Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4317933 Mediació Familiar i en els Àmbits del Dret Privat | OB | 0 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Per poder presentar el TFM s'han de tenir superats la resta dels moduls de l'estudi
El TFM tracta d’aprofundir en la preparació per a una activitat professional que contribueixi a desenvolupar les seves habilitats professionals i aplicar els coneixements adquirits durant el programa formatiu realitzat. El TFM pretén ajudar a interrelacionar els diferents aprenentatges i subordinar-los a la resolució de problemes pràctics. L'objectiu és desenvolupar un projecte de recerca i/o innovació sobre mediació en un context concret que posi en joc totes les competències i continguts desenvolupats al llarg dels diferents mòduls del màster. Aquest projecte ha de promoure processos de reflexió, innovació i generació didees en mediació mitjançant el desenvolupament i elaboració duna tasca investigadora.
El TFM es planteja com un treball d'innovació i millora d'una realitat professional i institucional, relacionat amb la temàtica de la formació realitzada i l'execució de la qual implica processos de diagnòstic, aplicació i avaluació. Per desenvolupar-lo, partim de la idea que cada projecte és únic i requereix una atenció individualitzada i contextualitzada.Els TFM es podran centrar en propostes d’intervenció relacionades amb la mediació familiar i amb l’àmbit del dret privat, considerant tant l’aplicació de protocols com l’organització, gestió i propostes de resolució de situacions conflictives sotmeses a mediació.
Els estudiants tindran 15 dies per presentar una proposta inicial (aproximadament 1 full), en la qual constarà el títol, autor i una breu descripció de l'activitat de mediació sobre la que es vol aprofundir. La proposta s'enviarà a la Coordinació del programa formatiu en la data indicada. Aquesta primera proposta serà analitzada per la Coordinació per verificar si s’adequa al programa formatiu i servirà per assignar un tutor o tutora, que es comunicarà als interessats.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Supervisades | |||
Tutories, fòrums de debat, presentació oral de treballs | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs escrits / Estudi personal | 120 | 4,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17 |
La presentació i la defensa permetrà al professorat del programa formatiu avaluar el grau d'integració dels coneixements adquirits i la maduresa a l'hora d'abordar problemes reals de caràcter professional.
EL TFM es presentarà, durant el mes de setembre 2024, a un tribunal que la coordinació del programa habilitarà cada curs acadèmic entre els professors responsables del TFM. No s'admetrà la presentació i defensa del Projecte si no s'han superat positivament les activitats programades en els diferents mòduls del programa formatiu. El TFM serà valorat per un mínim de dos professors del programa formatiu.
La copia o plagi, en qualsevol tipus de prova avaluativa, constitueixen un delicte, i es penalitzarà amb un 0 com a nota de l'assignatura perdent la possibilitat de recuperar-la. Es considerarà que un treball o activitat està “copiat” quan reprodueix tot o una part significativa del treball d'un/a altre/a company/a. Es considerarà que un treball o activitat està “plagiat” quan es presenta com a propi una part d’un text d'un autor sense citar les fonts, independentment que les fonts originàries siguin en paper o en format digital. https://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/unit_20/sot_2_01.html
Així mateix, per aprovar aquest mòdul, també cal demostrar una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent. En totes les activitats es tindrà en compte la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensiódels textos acadèmics.
La nota del TFM s’establirà seguint les proporcions que es detallen a la taula d’activitats d’avaluació.
Aquest mòdul no accepta avaluació única.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Defensa oral del TFM | 40 | 0 | 0 | 5, 6, 8, 9, 15 |
Lliurament i valoració de l'informe de TFM | 60 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
Sánchez, A., Olmos, P., Torrado, M., y Garcia, J. (2015). Trabajos de grado y postgrado. Archidona: Aljibe ediciones.
En funció de la temàtica escollida per l'estudiant es recomanarà la lectura i anàlisi de documentació bibliográfica.
No es requereix programari específic