Logo UAB
2023/2024

Treball de Final de Màster

Codi: 44441 Crèdits: 15
Titulació Tipus Curs Semestre
4317563 Medicina Transfusional i Teràpies Cel·lulars i Tissulars OB 0 2

Professor/a de contacte

Nom:
Joaquim Vives Armengol
Correu electrònic:
joaquim.vives@uab.cat

Idiomes dels grups

Per consultar l'idioma/es de l'assignatura caldrà anar a l'apartat "Metodologia" de la guia docent.

Equip docent

Joan Garcia Lopez

Prerequisits

Cal tenir un nivell B2 d’anglès o equivalent.


Objectius

El treball de fi de màster constitueix un mòdul obligatori (15 ECTS) dins dels estudis de màster proposats. En termes generals, els estudiants treballen individualment, sota la direcció del seu tutor assignat, en un treball final que pot tenir caràcter experimental o no, segons els objectius que es proposin, i que ha de versar sobre un tema directament relacionat amb la medicina transfusional. o teràpies cel·lulars i tissulars.

Al final del mòdul, els estudiants escriuen una dissertació sobre el treball realitzat, que després passen a exposar i defensar oralment per videoconferència.

El tribunal avalua la capacitat dels estudiants per idear, implementar i presentar un projecte final, basant-se en el seu judici sobre les tesis presentades i com es presenten i defensen oralment.


Competències

  • Dissenyar i desenvolupar projectes estratègics o de recerca en l'àrea de la medicina transfusional utilitzant els recursos i metodologies adequats.
  • Integrar coneixements científics i tècnics d'acord amb el compromís ètic i el codi deontològic.
  • Prendre decisions raonades basades en una anàlisi crítica i objectiva.
  • Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Reconèixer i aplicar les tècniques i eines bàsiques necessàries per gestionar les diferents àrees de coneixement que intervenen en qualsevol projecte eventual en un banc de sang.
  • Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.

Resultats d'aprenentatge

  1. Demostrar, en un context de recerca en medicina transfusional, una comprensió detallada i fonamentada dels aspectes teòrics i pràctics i de la metodologia de treball en diferents camps d'estudi.
  2. Fer cerques bibliogràfiques ajustades al tema del treball de final de màster.
  3. Generar propostes innovadores i competitives en el camp de la medicina transfusional tenint en compte aspectes ètics i socials rellevants.
  4. Identificar i aplicar les tècniques de gestió de l'àrea especifica en la qual s'emmarca el projecte.
  5. Integrar coneixements científics i tècnics d'acord amb el compromís ètic i el codi deontològic.
  6. Prendre decisions raonades basades en una anàlisi crítica i objectiva.
  7. Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  8. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  9. Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  10. Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.

Continguts

1. Etapa de planificació.

2. Etapa de desenvolupament.

3. Etapa de presentació.

L'estructura de la tesi de mestratge és:

• Introducció.

• Context.

• Objectius generals i específics.

• Objectiu general del projecte i objectius específics dels subapartats.

• Materials i mètodes.

• Resultats.

• Discussió.

• Conclusions.

• Bibliografia.


Metodologia

El treball de fi de màster constitueix un mòdul obligatori (15 ECTS) dins dels estudis de màster proposats aquí. En termes generals, els estudiants treballen individualment, sota la direcció del seu tutor assignat, en un treball final que pot tenir caràcter experimental o no, segons els objectius que es proposin, i que ha de versar sobre un tema directament relacionat amb la medicina transfusional. o teràpies cel·lulars i tissulars.

Al final del mòdul, els estudiants escriuen una dissertació sobre la feina feta, que després passen a exposar i defensar oralment, per videoconferència.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Supervisades      
Tutories 40 1,6 3, 5, 10, 6, 7, 8
Tipus: Autònomes      
Elaboració del Treball 150 6 2, 1, 3, 4, 5, 10, 9, 6, 7, 8

Avaluació

1. Treball escrit: 60%.

2. Presentació oral: 30%.

3. Procés: 10%.

Aquest mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.


Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Lliurament de la tesi 40% 85 3,4 2, 1, 3, 4, 5, 10, 9, 6, 7, 8
Presentació Oral de la Tesi 40% 85 3,4 2, 1, 3, 4, 5, 10, 9, 6, 7, 8
Tutories amb el professor 20% 15 0,6 2, 1, 3, 4, 5, 10, 9, 6, 7, 8

Bibliografia

Oriol Amat. ANÁLISIS ECONÓMICO FINANCIERO. 17ª Edición. GESTIÓN 2000; Barcelona, 2000.

Oriol Amat; Pilar Soldevila. COMPTABILITAT I GESTIÓ DE COSTOS. 1 ª Edición. GESTIÓN 2000; Barcelona,

1998.

Joan M. Amat. CONTROL PRESUPUESTARIO. 4ª Edición. GESTIÓN 2000; Barcelona, 1994.

Joseph M. Rosanas; EduardBallarín. SISTEMAS DE PLANIFICACIÓN Y CONTROL. 7ª Edición.

Robert S. Kaplan; David P. Norton. CUADRO DE MANDO INTEGRAL. 2 ª Edición. GESTIÓN 2000;

Barcelona, 2000.

Fernando Pereira; EduardBallarín; Josep M. Rosanas CONTABILIDAD PARA DIRECCIÓN. IESE.

Bayón M., Fernando "Organizaciones y Recursos Humanos". Síntesis Economía de la empresa (2002).

Berry, Leonard: "Un buen servicio ya no basta: más allá de la excelencia en el servicio" Deusto (1999).

Kofman, Fredy "Metamanagement" Granica (2007).

Phillips, Jack J.; Ph. D. "Invertir en el capital humano". Deusto (2006).

Pin, José Ramón "Consistencia" FT Prentice Hall (2006).

Rucci, Steven P.Kirn y Richard T.Quinn: "The Employee-Customer-Profit Chain at Sears" Harvard

Bussinesseview (1998).

Ulrich, Dave; Wayne Brockbanck "La Propuesta de valor de Recursos Humanos". Deusto (2006).

Uscher, Ernesto; Alcaraz, José M. "Organizando la arquitectura de recursos humanos para crear valor".

Capital Humano (2005).

Porret, Miquel. "Recursos Humanos. Dirigir y gestionar personas en las organizaciones" (2007).

Adler, N.J. "International dimensions of organizational behavior." (1991).

Kotter, John P. "Leading change." (1996).


Programari

No hi ha programari específic per a aquest Mòdul.