Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4316222 Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut | OT | 0 | 1 |
No en té, però estudiants provinents de titulacions diferents de psicologia poden haver de realitzar complements de formació.
L'objectiu d'aquest mòdul és proporcionar als estudiants coneixement avançat sobre els estils de vida i la seva relació amb la salut. L'estudiant podrà aprofundir en les metodologies de disseny de programes de prevenció i promoció de la salut i adquirir coneixement actualitzat sobre la relació entre els estils de vida saludables i la personalitat, així com sobre els factors individuals i contextuals que contribueixen a l'adopció i el manteniment de conductes saludables en àmbits com el cancer, la discapacitat adquirida, l'ús de tecnologia, el comportament alimentari, el dolor o la pràctica d'activitat física.
1. Estil de vida i promoció de la salut: Aspectes fonamentals i models teòrics.
2. Un intensiu de TIC: El seu efecte en la salut mental i el benestar.
3. La discapacitat adquirida: Aspectes psicosocials
4. La planificació d'intervencions per a la promoció d'estils de vida saludables. Aspectes fonamentals.
4.1. Els estàndards de qualitat en la planificació d'intervencions de prevenció i promoció de la salut: Models i métodes
5. Càncer i estil de vida
6. Psicologia positiva i estils de vida saludable.
7. Promoció de la pràctica d'activitat física i el seguiment d'una alimentació saludable.
8. Comportament alimentari, obesitat i salut.
9. Dolor i estil de vida.
Dirigides:
◊ Classe expositiva.
◊ Aprenentatge basat en problemes.
◊ Debat.
Supervisades:
◊ Tutoria.
◊ Resolució d'exercicis
◊ Realització d'activitats pràctiques.
Autònomes:
◊ Elaboració de treballs escrits.
◊ Presentació oral de treballs.
◊ Lectura d'articles i informes d'interès.
Estudi personal.
El treball assignat a cada alumne consistirà en escollir una investigació (un únic article o una col·lecció d'articles relacionats) en un tema específic dins dels estudiants en relació als estils de vida i la salut, i realitzar una anàlisi crítica que abasti la pertinència i la rellevància del tema, l'anàlisi de background, la definició d'objectius i la formulació d'hipòtesis, la selecció i adequació de la mostra, l'adequació del disseny, la selecció dels instruments de mesura, el tipus d'anàlisi de dades i la profunditat de la discussió . Aquest treball es realitzarà al llarg de curs i es presentarà al portfoli.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe expositiva. | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 17, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutoria, resolució d'exercicis i activitats pràctiques | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs escrits i lectura d'articles i informes d'interès, Estudi personal | 105 | 4,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
La puntuació final estarà composta per.
40% corresponent a l'EV1: Entrega de treballs i/o informes. Resolució de casos i exercicis a l'aula (SETMANA 9).
30% corresponent a l'EV2: Porfoli de l'estudiant que recull les evidències d'aprenentatge autònom, resum de lectures (SETMANA 16).
30% corresponent a l'EV3: Defensa oral de treballs/informes (SETMANA 17).
Es considerarà aprovat un alumne que hagi obtingut una qualificació final de 5 o superior.
Els alumnes que obtinguin entre 3,5 i 4,99 podran optar a reavaluació que consistirà en la realització de les activitats complementàries o de síntesi que li siguin assignades a cada alumne pel coordinador del mòdul.
El document amb les pautes d'avaluació de la Facultat es troba en https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1: Entrega de treballs i/o informes. Resolució de casos i exercicis a l'aula. | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
EV2: Porfoli de l'estudiant que recull les evidències d'aprenentatge autònom, resum de lectures. | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 18, 19 |
EV3. Defensa oral de treballs/informes | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 17 |
Bibliografía Bàsica
Internet addiction : a handbook and guide to evaluation and treatment / edited by Kimberly S. Young, Cristiano Nabuco de Abreu
Brick by brick: The origins, development, and future of self-determination theory. Ryan, Richard M.;Deci, Edward L.;Elliot, Andrew J.
Positive Psychology in Practice: Promoting human flourishing in work, health, education, and everyday life / edited by Stephen Joseph
¿Que me duele cuando duele? https://www.rtve.es/alacarta/videos/el-cazador-de-cerebros/duele-cuando-duele/5892258/
Neuroimagen en fibromialgia. https://www.neurologia.com/articulo/2018050
Neuroimagen, personalidad y nuevas estratégias terapeúticas. https://afibrom.org/fibromialgia-neuroimagen-personalidad-y-nuevas-estrategia-terapeuticas/
The complexity and stigma of pediatric obesity. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8147499/
Weight bias and obesity stigma: Considerations for the WHO european region. https://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0017/351026/WeightBias.pdf
Per les sessions virtuals s'utilitzarà el programa Teams