Degree | Type | Year | Semester |
---|---|---|---|
2503868 Communication in Organisations | OT | 4 | 2 |
You can check it through this link. To consult the language you will need to enter the CODE of the subject. Please note that this information is provisional until 30 November 2023.
The course in Management of Organisations and Human Resources does not require any prerequisite to be taken. It is a business training based on the management of human resources within organisations through practical and theoretical learning.
Annotation: Within the schedule set by the centre or degree programme, 15 minutes of one class will be reserved for students to evaluate their lecturers and their courses or modules through questionnaires.
Title | Hours | ECTS | Learning Outcomes |
---|---|---|---|
Type: Directed | |||
Articles, exercises and Cases | 15 | 0.6 | 1, 2, 5 |
Master Classes | 33 | 1.32 | 1, 2, 3, 4, 6, 5, 7 |
Type: Autonomous | |||
Self-study and group study | 90 | 3.6 | 1, 2, 3, 4, 6, 5, 7 |
Title | Weighting | Hours | ECTS | Learning Outcomes |
---|---|---|---|---|
Articles, exercises and Cases | 20% | 5 | 0.2 | 1, 3, 5, 7 |
Course Project | 30% | 4 | 0.16 | 1, 2, 3, 6, 5, 7 |
Final Exam | 50% | 3 | 0.12 | 1, 2, 3, 4, 6, 5, 7 |
AGUADO-GUADALUPE, Guadalupe (2018). Las relaciones Prensa-Estado en el reparto de publicidad institucional en España. Estudios sobre el Mensaje Periodistico, 24(2), 993.
ALBORNOZ, Luis i GARCÍA LEIVA, Trinidad (eds.) (2017). Diversidad e industria audiovisual. El desafío cultural del siglo XXI. México: Fondo de Cultura Económica.
ALMIRON, Núria (2006). La financiarización de los grupos de comunicación en España: el caso del grupo PRISA. A: Pensamiento crítico, comunicación y cultura. I Congreso Nacional ULEPICC-España. Sevilla.
BIRKINBINE, Benjamin; GÓMEZ, Rodrigo; i WASKO, Janet (2016). Global media giants. Londres; Nueva York: Routledge.
BUSTAMANTE, Enrique (2013). Historia de la radio y la televisión en España: una assignatura pendiente de la democracia. Barcelona: Gedisa.
CAGÉ, Julia (2016). Salvar los medios de comunicación: capitalismo, financiación participativa y democracia. Barcelona: Anagrama.
CAÑEDO, Azahara i SEGOVIA, Ana I. (2022). La plataformización de los medios de comunicación de servicio público. Una reflexión desde la economía política de la comunicación. A: Goyanes, Manuel & Campos-Rueda, Marcela (Eds.). Gestión de medios Públicos en el Entorno Digital (pp. 65-88). Valencia: Tirant Humanidades.
CIVIL i SERRA, Marta i LÓPEZ, Bernat (Eds.) (2021). Informe de la comunicació a Catalunya 2019-2020. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Col·lecció Lexikon Informes, 7: https://ddd.uab.cat/record/245270
CONSELL DE L'AUDIOVISUAL DE CATALUNYA (2023). Informe 2022. L'audiovisual a Catalunya. Barcelona: Consell de l'Audiovisual de Catalunya. https://www.cac.cat/sites/default/files/2023-06/Informe_sobre_l_audiovisual_a_Catalunya_2022.pdf
DÖNDERS, Karen (2019). Public service media between theory, rules and practice. Londres: Palgrave Macmillan.
DOYLE, Gillian (2018). Television and the development of the data economy: data analysis, power and the public interest. International Journal of Digital Television, 9(1), pp. 53-68.
FERNÁNDEZ, Isabel (coord.) (2017). Austeridad y clientelismo. Política audiovisual en España en el contexto mediaterráneo y de la crisis financiera. Barcelona: Gedisa.
FLEW, Terry; IOSIFIDIS, Petros; i STEEMERS, Jeanette (eds.) (2016). Global media and national policies. The return ofthe State. Londres: Palgrave Macmillan.
GARCÍA SANTAMARÍA, José Vicente (2016). Los grupos multimedia españoles. Análisis y estretegias. Barcelona: Editorial UOC. Disponible en llibre electrònic: https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb1991834?lang=cat
GUIMERÀ, Josep Àngel (2022). "Els anys perduts de l'audiovisual". El País, 25-6-22. https://cat.elpais.com/autor/josep_angel_guimera_orts
HALLIN, Daniel i MANCINI, Paolo (2008). Sistemas de medios comparados. Tres modelos de relación entre los medios de comunicación y la política. Barcelona: Hacer.
HAVENS, Timothy i LOTZ, Amanda (2012). Understanding Media Industries. New York: Oxford University Press.
JONES, Daniel E.(2005). Aproximación teórica a la Estructura de la Comunicación Social. Sphera Publica: Revista de Ciencias Sociales y de la Comunicación, 5, 19-39.
INNERARITY, Daniel & COLOMINA, Carme (2020). La verdad en las democracias algorítmicas. Revista CIDOB d'afers internacionals (124), 11-24.
PARISER, Eli (2017). El filtro burbuja: Cómo la web decide lo que leemos y lo que pensamos. Barcelona: Penguin Random House Grupo Editorial.
PEIRANO, Marta (2019). El enemigo conoce el sistema: Manipulación de ideas, personas e influencias después de la economía de la atención. Barcelona: Debate.
SÁNCHEZ-GEY VALENZUELA, Nuria. (2021). Historia y estructura de la producción audiovisual. Ediciones Pirámide.
ZALLO, Ramón (2011). Estructuras de la comunicación y la cultura. Políticas para la era digital. Barcelona: Gedisa.
ZALLO, Ramón (2016). Tendencias en comunicación. Cultura digital y poder. Barcelona: Gedisa.
ZUBOFF, Shoshana (2021). La era del capitalismo de vigilancia. Barcelona: Paidós Ibérica.
Butlletí de l’Observatori de la Producció Audiovisual. Universitat Pompeu Fabra. https://www.upf.edu/web/opa
Butlletí d'informació sobre l'audiovisual de Catalunya (BIAC). Consell de l'Audiovisual de Catalunya https://www.cac.cat/acords-recerca/biac-%28-informes-del-sector-quadrimestrals-%29
Comunicació 21 http://comunicacio21.cat
During the course, other complementary bibliographical references and online sources will be suggested in order to delve deeper into the topics covered.
No specific requirements.