2022/2023
Treball de Final de Màster
Codi: 44117
Crèdits: 10
Titulació |
Tipus |
Curs |
Semestre |
4314947 Planificació Estratègica en Publicitat i Relacions Públiques |
OB |
0 |
2 |
Utilització d'idiomes a l'assignatura
- Llengua vehicular majoritària:
- espanyol (spa)
Equip docent
- Armand Balsebre Torroja
- Nicolás Lorite Garcia
- Luis Fernando Morales Morante
Prerequisits
No existeixen prerequisits per cursar l'assignatura.
Objectius
Els objectius del mòdul són:
- Desenvolupar un treball de recerca. El treball pot seguir el plantejament d'una recerca aplicada, en el marc de les tasques de recerca pròpies de la planificació estratègica en la publicitat o les relacions públiques. També es pot dur a terme un treball de recerca fonamental que aporti avenços en el coneixement de la planificació i la comunicació estratègica.
Competències
- Analitzar les dades dels mercats (competència, imatge de marca), i d'acord amb el brífingde l'anunciant dissenyar un pla estratègic de comunicació
- Demostrar un pensament sistèmic i científic, orientat a l'èxit.
- Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere per dissenyar solucions.
- Establir objectius de comunicació i dissenyar les estratègies més adequades en el diàleg entre marques i consumidors.
- Identificar els problemes de recerca i saber aplicar les metodologies i les eines qualitatives i quantitatives més pertinents en cada cas per estudiar els fenòmens comunicatius en publicitat i relacions públiques
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les pròpies conclusions, i els coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit.
Resultats d'aprenentatge
- Aprendre a fer visibles les aportacions fetes per les dones en tots els àmbits de la societat i a considerar la seva experiència com a font documental de primera importància.
- Avaluar les diferents variables de l'eficàcia publicitària.
- Conèixer i utilitzar les aportacions de les dones i dels estudis de gènere a la seva disciplina.
- Deduir les conclusions més rellevants en una recerca.
- Defensar amb èxit davant d'un tribunal qualificador la memòria del TFM.
- Desenvolupar un pla d'eficàcia comunicativa.
- Distingir les fonts d'informació més idònies, en funció dels objectius de recerca plantejats.
- Fer un bon diagnòstic dels problemes de comunicació d'una marca.
- Identificar i problematitzar els biaixos, estereotips i rols de gènere en la seva disciplina i en l'exercici de la seva professió.
- Identificar i ser capaç d'analitzar les causes estructurals i els efectes de la violència contra les dones i altres violències de gènere.
- Identificar les contribucions dels estudis de gènere en la temàtica investigada.
- Participar en projectes de recerca i col·laboracions científiques.
- Saber desenvolupar una recerca amb perspectiva de gènere.
- Saber distingir tant en les anàlisis teòriques com en les anàlisis empíriques els efectes de les variables sexe i gènere.
- Saber fer un tractament informatiu adequat de la violència masclista, excloent els elements que li puguin donar un caràcter morbós i evitant-ne la banalització.
- Saber fer un ús inclusiu i no sexista del llenguatge.
- Saber identificar la intersecció de la desigualtat de gènere amb altres eixos de desigualtat (edat, classe, raça, sexualitat i identitat/expressió de gènere, diversitat funcional, etc.).
- Saber recopilar, sistematitzar, conservar i difondre la informació sobre les dones, les obres escrites per dones, els documents referents a les polítiques i lleis d'igualtat i els generats per les recerques en estudis de gènere, valorant els biaixos de gènere que puguin incloure els cercadors i descriptors existents.
- Sap utilitzar i crear indicadors qualitatius i quantitatius, incloent-hi els estadístics, per conèixer millor les desigualtats de gènere i les diferències en les necessitats, condicions, valors i aspiracions de dones i homes.
Continguts
L'alumnat haurà de desenvolupar un Treball de Fi de Màster (TFM). Per tal de donar suport, guiar els estudiants i assegurar un nivell òptim de qualitat en els TFM del Màster oficial en Planificació Estratègica en Publicitat i Relacions Públiques, els estudiants compten amb un Tutor Acadèmic (amb el grau de doctor). A la primera entrevista amb la persona tutora es fixen les condicions del seguiment, el calendari, es comenta l'elaboració del treball i es concreta el tema d'investigació. A continuació, se celebren reunions periòdiques. Perquè l'alumnat pugui defensar el TFM, haurà de fer tres tutories obligatòries com a mínim. La persona tutora pot decidir realitzar un nombre superior de tutories que haurà de pactar amb l'alumnat.
Addicionalment, en el mòdul 3 - "Metodologia i Eines de Recerca", es farà una tasca d'orientació per tal d'establir i concretar el tema de recerca, i es donarà suport a l'alumnat en el seu plantejament teòric i metodològic. No obstant això, la responsabilitat de la tutorització recau en la persona tutora del TFM. L'avaluació del TFM es realitza a partir de la seva defensa feta davant d'un tribunal (format per 2 persones amb el grau de doctor) i del treball desenvolupat en les sessions de tutorització.
L'alumnat haurà de demostrar els seus coneixements i participació en el procés de realització del treball, així com participar activament en la seva defensa o presentació oral pública davant el Tribunal demostrant que ha adquirit el conjunt de competències del màster i la seva capacitat per relacionar-les i integrar-les i que li capaciten per iniciar l'exercici professional.
Metodologia
Metodologia docent:
- Tutories amb la persona tutora assignada per a la discussió sobre els possibles temes del Treball de Fi de Màster, seguiment i reunions periòdiques.
- Consulteu les instruccions que apareixen a la pàgina web de la Facultat de Ciències de la Comunicació (https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/preguntes-frequents-1345768678249.html).
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Avaluació
El sistema d'avaluació de l'adquisició de les competències és el següent:
1) La persona tutora ha d'elaborar un informe fent una valoració del TFM que dirigirà als membres del tribunal i on confirmarà que s'han dut a terme les 3 tutories mínimes obligatòries. El pes de la nota del tutor és del 30% de la nota final.
2) Avaluació per part del Tribunal de TFM, format per 2 persones amb grau de doctor. L'avaluació del tribunal suposarà el 70% del nota del TFM.
Activitats d'avaluació
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Avaluació Tribunal Defensa del TFM |
100 |
3
|
0,12 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
|
Bibliografia
Arroyo Menéndez, Millán, and Igor Sádaba. Metodología de la investigación social : técnicas innovadoras y sus aplicaciones / Millán Arroyo, Igor Sádaba (coords.). Madrid: Síntesis, 2012. Print.
Hansen, Anders, and David Machin. Media and Communication Research Methods / Anders Hansen and David Machin. Second edition. London: Mcmillan International, Higher Education, 2019. Print.
Igartua, Juan José. Métodos cuantitativos de investigación en comunicación / Juan José Igartua Perosanz. Barcelona: Bosch, 2006. Print.
Medina Cambrón, Alfons, and Josep Sort i Jané. La recerca en comunicació: què hem de saber? : quins passos hem de seguir? Barcelona: Editorial UOC, 2012. Print.
Sparks, Glenn G. Media Effects Research : a Basic Overview / Glenn G. Sparks. 5th ed. Boston, Mass: Cengage Learning, 2014. Print.
Programari
No es necessita programari específic.