Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OB | 3 | 1 |
Per consultar l'idioma/es de l'assignatura caldrà anar a l'apartat "Metodologia" de la guia docent.
Aquesta asignatura no te prerequisits
Introduir els aspectes generals de seguretat integral ( PDSI )aplicats a la coordinació empresarial en obres, actes Públics y actes corporatius.
Conèixer la normativa especifica que afecta a la protecció civil, la protecció conta incendis, la prevenció del riscos, la coordinació empresarial, la seguretat i salut en obra, llei de protecció de dades, normatives de seguretat laboral estatal, internacional OHSAS i decrets que regulen esdeveniments corporatius-musicals , en definitiva tot allò que controla la confluència de empreses i persones en un mateix àmbit de treball
Aprofundir en els criteris tècnics i metodologies de la identificació, anàlisi i avaluació de riscos específics de l’àmbit d’activitats industrials i de pública concurrència.
Analitzar un projecte del Pla Director de seguretat integral d’una activitat en aplicació de la normativa vigent a Catalunya i de la normativa sectorial específica a Espanya.
Adquirir coneixements bàsics de la gestió de la seguretat en àmbits específics.
Introduir els alumnes en las metodologies d’anàlisis del càlcul del risc i la gestió integral d’aquest.
Aquesta assignatura conta amb un Manual específic per la mateixa, que conta amb vuit unitats didàctiques, cada una cobrirà un espai temporal de 2 setmanes. Cada Unitat didàctica contarà, a part del propi temari inclòs en el Manual amb una lectura obligatòria per mòdul, mes altres lectures de caràcter voluntari y activitats tipus documental.
Temari, Contingut, Introducció a la assignatura.
Unitat Didàctica 1
Anàlisis de l’espai i contextualització del risc.
Unitat Didàctica 2
Anàlisis de l’espai mapa de riscos.
Unitat Didàctica 3
Unitat Didàctica 4
PEC1
Unitat Didàctica 5
Unitat didàctica 6
Unitat didàctica 7
PEC2
Llengua de docència: Català
Tenint en compte que la modalitat de la classe és presencial, amb l’objectiu de complir els objectius d'aprenentatge descrits en la present guia desenvoluparem una metodologia que combina l'estudi individual a partir del manual, les sessions formatives i les lectures que es plantejaran en cada tema, a més d'alguns documentals.
Els dubtes que els alumnes vagin tenint seran aclarits mitjançant correus dirigits al professor de l'assignatura. També treballarem amb casos pràctics relatius a controvèrsies respecte al PSDI, on analitzarem les lliçons apreses i les seves implicacions pel sistema de gestió PSDI.
Cal destacar que a causa del model els estudiants hauran de preparar el material de forma autònoma (document, lectures,vídeos, etc), i els espais i sessions presencials es dedicaran a profunditzar sobre els temes tractats així com possibles dubtes.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Dirigides, seran aquelles activitats que l'alumne realitza tutoritzat pel professor a classe com són exercicis i lliçons de temari | 40 | 1,6 | 2, 3, 5, 6, 9, 10, 13, 19 |
Evaluació | 4 | 0,16 | 14, 17, 22 |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisades, seran aquelles activitats en què l'alumne realitza proves puntuables PEC1 (individual) i PEC2 (en equip), més examen final | 12 | 0,48 | 7, 8, 20, 21 |
Tipus: Autònomes | |||
Autonomes, seran aquelles activitats que l'alumne realitza de forma autònoma des de casa amb els mitjans i/o materials de l'assignatura. | 94 | 3,76 | 15, 16, 17, 18 |
AVALUACIÓ CONTINUADA
Es realitzaran dues PACs individuals/grupals corresponents als temes estudiats en l'assignatura.
Cada PAC té un pes del 35% respecte a la nota final de l'assignatura.
El 30% restant correspon a l'examen teòric.
L'examen fa mitjana amb l'avaluació continuada amb independència de la nota obtinguda / a partir de X ][màxim 3,5]
La mitjana total ponderada haurà de ser de 5 punts o superior per a poder aprovar.
AVALUACIÓ DE L'ALUMNAT EN SEGONA CONVOCATÒRIA O MÉS
L'alumnat que repeteixi l'assignatura haurà de realitzar les proves i exàmens programats i lliurar el treball de l'assignatura en les dates indicades a l'aula Moodle.
