Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503873 Comunicació Interactiva | OB | 3 | 2 |
Aquesta assignatura no té requisits previs.
Aprendre a desenvolupar un pla d'empresa a partir d'una idea pròpia.
Trobar oportunitats en un mercat donat a partir del seu estudi i del maneig de tècniques de foment de la creativitat.
Conèixer els aspectes jurídics i legals essencials de l'àmbit de les empreses.
Explicar com la innovació s'ha convertit en un motor del canvi econòmic i social, i de quina manera aquesta innovació afecta a la tipologia i les característiques internes i externes de les empreses que es creen.
Analitzar iniciatives d'èxit i bones pràctiques desenvolupades per emprenedors en l'àmbit de la comunicació digital.
Estudiar els aspectes gerencials i econòmics bàsics de la gestió empresarial, així com les qüestions ètiques bàsiques que convé considerar en una empresa.
1. INTRODUCCIÓ A L'EMPRENEDORIA I LA CREACIÓ D'EMPRESES. Conceptes clau. Pla d'empresa. Innovació i creativitat.
2. L'EMPRESA DIGITAL EN EL SEU ENTORN. Entorn macro (PESTEL) i principals indicadors macroeconòmics i entorn micro (estudi de mercat). Tipus d'estructura juridicoeconòmica de les empreses. Les organitzacions sense ànim de lucre. L'ètica empresarial.
3. MÀRQUETING I MODELS DE NEGOCI DIGITAL. Objectius i estratègies de màrqueting (pla màrqueting, 4 P). Models de negoci i estratègies de comunicació.
4. PRODUCCIÓ I ORGANITZACIÓ. Lideratge. Organigrama. Processos, recursos i costos de producció (pla de producció).
5. PLA FINANCER I FONTS DE FINANÇAMENT. Inversions i fonts de finançament. Instruments de planificació i informació economicofinancera: pressupostos i comptes anuals (pla financer).
L'assignatura consta d'una part teòrica i una part pràctica que es desenvoluparan de manera presencial.
En les sessions de teoria, es realitzarà una introducció als principals conceptes de l'emprenedoria, que es complementaran amb lectures obligatòries i recursos digitals.
Posteriorment, es desenvoluparà l'activitat pràctica durant el seminari, sempre relacionada amb la classe teòrica impartida. En aquests seminaris es desenvoluparà un pla d'empresa que es presentarà durant les últimes sessions del curs.
La metodologia docent pot veure's modificada quan s'estableixi la persona titular de l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 28 | 1,12 | 6, 7, 8, 9, 10, 16 |
Pràctiques | 10 | 0,4 | 7, 12, 14, 16, 22 |
Seminaris | 10 | 0,4 | 7, 8, 12, 14, 22 |
Tipus: Supervisades | |||
Anàlisis, plantejament i presentació oral de casos reals i d'estudi | 4 | 0,16 | 8, 12, 16, 22 |
Tutories | 3 | 0,12 | 12, 14, 16, 22 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 15 | 0,6 | 5, 6, 8, 9, 10 |
Lectures relacionades | 4 | 0,16 | 5, 6, 9 |
Preparació de treballs i pràctiques | 42 | 1,68 | 6, 7, 8, 9, 10, 12, 14, 16, 22 |
Presentació oral dels treballs | 4 | 0,16 | 6, 7, 8, 9, 10, 12, 14, 16, 22 |
Per a superar l'assignatura s'han d'aprovar com a mínim les activitats A i B d'avaluació que consisteixen en:
Les activitats A i B es poden compondre de més d'una prova. En aquest cas, és igualment necessari aprovar cadascuna de les proves que les componen.
L'assistència presencial als seminaris és obligatòria i només s'admet que l'estudiant falti a un 20% de les sessions.
Al Campus Virtual es penjaran les qualificacions de les proves avaluables.
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats, el pes de les quals sigui d'un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura. Per a això, podrà realitzar un examen teòric i/o pràctic durant les últimes setmanes de curs.
L'alumnat que no es presenti a cap de les proves avaluables ni a la recuperació, serà qualificat com No avaluable.
En el cas de segona matrícula, l'alumnat podrà realitzar una única prova de síntesi que consistirà en un examen teòric i pràctic.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
La metodologia docent i l'avaluació proposades en la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació en classe | 10% | 5 | 0,2 | 6, 7, 9, 12, 22 |
Presentació oral dels treballs | 10% | 5 | 0,2 | 1, 4, 8, 12, 15, 16, 17 |
Test teòric individual | 40% | 10 | 0,4 | 5, 6, 9, 12 |
Treball final de pràctiques en grup | 40% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 |
De Mateo, Rosario; Laura Bergés; Marta Sabater (2009) Gestión de empresas de comunicación. Sevilla/Zamora: Comunicación Social.
Cerezo, Pepe. (2019) Los medios ante los modelos de suscripción. Barcelona. Editorial UOC
Sáinz de Vicuña Ancín, Jose Maria. (2021). El plan de marketing digital en la práctica (23rd ed.). Madrid: ESIC.
Salaverría, Ramon. (2020) Digital Native News Media: Trends and Challenges. Media and Communication, 2020, Volume 8, Issue 2.
Covey, Stephen. (2016). Los 7 hábitos de la gente altamente efectiva. Barcelona: Paidós.
Ries, Eric, and F. Javier San Julián Arrupe (2012). El Método Lean Startup : cómo crear empresas de éxito utilizando la innovación continua / Eric Ries ; traduccido por Javier San Julián. Barcelona: Deusto.
Paquets d'ofimàtica.