Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313256 Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat | OB | 0 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Es requereix una bona comprensió de l'anglès
Aquest mòdul pretén dotar del coneixement específic de caràcter metodològic aplicat a la investigació de continguts audiovisuals i publicitaris, oferint les bases del treball científic i dels estudis de mercat. La formació que s'ofereix es centra en els mètodes i tècniques d'investigació quantitatives, qualitatives i experimentals.
Bases del coneixement científic
Aproximació a la investigació de mercats
Mètodes i tècniques quantitatives
Mètodes i tècniques qualitatives
La investigació experimental
L'adquisició de coneixements i competències per part dels alumnes es durà a terme a través de diferents procediments metodològics que inclouen les classes magistrals a l'aula, excercicis d'anàlisi, debat i reflexió a partir de visionats i de material de lectura en els espais de l'aula i dels seminaris.
La situació sanitària podria fer que les sessions, en lloc de presencials, hagin de ser telemàtiques.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 54 | 2,16 | 1, 3, 4, 6, 8, 10, 22 |
Seminaris | 21 | 0,84 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 12, 14, 15, 16, 17, 20, 22 |
Tipus: Supervisades | |||
Anàlisi de casos | 44 | 1,76 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 10, 14, 22 |
Lectura de textos | 27 | 1,08 | 7, 8, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 150 | 6 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 20, 21 |
L'avaluació consisteix en tres parts diferenciades:
Pre-projecte (70%)
Defensa oral del pre-projecte (20%)
Participació als seminaris (10%)
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Defensa oral del pre-projecte + participació als seminaris | 20% | 4 | 0,16 | 1, 3, 4, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 16 |
Participació als seminaris | 10% | 0 | 0 | 7, 13, 14, 15, 16, 20 |
Pre-projecte de recerca | 70% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 17, 18, 19, 20, 21, 22 |
-Campbell, Donald y Stanley, Julian (1993). Diseños experimentales y causi experimentales en la investigación social. Buenos Aires: Amorturu.
-Cea D'Ancona, Maria Angeles (2001). Metodología cuantitativa: Estrategias y técnicas de investigación social. Madrid: Síntesis.
-Delgado, Juan Manuel y Gutiérrez, Juan (Coords) (1995). Métodos y Técnicas cualitativas de investigación en Ciencias Sociales. Madrid: Síntesis.
-Corbetta, Piergiorgio (2003). Metodologías y técnicas de investigación social. Madrid: McGraw Hill/Interamericana.
-Hansen, Anders, Cottle, Simon, Negrine, Ralph, & Newbold, Chris (1998). Mass communication research methods. Londres: Macmillan.
-Gaitán, Juan Antonio y Piñuel, Jose Luis (1998). Técnicas de investigación en comunicación social. Elaboración y registro de datos. Madrid: Síntesis.
-Guía para el uso no-sexista del lenguaje. Servei de llengües, Universitat Autònoma de Barcelona.
-Jensen, Klaus Bruhn (2002). A Handbook of Media and Communication Research: Qualitative and Quantitative Methodologies. New York: Routledge.
-Kerlinger, Fred, Lee, Howard (2002). Investigación del comportamiento: Métodos de Investigación en Ciencias Sociales. México: Mc Graw-Hill., Bosch.
-Krippendorff, Klaus (1990). Metodología de análisis de contenido. Teoría y práctica. Barcelona: Paidós.
-Lindlof, Thomas (1991). "The qualitative study of media audience", en Journal of Broadcasting y Electronic media, 35 (1):23-42.
-Pink, Sara et al. (2019). Etnografia digital. Madrid: Morata.
-Prado, Emili et al. (2020). “General-television programming in Europe (UE5): Public versus commercial channels”. El profesional de la información, v. 29, n. 2, e290204. https://doi.org/10.3145/epi.2020.mar.04
-Ragin Charles (1987). The Comparative Method. Moving Beyond Qualitative and Quantitative Strategies. University of California Press.
-Tashakkori, Abbas y Teddlie, Charles (1998). Mixed Methodology: Combining Qualitative and Quantitative Approaches. Thousand Oaks: Sage.
-UNESCO. Indicadores de género para medios de comunicación: marco de indicadores para evaluar la sensibilidad en materia de género en las operaciones y contenidos mediáticos. 2014. ISBN: 978-92-3-300007-0. Disponible en: https://es.scribd.com/document/260415367/UNESCOIndicadores-de-Genero-para-Medios-de-Comunicacion
-Wimmer, Roger y Dominick, Joseph (1996). La investigación científica de los medios de comunicación. Barcelona: Bosch.
Edició de text (Word o similar)
Presentacions (Powerpoint o similar)
Full de càlcul (Excel o similar)