EXAMEN DE RECUPERACIÓ
L'alumne que no superi l'assignatura, que no arribi a 5 (total) de 10, d'acord amb els criteris establerts en els dos apartats anteriors podrà presentar-se a un examen final sempre que l'alumne s'hagi avaluat en un conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. Si no ha estat avaluat d'aquestes dues terceres parts per no haver-se presentat a les proves obtindrà una qualificació de No Presentat, sense que tingui la possibilitat de presentar-se a l'examen final de recuperació.
En aquest examen es tornarà a avaluar el conjunt dels continguts de l'assignatura que no s'hagin superat en l'avaluació continuada.
En el cas de superar-se l'examen final l'assignatura quedarà aprovada amb un 5 com a màxim, independentment de la nota obtinguda en l'examen.
CANVI DE DATA D'UNA PROVA O EXAMEN
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació ha de presentar la petició emplenant el document que es troba en l'espai Moodle de Tutorització EPSI.
Una vegada emplenat el document s'ha d'enviar al professorat de l'assignatura i a coordinació del Grau.
REVISIÓ
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professorat informarà l'alumnat dels mecanismes de revisió de les qualificacions.
Per a l'alumnat d'avaluació única el procés de revisió serà el mateix.
ALTRES CONSIDERACIONS
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. en cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0 ".
Si durant la correcció es tenen indicis que una activitat o treball s'han realitzat amb respostes assistides per intel·ligència artificial, el/la docent podrà complementar l'activitat amb una entrevista personal per a corroborar l'autoria del text.
Si concorren circumstàncies sobrevingudes que impedeixin el desenvolupament normal de l'assignatura, el professorat podrà modificar tant la metodologia com l'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 35% | 0 | 0 | 7, 8, 14, 15, 16, 17, 18, 22 |
Pec 2 En Equip | 35% | 0 | 0 | 2, 3, 5, 6, 9, 10, 13, 19 |
Pec1 En solitari | 30% | 0 | 0 | 1, 4, 7, 8, 11, 12, 20, 21, 22 |
Bibliogracia Coplementaria
CTE – Codi Tècnic de la Edificació
http://www.codigotecnico.org/web/
REBT
http://www.boe.es/buscar/doc.php?coleccion=iberlex&id=2002/18099
RSCIEI
www.boe.es/boe/dias/2004/12/17/pdfs/A41194-41255.pdf
RIPCI
www.boe.es/boe/dias/1993/12/14/pdfs/A35159-35168.pdf
RD 862/2009
http://www.boe.es/buscar/doc.php?id=BOE-A-2009-9043
AENOR
http://www.aenor.es/aenor/certificacion/seguridad/seguridad_ohsas.asp#.V40ejDX77K0
DECRET 30/2015
www.diba.cat/...Decret+30_2015.../
DECRET 112/2010
REAL DECRETO 171/2004
www.conectapyme.com/gabinete/publicaciones/manual_RD_171-2004.pdf
LLEI 30/1995
www.insht.es/InshtWeb/Contenidos/.../PDFs/leydeprevencionderiesgoslaborales.pdf
REAL DECRETO 604/2006
www.insht.es/.../realdecreto6042006de19demayoporelquesemodificanelrea.pdf
REAL DECRETO 486/1997
www.unimat.es/upload/20071212162650.rd_486-1997.pdf
REAL DECRETO 1627/1997
www.unimat.es/upload/20071212162715.rd_1627-1997.pdf
Reglamento UE 2016/679 del parlamemto Europeo y del consejo GDPR
Martinez garcia,F. ( 1993) diccionario mafre de la seguridad integral.Madrid:mafre.-
Nebreda.M.(2001) Intimidad y seguridad.Barcelona:Instituto de estudios de la gobernabilidad y la seguridad.-
Schopenhauer.A.( 2011) El Arte de tener Razon. Nueva biblioteca Edaf.--
BIBLIOGRAFIA Bàsica ( LIBRE POR INTERNET)
Sánchez O,1ª Publicación Protocolo, Comunicación y Seguridad en Eventos: posibles amenazas (2016). Editorial Icono14
Sánchez O, 2ª Publicación Protocolo, Comunicación y Seguridad en Eventos: Situaciones Criticas (2017) . Editorial Icono14
Sanchez. O,3ª Publicación Protocolo, Comunicación y Seguridad en Eventos: observatorio científico de eventos : Analisis de la comunicacion en seguridad (2018). Editorial Icono14
Aquesta asignatura no requereix programari específic