural és un instrument idoni i privilegiat per a la transformació i cohesió social a la nostra societat. Els seus continguts giren entorn a aquest principi i el professor d’aquesta matèria desenvolupa la seva acció professional fora l’UAB, en contextos de complexitat i des de la gestió de projectes de naturalesa sociocultural i educativa. Les sessions es desenvolupen en tot moment combinant aspectes bàsics de naturalesa teòrica amb experiències i projectes reals i de base aplicada. D’aquesta forma, els processos d’aprenentatge es realitzen en paral·lel i combinant processos inductius i deductius. Tanmateix i al llarg de les sessions, es té previst convidar a professionals de la gestió cultural per tal d’aprofundir o ampliar els continguts de la matèria.
TEMARI
BLOC 1: Contextualització de la gestió cultural en un context de complexitat.
BLOC 2: La planificació com a element clau i transversal en la gestió cultural.
BLOC 3: Algunes variables pel diagnòstic de les organitzacions en el marc de la gestió cultural.
BLOC 4: El disseny, implementació i avaluació d’accions socioculturals en el marc de la gestió cultural.
BLOC 5 : Escenaris de la Gestió Cultural a Catalunya.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Supervisades | |||
Activitats supervisades (suport treball en equip, tutories) | 50 | 2 | 9, 2, 4, 6, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats autònomes (estudi, lectura i preparació dels treballs) | 25 | 1 | 2, 4, 7, 8 |
La metodologia combina els següents elements i espais:
Espais de classe magistral
Activitats pràctiques dirigides
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
PORTAFOLI INDIVIDUAL I AUTOAVALUACIÓ | 10% | 3 | 0,12 | 9, 3, 2, 5 |
TREBALL EN GRUP (disseny i tutories) | 40% | 40 | 1,6 | 4, 7, 8 |
TREBALL EN GRUP (preparació i defensa) | 20% | 10 | 0,4 | 5, 6, 7 |
TREBALL INDIVIDUAL | 30% | 22 | 0,88 | 1, 5, 6, 8 |
PROPOSTA:
Hi haurà com a mínim tres ítems d'avaluació, d'almenys dues tipologies diferents, cap dels quals no suposarà més del 50% de la nota final. Els detalls es publicaran al campus Moodle de l'assignatura.
Cal entregar les evidències de la Prova individual i del Treball en grup per tal de superar l'assignatura amb una nota mínima de 5 a cada evidència.
AJUNTAMENT DE BARCELONA (1999). Manual de gestió de les organitzacions no lucratives. Barcelona: Staff Empresarial.
ALBELDE, J; PARREÑO, J.M y MARRERO, coords. (2018). Humanidades ambientales. Madrid: Catarata
ARAMENDI, J. (2004). Organizaciones socioeducativas y competencias profesionales. Universidad del País Vasco.
ALBERICH, T. (1998): Guía fácil de asociaciones. Manual de gestión parabla creación, desarrollo y dinamización de entidades sin ánimo de lucro. Madrid: Dykinson.
BAUMAN, Z. (2005). Vidas desperdiciadas: la modernidad y sus parias. Barcelona: Paidós.
BECK, U. (2007). Cómo los vecinos se convierten en judíos: la construcción política del extraño en una era de modernidad reflexiva. [en línia]. Papers : revista de sociologia. núm. 84. 2007. p. 47-66 http://ddd.uab.cat/pub/papers/02102862n84p47.pdf
BENHABIB, Seyla (2006). Las Reivindicaciones de la cultura: igualdad y diversidad en la era global. Buenos Aires: Katz.
BOIX, T. (1990). Animación y gestión cultural. València: Grup dissabte.
CARNACEA, A.;LOZANO,A. (2011). Arte, intervención y acción social.La creatividad transformadora. Madrid: Ed. Grupo 5.
