Logo UAB
2023/2024

Gestió d'Esdeveniments Esportius

Codi: 44832 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
4316022 Gestió Esportiva OB 0 2

Professor/a de contacte

Nom:
Núria Masferrer Llabinés
Correu electrònic:
nuria.masferrer@uab.cat

Idiomes dels grups

Per consultar l'idioma/es de l'assignatura caldrà anar a l'apartat "Metodologia" de la guia docent.

Equip docent extern a la UAB

David Hidalgo
Roser de Puig

Prerequisits

No hi han prerequisits


Objectius

L'objectiu primordial és que els alumnes puguin iniciar-se en l'estudi dels esdeveniments en general i particularment en l'àmbit esportiu. Per a això, es proporcionarà a l'alumne les eines bàsiques d'activació per a la presa de decisions en l'àmbit de la gestió esportiva. En concret els objectius a nivell formatiu són:


• Analitzar els diferents tipus d'esdeveniments segons la seva magnitud, repercussió i temporalitat
• Desenvolupar models adequats a cada tipus d'esdeveniments.
• Analitzar el procés d'elaboració i presentació de candidatures, planificant el calendari adaptat a l'esdeveniment amb les seves fites intermedis.
• Elaborar una estructura mínima d'organització del mateix
• Estimar un pressupost i analitzant l'impacte del mateix,
• Establir els elements de l'estratègia de comunicació i promoció de l'esdeveniment.
• Introduir el pla d'operacions operacions d'un esdeveniment, així com el llegat que aquest deixa en el lloc de celebració i el seu impacte econòmic.


Resultats d'aprenentatge

  1. CA10 (Competència) Adaptar-se als canvis contextuals derivats de la demanda i d'altres aspectes en el disseny d'esdeveniments esportius.
  2. KA16 (Coneixement) Identificar les característiques de diferents tipus d'esdeveniments segons la magnitud, la repercussió i la temporalitat.
  3. KA17 (Coneixement) Identificar els diferents models d'organització d'esdeveniments i els seus aspectes financers.
  4. SA23 (Habilitat) Dissenyar els elements de l'estratègia de comunicació i promoció d'un esdeveniment esportiu.
  5. SA24 (Habilitat) Planificar les necessitats que un esdeveniment requereix en diferents espais o instal·lacions esportives en un territori concret.
  6. SA25 (Habilitat) Definir els models d'organització d'esdeveniments i establir els models adequats per a cada tipus.

Continguts

Tema 1: Introducció

1.1 Conceptualització d'un esdeveniment
1.2 Tipus d'esdeveniment i models d'organització
1.3 Fases d'un esdeveniment
1.4 Candidatura

Tema 2: Comunicació

2.1 Màrqueting
2.2 Patrocini
2.3 TV i Mitjana

Tema 3: Operacions

3.1 Project management
3.2 Logística i Operacions
3.3 Seguretat i risk management
3.4 Venue management
3.5 Acreditacions
3.6 Tecnologia i transformació digital
3.7 Voluntariat
3.8 Ètica i RSC - Medi ambient - Antidoping

Tema 4: Finances

4.1 Finances d'un esdeveniment esportiu
4.2 Ticketing
4.3 Pla de negoci

Tema 5: Llegat

5.1 Impacte econòmic
5.2 Turisme i esdeveniments


Metodologia

Modalitat en línia

En el cas de la modalitat en línia, la metodologia s'ajustarà per tal que els alumnes puguin assolir tots els resultats de l'aprenentatge especificats en aquesta guia i alhora desenvolupar les competències i habilitats pròpies de la matèria impartida.

A tal efecte, s'optimitzaran els recursos disponibles en les aules modle per tal de maximitzar la implicació i la motivació dels estudiants (fòrums, debats, jocs de simulació, casos de estudi, presentacions en línia, etc...)

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària 10 0,4
Sessió magistral participativa 40 1,6
Tipus: Supervisades      
Foros de discusió 10 0,4
Resolució de problemes / Casos d'estudi 15 0,6
Tipus: Autònomes      
Estudi personal 60 2,4
Realització de treballs / Informes 10 0,4

Avaluació

Proves teòric-pràctiques: Lliurament exposició i defensa dels exercicis i treballs realitzats (podran ser individuals i/o en grup).

Treballs teoricopràctics individuals: Lliurament d'exercicis i treballs realitzats, així com participació en fòrums i debats.

L'equip docent detallarà les activitats específiques a l'inici del mòdul.


Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Examen 30% 2 0,08 KA16, KA17, SA25
Proves teoricopràctiques 30% 2 0,08 KA16, KA17, SA23, SA24, SA25
Treballs teoricopràctics individuals 40% 1 0,04 CA10, KA16, KA17, SA23, SA24, SA25

Bibliografia

-Acosta, R. (1999). Dirección, gestión y administración de las Organizaciones deportivas.Barcelona: Paidotribo.

-Alberto, C.; Hernando, V.; Fernández, J.A. (1996). Gestión y dirección de empresas deportivas.Madrid: Gymnos.

-Aragon, P. (1991). Técnicas de dirección y marketing para entidades deportivas. Málaga: UNISPORT / IAD.

-Ayora, D. y García, E. (2004). Organización de eventos deportivos. Barcelona, INDE.

-Calonge, A.L. (1999).La organización y administración de clubes deportivos: manual práctico de gestión. Modalidad fútbol. Madrid: Civitas Ed.

-Celma, J. (2004). ABC del gestor deportivo. Barcelona: INDE.

-De la plata, N. (2001). Los Servicios Públicos Deportivos. Serie Estudios Europeos nº 11. Madrid: Universidad Europea - CEES Ediciones. IAD

-Escuela Canaria del Deporte (1998). Organización de eventos deportivos.Islas Canarias: -Dirección General de Deportes del Gobierno de Canarias

-García, M., Puig, N. y Lagardera, F. (2002). Sociología del Deporte. (2ª edición REVISADA) Madrid: Ciencias Sociales-Alianza Editorial.

-Gil, Jose (1995). Cómo organizar una competición deportiva. Barcelona. Ed. Flash Books. 

-Greenwell, C. (2013). Managing Sports Events. Champaign (IL): Human Kinetics.

-Heinemann, Klaus (1999). Sociología de las organizaciones voluntarias. El ejemplo del club deportivo.Estudios de economía y sociología. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch.

-Landaberea, J.A. (1992). El contrato de esponsorización deportiva. Pamplona: Aranzadi.

-Landaberea, J.A. (2000). Guía práctica para elaborar contratos de patrocinio. Cuadernos -Kirolgi nº 1. Gipuzkoa, Ed. Fundación Kirolgi.

-Martin, O. (1996). Manual práctico de organización deportiva: Claves para un rendimiento óptimo.Madrid: Ed. Gymnos.

-Mastermann, G. (2009). Strategic Sports Event Management.Oxford: Butterwoth Heinnemann.


Programari

N/A