Logo UAB
2023/2024

Pràcticum

Codi: 44826 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
4318300 Estudis Teatrals OT 0 2

Professor/a de contacte

Nom:
Jordi Jane Llige
Correu electrònic:
jordi.jane@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.

Equip docent extern a la UAB

Carlota Subirós Bosch

Prerequisits

La matrícula al mòdul de Pràcticum està condicionada a l'admissió prèvia i a un nombre limitat de places (10). S'establiran uns criteris de selecció i,

prèvia a la matriculació, es durà a terme una entrevista personalitzada per admetre o no els estudiants al Pràcticum. Vegeu el calendari del curs a la pàgina web del MUET.


Objectius

Les pràctiques externes tenen com a objectiu posar en relació els alumnes amb determinats ambients professionals. A més, ofereixen la possibilitat d'obrir la investigació

a un àmbit molt emergent en les arts escèniques: els processos (creatius, pedagògics, de producció, etc.) que precedeixen el resultat. Les pràctiques es duran a terme en

empreses i institucions tant del sector públic com del sector privat: infraestructures teatrals, productores de televisió, productores de teatre, companyies de dansa, companyies

de teatre, centres pedagògics, associacions culturals i socials, administracions públiques, tallers d'escenografia, mitjans de comunicació.


Resultats d'aprenentatge

  • CA10 (Competència) Valorar com els estereotips i els rols de gènere incideixen en l'exercici professional.
  • CA11 (Competència) Discriminar la funció específica de cada perfil professional implicat en la creació escènica.
  • KA16 (Coneixement) Identificar les metodologies de treball en la creació escènica, des de les primeres fases de gestació d'un projecte fins a la seva culminació a la peça acabada.
  • KA17 (Coneixement) Valorar l'eficàcia dels procediments en relació amb els objectius plantejats en un projecte relacionat amb les arts escèniques.
  • KA18 (Coneixement) Conceptualitzar les eines pràctiques aplicades en el procés de creació d'un projecte relacionat amb les arts escèniques.
  • KA19 (Coneixement) Experimentar la dinàmica complexa d'un procés de creació escènica específic.
  • SA15 (Habilitat) Avaluar amb precisió els múltiples processos de treball superposats en la creació escènica.
  • SA16 (Habilitat) Aplicar sobre la pràctica observada paràmetres d'interpretació que afavoreixin el desenvolupament de la investigació teòrica en un treball concret.

Continguts

Les pràctiques externes tenen com objectiu posar en relació els alumnes amb determinats entorns professionals (artístics, pedagògics, de producció...). Ofereixen la possibilitat

d'obrir la investigació a un àmbit emergent com són els processos de creació, que precedeixen al resultat. Aquestes pràctiques es realitzaran en empreses o institucions tant del

sector públic com privat: productores de teatre, companyies de dansa o teatre, televisió, centres pedagògics, associacions culturals, socials, tallers d'escenògrafs, etc.

L'Institut del Teatre és el responsable d'establir i signar el conveni amb les institucions on es desenvolupen aquestes pràctiques.


Metodologia

La tasca que es portarà a terme, en primer lloc, serà l'assistència i seguiment dels processos vinculats a les arts escèniques (artístics, pedagògics, de producció, etc),

que prèviament hagin estat pactats entre el tutor del mòdul, l'alumne i el tutor de l'organització i condicionats per la naturalesa de la institució artística que acull l'alumne.

L'alumne, a més de realitzar les activitats pràctiques, tindrà tutories i desenvoluparà un treball personal de reflexió i anàlisi sobre conceptes prèviament pactats.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe dins del calendari establert pel centre o per la titulació perquè l'alumnat ompli les enquestes d'avaluació de l'actuació

del professorat i d'avaluació de l'assignatura o mòdul.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
EStudi personal 55 2,2 CA10, CA11, KA16, KA17, KA18, KA19, SA15, SA16
Tipus: Supervisades      
Realització d'activitats pràctiques i tutories 95 3,8 CA10, CA11, KA16, KA17, KA18, KA19, SA15, SA16

Avaluació

L'avaluació del pràcticum s'articularà amb una carpeta d’aprenentatges (45%), la defensa davant del tutor del treball (35%) i un informe del tutor extern (20%).

 

(En aquest apartat hi ha una primera part on es poden Indicar el tipus d’evidències d’aprenentatge que l’estudiant haurà de lliurar, els criteris d’avaluació, la definició de “no avaluable”,

el procediment de revisió de les proves, el tractament d’eventuals casos particulars, etc. Un cop fet això, hi ha una taula on s’han d’indicar cadascuna de les activitats d’avaluació,

les hores que li requereixen als estudiants (a no ser que ja estiguin contades a l’anterior apartat d’activitats formatives), el pes en la nota final (pot ser un %, fórmula, etc) i finalment,

quins resultats d’aprenentatge se li avaluaran a l’estudiant amb cada activitat )


Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Carpeta d'aprenentatge 55% 0 0 CA10, CA11, KA16, KA17, KA18, KA19, SA15, SA16
Defensa oral davant del tutor 35% 0 0 CA10, CA11, KA16, KA17, KA18, KA19, SA15, SA16
Informe del tutor extern 20% 0 0 CA10, CA11, KA16, KA17, KA18, KA19, SA15, SA16

Bibliografia

Bibliografia

Barnette, J. (2018). Adapturgy: The Dramaturg’s Art and Theatrical Adaptation. Carbondale: Southern Illionis University Press.

Bogart, A. (2007). And Then, You Act: Making Art in an Unpredictable World. New York: Routledge.

Cornago, O. (Coord.) (2011). A veces me pregunto porqué sigo bailando. Madrid: Contintametienes.

Garcés, M. (2020). Escola d’aprenents. Barcelona: Gutenberg.

Sommer, D. (2014). The Work of Art in the World. Tenessee: Duke University Press.

Tempest, K. (2020). Connectar. Barcelona: Mesllibres.


Programari

_