CONNORS, T.D. (Ed.) (1998). Manual de les organitzacions no lucratives (Volum I). Barcelona: Edicions Pleniluni
CUBELES, X.; MASCARELL, M. (2019) Els impactes de la cultura. Metodologiaper a l’estudi dels impactes d’esdeveniments culturals. Barcelona: Diputació de Barcelona. Col·lecció Eines. Serie Cultura
DELGADO, M. (2008). La identidad en acción. La cultura como factor discursivo de exclusión y de lucha [en línia]. Eikasia: revista de filosofía. núm. 17. p. 261-274 < http://www.revistadefilosofia.com/17-08.pdf >
DiMAGGIO, P. (1987). Managers of the Arts: Careers and Opinions of Senior Administrators of U.S. Art Museums, Symphony Orchestras. Redident Theatres, and Local Arts Agencies.Washington: Seven Locks Press.
DRUCKER, P. (2000). Organitzacions sense ànim de lucre. Gestió: teoria i pràctica. Barcelona: Edicions UOC-ECSA.
FANTOVA, F. (2001). La gestión de organizaciones no lucrativas. Madrid: Editorial CCS.
FERRANDEZ, A. (1987). Cultura, Educación y Municipios, a Gairín, J,; Antúnez, S. y Pérez Guede, A.: Temas actuales en educación. Barcelona: PPU.
FERRANDEZ,A. y Puente, J.M. (1990). Materiales AFFA. Madrid: Fondo de Promoción de Empleo.
FRANCH, J. Y MARTINELL, A. (1986). La animación de grupos de tiempo libre y vacaciones. Barcelona: Laia.
FROUFE, S. (1994). Construir la animación sociocultural. Salamanca: Amarú.
GAIRÍN, Joaquín (1994).Dinámica organizativa. En GAIRÍN, Joaquín; DARDER, Pere. (coord.): Organización y gestión de centros educativos. Barcelona: Praxis.
HARGUINDÈGUY, J.-B. (2013). Análisis de políticas públicas. Madrid: Tecnos.
IBAR, M. (1992). Cómo organizar y gestionar una entidad de animación sociocultural. Madrid: Narcea.
LAAKSONEN, A. (2006). La cultura comprometida: los derechos y deberes culturales. Periférica: Revista para el análisis de la cultura y el territorio. núm. 7. 2006. p. 105- 119
MANITO, F. (coord.). Planificación estratégica de la cultura en España. Madrid: Fundación Autor, 2008.
MARTINELL, A. (1999). Los agentes culturales ante los nuevos retos de la gestión cultural. Revista Iberoamericana de Educación. 20, 201-215.
MUNILLA, G. (Coord) (2000). Introducció a la gestió d’organitzacions culturals. Barcelona: UOC.
NUTT, P. i BACKOFF, R.W. (1992). Strategic management of public ans third sector organizations. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
PAREKH, B. (2005). Repensando el multiculturalismo: diversidad cultural y teoría política. Tres Cantos: Istmo.
POSE PORTO, H. (2007). La cultura en las cuidades. Barcelona: Graó.
ROSELLÓ, D. (2007). Diseño y evaluación de proyectosculturales. Barcelona: Ariel.
TONO, J. (2007). Conceptos y experiencias de la Gestión Cultural. Secretaría General Técnica. Ministerio de Cultura.
ÚCAR, X. (1992). El teatro en la animación sociocultural. Madrid: Diagrama.
UNESCO (2009). Informe Mundial de la UNESCO. Invertir en la diversidad cultural y en el diálogo intercultural. Informe Executiu, París.
UNESCO (2007). Convenció sobre la protecció i la promoció de la diversitat de les expressions culturals. UNESCOCAT – Comissió Nacional Andorrana per a la UNESCO. Barcelona: Angle Editorial.
VECIANA, J.Mª (1995). Función directiva. Bellaterra: Servei de Publicacions de la UAB.
VERNIS, A. et al. (1997). La gestió de les organitzacions no lucratives. Treballant per las millora de les associacions. Barcelona: Proa-Columna.
Microsoft Office; Canva i Genially.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |