Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500891 Infermeria | OB | 2 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Aquesta assignatura no té prerrequisits.
Objectiu General
Objectius Específics
En finalitzar l'estudi de les diferents unitats temàtiques, l'estudiant serà capaç de:
MÒDUL 1: GESTIÓ I LIDERATGE
Tema 1: Introducció a la gestió i al lideratge
Tema 2: Política, planificació i avaluació sanitària
Tema 3: Legislació i professionalisme
MÒDUL 2: SISTEMES I ORGANITZACIONS DE SALUT
Tema 1: Models de sistemes de salut
Tema 2: Sistema de Salut Espanyol i sistema de Salut Català
Tema 3: Organitzacions sanitàries i nivells de gestió
MÒDUL 3: GESTIÓ CLÍNICA APLICADA ALS SERVEIS INFERMERS
Tema 1: Realitats i reptes
Tema 2: Qualitat i seguretat
Tema 3: Valor i canvi: formació, pràctica basada en l’evidència, innovació i recerca
1.- Teoria (ET)
Docència teòrica amb suport audiovisual sobre la temàtica de l'assignatura detallada en "Continguts". Es considera indispensable la participació activa de l'estudiant durant les sessions teòriques, bé sigui en la dinamització de les mateixes o utilitzant el programari específic.
2.- Seminaris (ES)
Sessions de treball grupal reduït, on es desenvoluparan aspectes de la temàtica de l'assignatura des d'un punt de vista de la dinàmica grupal. Com a resultat del treball realitzat en els seminaris, desenvolupat en part durant el temps dedicat al treball autònom i estudi personal, es presentaran dos treballs teòrics que hauran de ser defensats mitjançant exposició grupal.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
SEMINARIS | 8 | 0,32 | |
TEORIA (TE) | 17 | 0,68 | |
Tipus: Autònomes | |||
LECTURA D'ARTICLES / INFORMES D'INTERÉS/ ELABORACIÓ DE TREBALLS/ ESTUDI PERSONAL | 46,5 | 1,86 |
1.Avaluació escrita mitjançant proves objectives: preguntes de resposta múltiple
El seu objectiu és avaluar l'adquisició de coneixements de l'assignatura treballats a través de les diferents activitats formatives (teoria i seminaris). Es realitzarà una vegada finalitzada la totalitat de la docència de l'assignatura. Consisteix en: preguntes tipus test amb 4 opcions de resposta i només una opció correcta. Els errors resten segons la següent fórmula: x= encerts-(errors/n-1), on n és el nombre d'opcions de resposta.
Suposa el 50% de la nota final. Es necessita una nota mínima de 5 punts sobre 10 per a poder superar l'assignatura.
2. Avaluació de tipus pràctic: defensa oral de treballs
Elaboració, presentació i defensa de 2 treballs realitzat en grup, de temàtica complementària a la treballada durant les sessions de teoria. La presentació i defensa es realitzarà durant les sessions de seminaris. S'avaluarà el contingut treballat, així com la presentació oral realitzada per cadascun dels membres del grup. La no assistència el dia de la presentació implica un No Avaluable.
Suposa el 40% de la nota final. Es necessita una nota mínima de 5 punts sobre 10 per a poder superar l'assignatura.
3.- Assistència i participació activa en classe i seminaris
L'avaluació es realitzarà mitjançant la utilització d'una rúbrica d'avaluació, amb un component autoevaluatiu, tant de l'assistència presencial a les activitats docents com de l'actitud en aquestes.
Suposa el 10% de la nota final i no necessita de nota mínima per a poder superar l'assignatura.
OBTENCIÓ DE LA QUALIFICACIÓ FINAL
La qualificació final de l'assignatura és la suma de les qualificacions de les activitats d'avaluació proposades. El requisit per a poder realitzar aquesta suma és haver obtingut la puntuació mínima requerida en cada part que el requereixi. La no superació d'alguna o de totes aquestes parts que requereix d'una nota mínima implica la no superació de l'assignatura.
S'entendrà per no avaluable aquell estudiant que no s'hagi presentat a alguna o a cap de les activitats d'avaluació.
Els estudiants que no hagin superat l'assignatura mitjançant l'avaluació continuada podran presentar-se a una prova de recuperació. Per a participar en la recuperació, l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura (article 112 ter. de la normativa d'avaluació de la UAB). La nota màxima de la assignatura que s'obtindrà si se'n fa ús de la recuperació serà un Aprovat.
L'estudiant té dret a la revisió de les proves d'avaluació. Per a tal fi es concretarà la data al Campus Virtual.
Segons l'acord 4.4 del Consell de Govern 17/11/2010 de la normativa d'avaluació, les qualificacions seran:
• Del 0 al 4,9 = Suspens
• Del 5,0 al 6,9 = Aprovat
• Del 7,0 al 8,9 = Notable
• Del 9,0 al 10= Excel·lent
• Quan l'estudiant no es presenti a alguna o a cap de les activitats d'avaluació planificades rebrà la qualificació de no avaluable.
La còpia o plagi en els lliuraments es considera igual de greu que copiar o fer qualsevol mena de trampa en un examen, i comporta el Suspens automàtic de l'assignatura.
AVALUACIÓ ÚNICA
Els estudiants que hagin optat per l'avaluació única seran avaluats en un únic examen de tota la matèria, inclosa la matèria de treball individual i la dels seminaris. No es faran lliuraments. Una part de l'examen podrà ser una prova oral. En cas de superar la primera convocatòria no hi haurà opció a una segona per millorar nota.
El estudiante que suspenda tendrá opción a una prueba de recuperación.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
ASSISTÈNCIA I PARTICIPACIÓ ACTIVA EN CLASSE I SEMINARIS | 10% | 0,5 | 0,02 | 1 |
AVALUACIÓ ESCRITA MITJANÇANT PROVES OBJECTIVES: ÍTEMS DE RESPOSTA MÚLTIPLE | 50 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
DEFENSA ORAL DE TREBALLS | 40% | 1 | 0,04 | 1, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Es valorarà la utilització de Kahoot! o programari similar per dinamitzar algunes activitats a l'aula.