Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502443 Psicologia | OT | 4 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
Es recomana cursar l’assignatura d’Avaluació Psicològica Clínica en la Infància i l’Adolescència, que s’imparteix el mateix semestre.
Objectius Generals
Objectius Específics
1. Trastorns del Neurodesenvolupament.
a. Trastorn Específic de l'Aprenentatge.
b. Trastorn de l'Espectre Autista (TEA).
c. Trastorn per Dèficit d'Atenció/Hiperactivitat (TDAH).
2. Trastorns Disruptius, del Control dels Impulsos i de Conducta.
a. Trastorn Negativista Desafiant.
b. Trastorn de la Conducta.
c. Trastorn Explosiu Intermitent.
3. Trastorns Depressius.
4. Conducta Suïcida a la infància i l'adolescència.
5. Trastorns d'Ansietat.
a. Fòbies Específiques.
b. Trastorn d'Ansietat Social (Fòbia Social).
c. Trastorn d'Ansietat per Separació.
d. Trastorn d'Ansietat Generalitzada.
6. Trastorn Obsessiu-Compulsiu.
7. Trastorn d’Estrès Posttraumàtic.
8. Trastorns de la Conducta Alimentària.
a. Anorèxia Nerviosa.
b. Bulímia nerviosa.
Dirigides
Classes teòriques: Classes magistrals amb suport multimèdia. Mida dels grups: 1/1
Classes pràctiques: Anàlisi i resolució de casos en format de seminari. Grups petits
Supervisades
Tutories programades pel professorat per a la revisió d’activitats dirigides.
Autònomes
Lectura i síntesi dels continguts de l’assignatura. Ampliació de coneixements amb la cerca i l’anàlisi actualitzada.
Anàlisi dels casos presentats a les pràctiques (treball de grup).
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques (24h), seminaris i discussions guiades (12h) | 36 | 1,44 | 2, 14, 24 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories programades | 7,5 | 0,3 | 24 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura i ampliació de coneixements sobre els continguts de l'assignatura. Resolució d'exercicis d'avaluació relatius a l'anàlisi d'un cas | 103,5 | 4,14 | 2, 7, 9, 10, 16, 23, 25 |
Activitats d'avaluació continuada:
L'assignatura es considerarà superada quan s'hagin presentat les 3 evidències d’aprenentatge i s'hagi obtingut una qualificació global de 5 o superior.
No es contempla realitzar prova de síntesi per l'alumnat de 2ª matrícula o posterior.
Aquesta assignatura no preveu l'avaluació única.
L'alumnat que hagi lliurat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior al 40% no podrà constar en actes com a "no avaluable".
Prova de recuperació final: Podrà optar-hi l’alumnat que hagi estat prèviament avaluat en un mínimde 2 de les 3 evidències i que la seva nota global estigui entre 3,5 i 4,9. Consistirà en una prova de síntesi de tots els continguts de l'assignatura. La nota només serà aplicable quan representi una millora respecte a la qualificació obtinguda anteriorment.
Evidència |
Denominació |
Pes |
Format |
Autoria |
Via |
Ev1 |
Examen 1 |
35% |
Escrit |
Individual |
Presencial |
Ev2 |
Examen 2 |
35% |
Escrit |
Individual |
Presencial |
Ev3 |
Cas pràctic |
30% |
Oral i Escrit |
Grup |
Presencial |
Pautes d'avaluació de la Facultat: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ev1 i Ev2 Examen 1 i examen 2 | 70% | 3 | 0,12 | 2, 7, 9, 10, 11, 12, 14, 17, 18, 19, 22, 24, 25, 27 |
Ev3 Cas Pràctic | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 20, 21, 22, 23, 24, 26 |
Nota: En cada tema es dona una lectura específica de fàcil accés per l'alumnat.
Manuals de referència:
American Psychiatric Association (2014). DSM-5. Manual diagnóstico y estadístico de los trastornos mentales. Editorial Médica Panamericana S.A.
American Psychiatric Association (2022). DSM-5-TR. Diagnostic and statistical manual of mental disorders. Text revision. American Psychiatric Association.
Ezpeleta, L., & Toro, J., (2014). Psicopatologia del Desarrollo. Editorial Pirámide.
Bibliografia complementària:
Goldstein, S. & DeVries, M. (Eds.) (2017). Handbook of DSM-5 Disorders in Children and Adolescents. Springer International Publishing
Luby, J.L. (2006). Handbook of preschool mental health: development, disorders, and treatment. Guilford Press
Martin, A., Bloch,M. & Volkmar, F.R. (2018). Lewis’s Child and Adolescent Psychiatry: A comprehensive Textbook (fith Edition). Wolters Kluder Helathbb
Matson, J.L. (Ed.) (2017). Handbook of Childhood Psychopathology and Developmental Disabilities Treatment. Springer International Publishing
Rutter, M., Bishop, D., Pine, D., Scott, S., Stevenson,J., Taylor, E. & Thapar, A. (2008). Rutter’s Child and Adolescent Psychiatry (fifth edition). Blackwell Publisher.
Toro, J., (2010). El adolescente en su mundo. Pirámide.
Zero to Three (2016). DC:0-5. Diagnostic classification of Mental Health and Developmental Disorders of Infancy and Early Childhood. Authors.
www.APA.org/
No aplicable.