Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500260 Educació social | OT | 3 | 1 |
2500260 Educació social | OT | 4 | 1 |
Podeu accedir-hi des d'aquest enllaç. Per consultar l'idioma us caldrà introduir el CODI de l'assignatura. Tingueu en compte que la informació és provisional fins a 30 de novembre de 2023.
L'assignatura d'"Acollida i inclusió de les persones immigrades" es recomana a aquelles personesque tinguin un interès per ampliar la comprensió sobre el fet migratori, els processos d'integració i que estiguin orientades a aprendre estratègies d'intervenció des d'un punt de vista culturalment responsable. Es aconsellable cursar simultàniament o haver cursat alguna de les assignatures d’Educació en contextos de diversitat, Estratègies didàctiques per a la formació de persones adultes i Estratègies de mediació.
institucionals com a referents generals on s'emmarca l'actuació d'un educador/a social en un territori concretL'assignatura contribueix a conèixer les dinàmiques pròpies dels processos migratoris al nostre país i a Europa, comprendre’n la seva complexitat i adquirir una mirada estratègica sobre com gestionar la diversitat cultural en l’acollida i la inclusió de persones migrades en les societats multiculturals, amb una atenció preferent a l’àmbit educatiu. Els objectius principals que es persegueixen són: Els objectius principals que es persegueixen són:
1. Migracions, acollida i inclusió a Catalunya en un context Europeu
1.1. El procés migratori: significats i condicions per a l'acollida i inclusió.
1.2. Migracions contemporànies.
1.3. Dinàmiques comunitàries. Migració gènere i família.
1.4. Migracions i Estat. Els règims d'(im)mobilitat i el marc normatiu d'estrangeria.
1.5. Integració cultural, diàspores i decolonialitat.
2. Gestió de la diversitat. Metodologies d’intervenció intercultural
2.1. La perspectiva intercultural aplicada a l’acció social.
2.2. La perspectiva de gènere i la mirada interseccional a l’educació social.
2.5. Estratègies educatives a partir des d'un enfocament plurilingüe.
3. Àmbits d’intervenció de l’educació social fora escola
3.1. La gestió de la cultura des de la transformació social.
3.2. Refugiades i demandants d’asil
3.3. Persones joves que migren soles
3.4. Formació i inserció de dones migrades
Les activitats formatives dirigides es desenvoluparan a partir de:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presencial en gran grup | 45 | 1,8 | 1, 4, 8, 9, 10, 12, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 26, 27, 28 |
Tipus: Supervisades | |||
Treball grupal | 30 | 1,2 | 2, 3, 6, 7, 8, 9, 11, 17, 21, 22, 23, 24, 26 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball individual, lectura i treball sobre articles i informes | 75 | 3 | 3, 8, 9, 12, 16, 19, 26 |
L'avaluació continuada comprèn tres tipus d'activitats:
L'avaluació única:
La nota final serà la mitja ponderada de les activitats previstes. Per poder aplicar aquest criteri serà necessari obtenir com a mínim un 5 a cadascuna d'aquestes activitats. Les activitats d'avaluació individuals són recuperables. La nota de la re-avaluació no serà superior al 5
L'assistència a classe és obligatòria. L’absència cal justificar-la d’acord amb els criteris i la normativa vigents. Per poder obtenir una avaluació final positiva l'estudiant haurà d'haver assistit a un mínim d'un 80% de les classes.
Dates previstes de les proves d'avaluació:
a) Avaluació continuada:
b) Avaluació única
La devolució dels treballs d'avaluació seran publicats al Moodle, com a màxim 3 setmanes després de la data de lliurament i/o realització.
El plagi es considera una infracció important, si es detecta un plagi en un treball aquest quedarà suspès. Per a una definició de plagi podeu consultar: http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/unit_20/sot_2_01.html
Per aprovar aquesta assignatura, cal que l'estudiant mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen escrit individual | 50% | 0 | 0 | 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 25, 28 |
Treball grupal (estudi de casos i altres activitats pràctiques) | 30% | 0 | 0 | 2, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 12, 14, 16, 17, 21, 22, 23, 24, 27, 28 |
Treball individual sobre lectures i participació a grups de lectura | 20% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 7, 8, 9, 11, 13, 14, 16, 19, 20, 26 |
Moodle