Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500894 Turisme | OT | 4 | 1 |
Per consultar l'idioma/es de l'assignatura caldrà anar a l'apartat "Metodologia" de la guia docent.
No hi ha prerequisits
Presentació
L’assignatura té l’objectiu de situar l’estudiant en la comprensió dels processos de configuració dels productes turístics, amb un enfocament pràctic, basat en el tractament d’exemples rellevants. Durant el semestre es presentaran, analitzaran i debatran diferents casos que permetran a l'estudiant aprofundir en alguns tipus de turisme (genèric i específic) i abordar qüestions relatives.
Els aspectes lligats a la sostenibilitat i principalment l’accessibilitat universal tenen un pes molt important a l’assignatura. L’accessibilitat és un element transversal en la creació i comercialització de tota tipologia de turisme. Així l’alumne rebrà una formació integral en la comprensió i aplicació d’aquest concepte. També es tractarà la importància de la tecnologia en la transformació digital del sector turístic.
Objectius
L’estudiant al final del curs ha de ser capaç de:
Idioma: Anglès
La metodologia docent que s’utilitzarà es basarà en l’avaluació continuada i serà una combinació entre les classes teòriques, els treballs autònoms pràctics, la recerca i la participació en debats relacionats amb la matèria.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teoriques | 32 | 1,28 | 3, 7, 8, 10, 11 |
Resolucio de casos practics | 11 | 0,44 | 1, 2, 3, 7, 8, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 2 | 0,08 | 6, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 60 | 2,4 | 1, 2, 3, 6, 7, 8, 10, 11, 14, 15, 18 |
Treballs | 40 | 1,6 | 2, 3, 6, 7, 8, 10, 11, 13, 14, 18 |
Sistema d'avaluació
Avaluació continua
Exercici 1
Nom: Fitxa tècnica
Pes total: 20% (sobre 100)
Exercici 2
Nom: Productes turístics, oportunitats i reptes de futur
Pes total: 30% (sobre 100)
Exercici 3
Nom: Defineix el teu producte turístic
Pes total: 35% (sobre 100)
Participació al curs
Pes total: 15% (sobre 100)
Avaluació única
L'examen final inclourà tres parts:
Part 1: Quiz (15%)
Part 2: Preguntes curtes (40%)
Part 3: Preguntes llargues (45%)
Reavaluació
Només podran accedir a aquesta opció aquells estudiants que s'hagin presentat a l'avaluació única i hagin obtingut una qualificació entre 3,5-4,9.
L'examen de reavaluació inclourà tres parts:
Part 1: Quiz (15%)
Part 2: Preguntes curtes (40%)
Part 3: Preguntes llargues (45%)
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercici 1 | 20% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18 |
Exercici 2 / Presentació | 30% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Exercici 3 | 35% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Participació a classe | 15% | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Benur, A. M., and Bramwell, B. (2015). Tourism product development and product diversification in destinations. Tourism Management 50, 213-224. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2015.02.005
Buhalis, D., Darcy, S., and Ambrose, I. (Eds.). (2012). Best practice in accessible tourism: Inclusion, disability, ageing population and tourism. Channel View Publications.
Central Intelligence Agency (CIA): the world factbook: https://www.cia.gov/the-world-factbook/
Darcy, S., McKercher, B., and Schweinsberg, S. (2020). From tourism and disability to accessible tourism: a perspective article. Tourism Review, (75)1, 140-144. DOI: 10.1108/TR-07-2019-0323
Darcy, S., Cameron, B., and Pegg, S. (2010). Accessible tourism and sustainability: a discussion and case study. Journal of Sustainable Tourism, 18(4), 515-537. DOI: 10.1080/09669581003690668
Darcy, S., and Dickson, T. J. (2009). A whole-of-life approach to tourism: The case for accessible tourism experiences. Journal of Hospitality and Tourism Management, 16(1), 32-44. DOI: 10.1375/jhtm.16.1.32
Datzira-Masip, J. (2006). Tourism product development: a way to create value. The case of La Vall de Lord. Paper presented at the XV International Leisure and Tourism Symposium. Doctoral Colloquium. Esade. http://www.esade.es/cedit2006/pdfs2006/papers/tourism_product_development_dds__esade_3r_may_2006.pdf
Datzira-Masip, J. (2006). Cultural heritage tourism - opportunities for product development: the Barcelona case. Tourism Review, 61(1), 13-20. DOI: 10.1108/eb058466
du Cros, H., Bauer, T., Lo, C., and Rui, S. (2005). Cultural Heritage Assets in China as Sustainable Tourism Products: Case Studies of the Hutongs and the Huanghua Section of the Great Wall, Journal of Sustainable Tourism, 13:2, 171-194, DOI: 10.1080/09669580508668484
Gillovic, B., and McIntosh, A. (2020). Accessibility and Inclusive Tourism Development: Current State and Future Agenda. Sustainability, 12(22). DOI: https://doi-org.are.uab.cat/10.3390/su12229722
Henry, I. P., and Jackson, G. A. M. (1996). Sustainability of Management Processes and Tourism Products and Contexts, Journal of Sustainable Tourism, 4:1, 17-28, DOI: 10.1080/09669589608667256
Konu, H. (2015). Developing a forest-based wellbeing tourism product together with customers – An ethnographic approach. Tourism Management, (49), 1-16. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2015.02.006
McKercher, B. (2015). Towards a taxonomy of tourism products. Tourism Management (vol. 54), 106‐208. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2015.11.008
Novelli, M. (2005). Niche tourism, contemporary issues, trends and cases. Oxford: Elsevier.
Read, M. (2013). Socio-economic and environmental cost–benefit analysis for tourism products — A prototype tool to make holidays more sustainable. Tourism Management Perspectives (8), 114-125. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tmp.2013.09.003
Saarinen, J. (Ed.). (2020). Tourism and sustainable development goals: research on sustainable tourism geographies. Routledge.
Sgroi, F. (2021). Food products, gastronomy and religious tourism: The resilience of food landscapes. International Journal of Gastronomy and Food Science, 26. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijgfs.2021.100435
Shrestha, R. K., and L’Espoir Decosta, P. (2023). Developing dynamic capabilities for community collaboration and tourism product innovation in response to crisis: Nepal and COVID-19, Journal of Sustainable Tourism, 31:1, 168-186, DOI: 10.1080/09669582.2021.2023164
Sisto, R., Cappelletti, G. M., Bianchi, P., and Sica, E. (2021). Sustainable and accessible tourism in natural areas: a participatory approach. Current Issues in Tourism, 25, 1-18. DOI: 10.1080/13683500.2021.1920002
United Nations Sustainable Development Goals: https://sdgs.un.org/goals
United National World Tourism Organisation (UNWTO): https://www.unwto.org/
World Travel and Tourism Council (WTTC): https://wttc.org/
- Navarro, D. (2015). Recursos turísticos y atractivos turísticos: conceptualización, clasificación y valoración. Cuadernos de turismo, (35), 335-357.
‐ Planells, M. i Crespi, M. (2004). Productos y destinos turísticos nacionales e Internacionales. Editorial Síntesis
-Saarinen, J. (Ed.). (2020). Tourism and sustainable development goals: research on sustainable tourism geographies. Routledge.
- Sisto, R., Cappelletti, G. M., Bianchi, P., & Sica, E. (2021). Sustainable and accessible tourism in natural areas: a participatory approach. Current Issues in Tourism, 1-18.
No es requereix un programari específic per a aquesta assignatura.