Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503778 Relacions Internacionals | OT | 4 | 2 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Un bon nivell d'anglès suficient per seguir classes teòrics, llegir els textos requerits, participar en seminaris i lliurar els treballs.
Aquest curs està dissenyat per:
· Introduir els estudiants en alguns dels principals escenaris contemporanis de migració interna i interna en perspectiva comparada;
· Diferenciar les diferents categories, marcs legals i perspectives implicades en la diferenciació entre la migració forçada i la voluntària (una comprensió sòlida dels patrons bàsics d’immigració i de les estructures legals);
· Conegueu les teories migratòries i els seus vincles amb les ciències polítiques i la RI;
· Comprendre la formulació de polítiques de migració i asil (enfocament multinivell i multiparticipant);
· Aprendre sobre debats clau en diferents contextos geogràfics (conceptes bàsics, relacions i qüestions estan implicats en l'elaboració de polítiques d'immigració);
· Explorar temes i debats clau en estudis sobre migracions i refugiats;
· Anàlisi dels vincles entre desenvolupament i migració internacional;
· Fomentar el pensament crític i les habilitats de recerca acadèmica: avaluació crítica dels pros i els contres dels enfocaments liberals i restrictius envers la migració (criticar i avaluar els resultats polítics relacionats amb la política d’immigració).
Part 1. Introducció i conceptes i definicions clau
Part 2. Elaboració de polítiques migratòries
Part 3. Migració forçada: desplaçaments interns, persones srefugiades i sol·licitants d'asil
Part 4. Polítiques i instruments d’integració i inclusió
Part 5. La política d'immigració i asil de la UE
Migració Internacional és un curs de 6 ECTS, aquests crèdits es dividiran entre conferències amb debat, seminaris amb presentacions per part dels estudiants, tutories i treballs independents dels estudiants individualment o en grup.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals amb debat | 30 | 1,2 | 1, 2, 8, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 24, 25 |
Seminaris | 24 | 0,96 | 3, 6, 11, 17, 23 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 16 | 0,64 | 24 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi del temari de l'assignatura i lectures complementàries | 80 | 3,2 | 4, 5, 7, 9, 22 |
Les hores de l’avaluació formen part de les hores d’activitats supervisades i autònomes.
Es demana als/les estudiants que demostrin un coneixement bàsic dels conceptes teòrics de manera equilibrada en totes les parts de l'assignatura. Per aprovar l'assignatura, els/les estudiants han d'obtenir almenys una puntuació de 4 en cadascun dels exàmens previstos. Un cop assolit aquesta nota mínima de 4, les puntuacions finals s'efectuaran amb la mitjana ponderada de les notes de tots els treballs: quan la nota final ponderada per ambdues parts (exàmens i treballs), més l'assistència i participació en activitats, sigui igual o superior a 5, es considerarà que s'aprovarà l'assignatura. Per aprovar l'assignatura és necessari però no suficient obtenir un mínim de 4 en ambdós exàmens.
L'examen parcial es farà durant el curs, el dia fixat per la professora, i s'anunciarà amb antelació. El segon i últim examen serà al final del quadrimestre, el dia fixat per la Facultat i s'anunciarà amb antelació. Les dates dels treballs pràctics i altres activitats es concretaran en funció de la programació i evolució de l'assignatura (veure Campus Virtual).
Els treballs pràctics no es podran entregar fora de la data fixada.
Avaluació única:
L’alumnat que així ho hagi demanat dins el termini i en la forma escaient, podrà acollir-se a una avaluació única que consistirà en un exercici compost per un examen (60% de la nota) i una activitat pràctica (40%).
