Logo UAB
2022/2023

Pràctiques de Recerca

Codi: 44392 Crèdits: 12
Titulació Tipus Curs Semestre
4315497 Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge OT 0 A

Professor/a de contacte

Nom:
Carme Brun Gasca
Correu electrònic:
carme.brun@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
espanyol (spa)

Equip docent extern a la UAB

Jesús Valero Garcia

Prerequisits

 

 

Cap prerequisit especial. Temps de dedicació. Els horaris concrets són a convenir amb cada director/a de línea de recerca. Si treballeu millor fer un e mail abans d'optar per la plaça per conéixer els horaris.

 

Objectius

 

L'objectiu d'aquest mòdul és que l'alumnat obtingui les habilitats bàsiques d' investigació. L'alumnat s'incorpora a un equip d' investigació i la seva funció serà la de col.laborar amb l'equip, responsabilitzant-se de parcel.les concretes de les recerques  de l'equip. Sota la tutoria d'un investigador o investigadora, anira adquirint de manera pràctica i critica les bases del treball científic.   

Competències

  • Aplicar el mètode científic en la pràctica professional.
  • Dominar les habilitats i mitjans necessaris per al treball en equip i en grups multidisciplinaris.
  • Que els estudiants sàpiguin aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  • Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.

Resultats d'aprenentatge

  1. Discriminar què mètodes, quantitatius, qualitatius o mixts, i dissenys de recerca són més apropiats per donar resposta a un objectiu o hipòtesi, en el context del pràcticum de recerca.
  2. Dissenyar o adequar tècniques i instruments de recollida d'informació d'acord als estàndards de desenvolupament d'instruments de mesura, en el context del pràcticum de recerca.
  3. Dur a terme la lectura crítica d'una publicació científica sobre la base de la qualitat metodològica del disseny de recerca utilitzat i de la rellevància científica i pràctica dels seus resultats o aportacions, en el context del pràcticum de recerca.
  4. Dur a terme una revisió sistemàtica per sintetitzar la millor evidència científica disponible en el context del pràcticum de recerca.
  5. Escriure informes adequant-los als estàndards de les principals associacions científiques, en el context del pràcticum de recerca.
  6. Formular preguntes rellevants i definir adequadament objectius i hipòtesis de recerca per a la resolució de problemes en el context del pràcticum de recerca.
  7. Gestionar, analitzar i interpretar de forma òptima les dades d'una recerca, en el context del pràcticum de recerca..
  8. Que els estudiants sàpiguin aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  9. Realitzar un pla de recerca minimitzant les amenaces a la seva validesa, en el context del pràcticum de recerca.
  10. Seleccionar, valorant la seva qualitat, els procediments, tècniques i instruments de mesura més adequats en funció dels objectius o hipòtesis, en el context del pràcticum de recerca.
  11. Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  12. Utilitzar adequadament els procediments i tecnologies per a una comunicació efectiva entre professionals en el context del *prácticum de recerca.
  13. Utilitzar les fonts documentals per a l'obtenció d'informació pertinent en el context del pràcticum de recerca, seleccionant les més adequades i argumentant els criteris de garbellat i de qualitat de les mateixes.

Continguts

 

 

A l’inici del curs es publicarà a la plataforma Moodle el llistat de les línies de recerca i les places disponibles

Metodologia

 

L'alumnat s'adscriu a una línia de recerca i participa en les activitats  que el tutor  o tutora consideren adients per l'estat de la recerca i la formació de l'alumnat.

Nota: La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries. L’equip docent detallarà a través de l’aula moodle o el mitjà de comunicació habitual el format presencial o virtual/on-line de les diferents activitats dirigides i d’avaluació, tenint en compte les indicacions de la facultat en funció del que permeti la situació sanitària

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Pràctiques 178 7,12 2, 6, 7, 8, 11, 12, 13
Tipus: Supervisades      
Tutories 4 0,16 8, 11
Tipus: Autònomes      
Lectura d'articles i d`informes; Elaboració d'informes escrits; Defensa oral dels treballs. 109 4,36 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 13

Avaluació

 

S'avalua l'assistència, dedicació i eficiència en la participació de l'alumnat  i els resultats formatius obtinguts en les presentacions orals i escrites.

 

No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.

 

https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html

 

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Assistència i participació en activitats 50% 2 0,08 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 13
Informe escrit 40% 5 0,2 5, 11
Seminari en grup o tutoria individual 10% 2 0,08 8, 12

Bibliografia

Cada tutor lliurarà als estudiants que tingui assignats la bibliografia especifica a l'inici del curs   

Programari

No aplica