Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502443 Psicologia | OB | 2 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Es recomana haver cursat prèviament l'assignatura La dimensió social de la persona de primer curs.
Es recomana cursar de forma simultània les assignatures de segon curs del primer semestre.
1. Influència social:
1.1 Normalització, uniformitat, conformisme.
1.2 Obediència a l'autoritat.
1.3 Propaganda i persuasió.
1.4 Influència majoritària i Influència minoritària.
2. Grups i moviments col·lectius:
2.1 Definició i tipus de grups.
2.2 Estructura i processos grupals.
2.3 Comunicació en els grups
Sessions teòriques en grup gran en les quals el docent desenvolupa elements teòrics de l'assignatura.
Sessions pràctiques en grups reduits d'anàlisis de casos d'influència social.
Sessions pràctiques en grups reduits d'aplicació de tècniques de dinàmica de grups.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Anàlisi de casos pràctics, rol playing i dinàmiques de grup (seminari grup petit) | 22,5 | 0,9 | 3, 4, 5, 8, 9, 11, 12, 14 |
Conferències | 21 | 0,84 | 1, 2, 6, 7, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Debats i tutories virtuals | 15,5 | 0,62 | 15, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 30 | 1,2 | |
Lectura textos | 30 | 1,2 | |
Recerca documentació | 10 | 0,4 | |
Treball en grup | 18 | 0,72 |
1. AVALUACIÓ CONTINUADA
Codi Evidència |
Denominació |
Pes |
Format |
Autoria |
Via |
EV1 |
Examen d'alternativa múltiple sobre els continguts del programa de teoria |
25 |
escrit |
individual |
presencial |
EV2 |
Examen d'alternativa múltiple sobre els continguts del programa de teoria |
25 |
escrit |
individual |
presencial |
EV3 |
Informe grupal sobre els continguts del cas pràctic influencia majoritaria |
25 |
escrit |
col·lectiva / individual |
virtual |
EV4 |
Participació activa en les activitats de les sessions de dinàmiques de grup |
25 |
realització |
individual |
presencial |
EV4 (sessions de dinàmiques de grup) implica assistència obligatòria a les sessions.
L'assignatura es considerarà superada si s'obté una qualificació superior o igualal50%. El còmput de percentatges es realitzarà independentment de la qualificacióque s'obtingui en cadascun d'ells.
Un/a estudiant que hagi lliurat evidències d'aprenentatge (conjunt d'elles o una) amb un pes igual o superior al 40% constarà com a “avaluable”.
Recuperació:
No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
Pautes d'avaluació de la Facultat de Psicologia: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
2. AVALUACIÓ ÚNICA
TAULA D’ACTIVITATS D’AVALUACIÓ ÚNICA |
|||
Evidències |
Pes |
Durada en hores (de l'acte presencial) |
Data realització/entrega |
EV1: Examen A (1er pacial) | 25 | 6 hores |
Segon període avaluatiu |
EV2: Examen B (2on parcial) | 25 | ||
EV3: Informe de resolució de cas pràctic (Influència Majoritària) | 25 | ||
EV4: Examen sobre material de dinàmiques de grup |
25
|
S'aplicarà el mateix procés de recuperació que el de l'avaluació continuada
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1 - Examen d'alternativa múltiple sobre els continguts del programa de teoria | 25 | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 4, 6, 7, 9, 10, 14 |
EV2 - Examen d'alternativa múltiple sobre els continguts del programa de teoria | 25 | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 4, 6, 7, 9, 10, 14 |
EV3- Informe grupal cas pràctic | 25 | 0 | 0 | 4, 8, 9, 13, 14, 16 |
EV4 - Participació activa positiva en les activitats de les sessions de dinàmiques de grup | 25 | 0 | 0 | 3, 5, 11, 12, 15 |
Fonamental
Feliu, Joel (2003). Influència, conformitat i obediència. Les paradoxes de l'individu social. A T.Ibañez Gracia (Ed.). Introducció a la psicologia social (pp. 251-366). Barcelona: UOC.
Sánchez, J.C. (2002). Psicología de los grupos. Madrid: McGraw Hill
Complementaria
Acosta Ávila, María Teresa (2006). La psicología de las minorías activas revisitada: entrevista con Serge Moscovici . Polis: Investigación y Análisis Sociopolítico y Psicosocial, 2(1), (pp. 141-177). Disponible a: http://www.redalyc.org/pdf/726/72620106.pdf
Apfelbaum, E. (1989). Relaciones de dominación y movimientos de liberación. Un análisis del poder entre los grupos. En J.F.Morales y C.Huici (Comps.). Lecturas de Psicología Social (pp. 261-295). Madrid: UNED.
Canto, Jesús M. (1998). Psicología de los grupos. Estructura y procesos. Málaga: Aljibe, 2006.
Canto, J. M. (1994). Psicología Social e Influencia. Estrategias de poder y procesos de cambio. Málaga: Algibe.
Cialdini, R. (2007). Influence : the psychology of persuasion (1º ed.). New York: Collins.
Doise, W. y Moscovici, S. (1984). Las decisiones en grupo. En S.Moscovici (Ed.). Psicología Social, I. Influencia y cambio de actitudes. Individuos y grupos (pp. 261-278). Barcelona: Paidós,
Doms, Machteld y Moscovici, Serge (1984). Innovación e influencia de las minorías. En S.Moscovici (Dir.): Psicología social, I. Barcelona, Paidós, 1985, 71-116.
Hogg, M. (1985). Cohesión de grupo. En C.Huici (Ed.). Estructura y procesos de grupo (pp. 463-486). Madrid: UNED.
Huici, C. (1987). Definición y tipos de grupo. En C.Huici (Dir.) Estructura y procesos de grupo. (Vol 1). Madrid: UNED.
Huici, C. y Morales, J.F. (dirs.) (2011). Psicología de grupos I. Estructura y procesos. Madrid: UNED.
Huici, C.; Molero, F.; Gómez, Ä. y Morales, J.F. (coords.) Psicología de los grupos. Madrid: UNED.
Milgram, S. (1980). Obediencia a la autoridad: un punto de vista experimental. Bilbabo: Desclée de Brouwer.
Stangor, C. (2004). Social groups in action and interaction. New York: Psychology Press.
-