Aquest exercici tindrà lloc al final del quadrimestre, el dia que fixi la Facultat per a l’examen de l’avaluació ordinària i es farà públic amb antelació suficient. En cas de no superar aquesta prova amb una puntuació de 5 punts sobre 10, l’exercici podrà recuperar-se en la data fixada per la Facultat com a avaluació compensatòria.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final (Parts III-V) | 40% | 0 | 0 | 1, 5, 9, 10, 11, 12, 16, 19, 20, 22, 24, 25 |
Examen parcial (Parts I&II) | 30% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 14, 16, 17, 19, 21, 22, 23, 24, 25 |
Participació a classe | 10% | 0 | 0 | 19, 23, 24 |
Treballs curts | 20% | 0 | 0 | 2, 7, 10, 12, 13, 14, 15, 18, 20, 22, 24 |
Arango, J. (2017). Theories of international migration. In International migration in the new millennium (pp. 25-45). Routledge. https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.4324/9781315252001-10/theories-international-migration-joaquin-arango
|
Betts, A. (2008). Global migration governance (No. 2008/43). GEG Working Paper. https://www.geg.ox.ac.uk/sites/default/files/Betts_GEG%20WP%202008_43.pdf |
Boswell, C. (2007). Theorizing migration policy: Is there a third way?. International migration review, 41(1), 75-100. https://www.jstor.org/stable/27645653 |
Carens, J. H. (1987). Aliens and citizens: the case for open borders. The review of politics, 251-273. https://www.jstor.org/stable/1407506 |
Castles, S. (2004). Why migration policies fail. Ethnic and racial studies, 27(2), 205-227. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0141987042000177306 |
Cornelius, W. A., & Tsuda, T. (2004). Controlling immigration: The limits of government intervention. In Cornelius, W. et alt (Ed.) Controlling immigration: A global perspective, 2, 3-48. Stanford University Press, Stanford. |
De Haas, H., Czaika, M., Flahaux, M. L., Mahendra, E., Natter, K., Vezzoli, S., & Villares‐Varela, M. (2019). International migration: Trends, determinants, and policy effects. Population and Development Review, 45(4), 885-922. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/padr.12291 |
|
Freeman, G. P. (2006). National models, policy types, and the politics of immigration in liberal democracies. West European Politics, 29(2), 227-247. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01402380500512585 |
Gammeltoft-Hansen, T. (2014). International refugee law and refugee policy: the case of deterrence policies. Journal of Refugee Studies, 27(4), 574-595. https://academic.oup.com/jrs/article-abstract/27/4/574/2798182 |
Guild, E. (2006). The Europeanisation of Europe's asylum policy. International Journal of Refugee Law, 18(3-4), 630-651. https://academic.oup.com/ijrl/article-abstract/18/3-4/630/1537932 |
Guiraudon, V., & Lahav, G. (2000). A reappraisal of the state sovereignty debate: The case of migration control. Comparative political studies, 33(2), 163-195. https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0010414000033002001?journalCode=cpsa |
Joppke, C. (1998). Why liberal states accept unwanted immigration. World politics, 266-293. https://www.cambridge.org/core/journals/world-politics/article/abs/why-liberal-states-accept-unwanted-immigration/7F3FE447EBEC0DCCFBB089C188F47034 |
Lahav, G., & Guiraudon, V. (2006). Actors and venues in immigration control: Closing the gap between political demands and policy outcomes. West European Politics, 29(2), 201-223. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01402380500512551 |
Massey, D. S., Arango, J., Hugo, G., Kouaouci, A., Pellegrino, A., & Taylor, J. E. (1993). Theories of international migration: A review and appraisal. Population and development review, 431-466. https://www.jstor.org/stable/2938462 |
Meyers, E. (2000). Theories of international immigration policy—A comparative analysis. International migration review, 34(4), 1245-1282. https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/019791830003400407?journalCode=mrxa |
Scholten, P., & Penninx, R. (2016). The multilevel governance of migration and integration. In Integration processes and policies in Europe (pp. 91-108). Springer, Cham. |
Thielemann, E. (2011). How Effective are Migration and Non-Migration Policies that Affect Forced Migration. Migration Studies Unit Working Papers, (2011/14). https://www.lse.ac.uk/government/Assets/Documents/pdf/research-groups/msu/WP-2011-14.pdf |
Triandafyllidou, A. (1998). National identity and the 'other'. Ethnic and racial studies, 21(4), 593-612. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/014198798329784 |
El programa específic es publicarà al campus virtual abans de començar les classes.