Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4314949 Psicologia General Sanitària | OB | 2 | A |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
No hi ha pre-requisits. Es recomana adjudicar i iniciar el TFM durant el segon semestre del MUPGS per tal que pugui tenir quasi un any de recorregut, en especial en aquells casos en què es fa en el marc d'un equip multidisciplinar, en què cal coordinar-se amb altres professionals, o en els casos en què el TFM depèn d'un treball de camp.
La filosofia del TFM és enfrontar l’estudiant amb un problema real d’investigació relacionat amb la psicologia general sanitària, bé sigui unint-se a un equip d’investigació per a contribuir a una línia ja endegada, o bé identificant, amb l’ajuda del/s tutor/s, una necessitat, problema o mancança d’interès sanitari.Per aconseguir aquest propòsit, el TFM situa l’estudiant en posició de desplegar i combinar totes les habilitats desenvolupades fins al moment per tal de 1) resoldre el problema o pregunta que abordi i, d’aquesta manera, 2) demostrar que posseeix la capacitat per a la qual l’acreditarà el MUPGS: la d’utilitzar els seus coneixements i habilitats per resoldre problemes reals.
El TFM es pot dur a terme mitjançant 3 formats d’acord amb les necessitats, interessos i possibilitats de cada estudiant i del/s seu/s tutor/s. La modalitat de treball ha de ser escollida lliurement per l’estudiant i/o el/s seu/s tutor/s amb la finalitat de poder realitzar un bon TFM,sempre garantint que el TFM sigui factible en el temps estipulat per a la seva durada i que pugui ser presentat per a avaluació i defensat al final del MUPGS (final del tercer semestre).
A.
La primera modalitat de treball és la revisió sistemàtica.
La revisió sistemàtica permet sintetitzar i informar sobre l’estat actual de la recerca sobre un tema, utilitzant procediments sistemàtics i explícits d’identificació, selecció i valoració crítica de les investigacions rellevants. A més, les revisions sistemàtiques permeten identificar relacions, contradiccions, absències i inconsistències en la literatura científica, així com suggerir nous treballs per resoldre les problemàtiques plantejades. Les bases a seguir per al desenvolupament d’un treball d’aquest tipus poden consultar-se a la Institució PRISMA (www.prisma-statement.org).
B.
El TFM també pot ser un estudi empíric que abordi una pregunta d’investigació rellevant i que prendrà la forma d’un article científic convencional. Aquest format ajuda a l’estudiant a familiaritzar-se amb els processos d’una recerca (disseny, treball de camp, anàlisi estadística, redactat) i pot donar peu a una presentació en un congrés o a una publicació si el resultat final té suficient qualitat. Es recomana disposar d’un tutor o co-tutor metodològic i editar-lo d’acord amb l’estil APA (www.apastyle.org).
C.
Finalment, pot tractar-se d’un treball de producte, que inclouria tots aquells treballs l’objectiu dels quals sigui desenvolupar un nou instrument o mètode d’avaluació, una nova modalitat o sistema d’intervenció, la millora d’un procés, nous materials terapèutics, un programa, un tutorial, o qualsevol altra conseqüència palpable amb utilitat directa per a la psicologia sanitària, sigui en relació als pacients o usuaris, als treballadors o agents sanitaris, o bé a altres elements del sistema sanitari susceptibles de beneficiar-se del coneixement psicològic.
El TFM compta amb quatre característiques que el distingeixen de les altres assignatures:
1) Té un caràcter eminentment autònom, és a dir, l’estudiant ha d’assumir la major part de les 300h que abracen el seu TFM (279 hores de treball autònom).
2) La docència del TFM és no dirigida i es basa en l’acció tutorial. L’estudiant no assisteix a classe sinó que és assistit pel/s seu/s tutor/s i té contacte amb la resta d’estudiants a través de l’aula virtual.
3) Per fer-ho, s’espera que l’estudiant desplegui, desenvolupi i integri un gran nombre de competències desenvolupades prèviament (durant el grau, la resta de mòduls del MUPGS i el contacte amb els tutors). El TFM ha de ser la prova que l’estudiant pot integrar el que ha après i posar-ho al servei d’abordar una realitat complexa, resoldre problemes, i mostrar que pot seguir amb la seva formació autodidacta.
4) Implica un gran nombre d’agents, ja que cada TFM serà supervisat per un o dos tutors (del campus i/o dels centres sanitaris de pràctiques) i sotmès a avaluació davant d’un tribunal independent.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació i coordinació | 1 | 0,04 | 9, 12, 17 |
Tipus: Supervisades | |||
Acció tutorial | 20 | 0,8 | 9, 12, 17 |
Tipus: Autònomes | |||
Desenvolupament del TFM | 276,5 | 11,06 | 9, 12, 17 |
La taula 1 plasma l’estructura i calendari d’aquest procés d’avaluació, detallat més avall.
Per tal d’aprovar el TFM, l’alumne ha d’obtenir una qualificació de 5 en la suma de les Evidències 1, 2a i 2b.
Taula 1 Estructura de l’avaluació continuada del TFM
Moment avaluatiu |
Data |
Evidència d’aprenent. |
Títol |
Pes |
Agent |
S’avaluen competències vinculades a |
1
|
2a quinzena Gener 2024 |
1 |
Informe |
55% |
Tutor/a |
Manuscrit complert i capacitat d’adaptar-lo per a difusió |
2 |
1a quinzena Febrer 2024 |
<palign="center">2a |
Defensa |
35% |
Avaluador/a |
Presentació oral |
3 |
1a quinzena Febrer 2024 |
2b |
Nota de premsa |
10% |
Avaluador/a |
Difusió |
Enllaç a les pautes d'avaluació de la Facultat (https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html)
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Defensa oral | 35 | 0,5 | 0,02 | 3, 10, 11, 12, 16 |
Informe | 55 | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Nota de premsa | 10 | 0,5 | 0,02 | 3, 9, 11, 16 |
http://www.apastyle.org
www.coneixement.accio.gencat.cat/eines
En aquesta assignatura no es fa servir programari específic