Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313797 Enginyeria de Telecomunicació / Telecommunication Engineering | OB | 1 | 1 |
Es requereixen coneixements de comunicacions digitals i sistemes de comunicacions.
El disseny de l’enginyeria de sistemes és un camp interdisciplinari cap a la conceptualització, l’optimització i la realització de sistemes d’enginyeria d’èxit.
Els requisits i les funcionalitats estan orientats al client i poden arribar a ser altament interdisciplinaris i complexos. Les alternatives de disseny i la validació del sistema formen part del procés de disseny, que requereix esforços interdisciplinaris de l'equip.
A diferència del que aprèn un estudiant d’enginyeria, l’objectiu general d’aquesta assignatura és com pensar en lloc que pensar.
Es donarà una visió taxonòmica dels sistemes de comunicacions dins de l'enginyeria de sistemes per contextualitzar el disseny del sistema de comunicacions.
Exemples reals de disseny de sistemes de comunicacions grans i molt grans seran impartits per enginyers de disseny de sistemes perquè els estudiants s’inspiraran perquè el seu propi disseny es desenvolupi en el treball pràctic.
Conferències: 1. Introducció: sistema de pensament.
2. Disseny de sistemes d’enginyeria.
3. Elements dels sistemes de comunicació i sistemes incrustats.
4. Fases de disseny: declaració del problema i requisits.
5. Fases de disseny: arquitectura funcional i física.
6. Fases de disseny: verificació i validació del sistema (V i V).
7. Co-disseny de maquinari i programari: solucions.
8. Definició i estimació de recursos.
Laboratori:
Sessió 0. Ideació del sistema.
Sessió 1. Declaració de problemes i reunió de requisits.
Sessió 2. Disseny del sistema: Arquitectura funcional i física.
Sessió 3. Verificació i validació del sistema (V&V).
Sessió 4. Presentacions dels projectes dels estudiants.
La metodologia consistirà en classes teòriques i casos d’estudi.
Els estudiants rebran dos exemples de casos d’estudi de disseny complet basats en requisits, després dels quals, equips d’estudiants treballaran en els seus casos de disseny (interdisciplinaris).
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Lectures | 45 | 1,8 | 2, 3, 4, 5, 7, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Practical activities | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Students's work | 86 | 3,44 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Avaluació
Teoria: 50% (avaluació individual)
50% qüestionari de conceptes
50% Anàlisi funcional del sistema
Laboratori: 50% (avaluació d'equip)
50% Lliuraments de les sessions de laboratori
50% Memòria final i presentació
Els estudiants tindran l’opció de millorar les qualificacions obtingudes tant en cas d’error o puntuació baixa (<7).
Això es farà proporcionant als estudiants un conjunt de millores potencials específiques sobre el disseny presentat, que es lliuraran abans de decidir la qualificació final.
Els estudiants obtindran una qualificació "NO PRESENTADA" sempre que no existeixin registres d'avaluació per a l'alumne durant el període d'avaluació general.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
A | 0.25 | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
B | 0.25 | 1 | 0,04 | 3, 5 |
C | 0.25 | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
D | 0.25 | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
No es requereix.