Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500892 Fisioteràpia | OT | 4 | 1 |
Tenir superades les assignatures dels cursos anteriors que facultin a l'estudiant a realitzar assignatures de 4rt de Grau.
L'objectiu principal de la assignatura es facultar a l'estudiant a establir una correcta valoració , exploració clínica de fisioteràpia d'un esportista lesionat , d'aquesta valoració inicial establir uns objectius concrets i assolibles i saber estructurar i aplicar un pla terapèutic de fisioteràpia adaptat a cada tipus d'esportista / lesió per tal de afavorir la més acurada , eficaç i eficient rehabilitació del procés lesional.
També com a objectiu es plantejaran coneixements que facultaran l'estudiant a plantejar estratègies de prevenció en l'àmbit de la fisioteràpia - activitat física que serveixin a l'esportista per fer un treball de prevenció de les lesions més freqüents i de la readaptació segons l'esport practicat .
Programa de l'assignatura
Classes teòriques :
Fisioteràpia de l' esport , activitat física i prevenció de lesions
2- Fisioteràpia a la lesió muscular
3- Fisioteràpia a la lesió tendinosa
4- Lesions de peu i turmell
5- Lesions de genoll
6- Abordatge fisioterapèutic de pubàlgia i lumbàlgia
7 - Tape /K Tape peu turmell (1)
8 - Tape / K Tape peu turmell (2)
9 - Tape / k Tape genoll
10- Lesions de l'espatlla a l'esport
11- Massatge a l'esport
12- Core
14 - Propiocepció
classes teòriques .
classes teòrico pràctiques supervisades .
classes practiques d'aspectes específics de l'assignatura .
activitats autònomes - classes virtuals en funció evolució covid 19 .
fòrum de discussió casos clínics - articles científics mitjançant el c virtual
debat a classe de casos clínics i/o discussió d'articles elaborats per grups d'alumnes .
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
PRÀCTIQUES DE LABORATORI (PLAB) | 19,5 | 0,78 | |
TEORIA (TE) | 18 | 0,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 23, 25, 26 |
Tipus: Autònomes | |||
ESTUDI PERSONAL | 90 | 3,6 | 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 22, 23, 24 |
LECTURA D'ARTICLES / INFORMES D'INTERÉS | 15 | 0,6 | 22, 24 |
AVALUACIÓ DE L'ASIGNATURA
PER APROVAR L'ASSIGNATURA ÉS IMPRESCINDIBLE HAVER APROVAT TOTES LES ACTIVITATS AVALUABLES PARCIALS
AVALUACIÓ ESCRITA MITJANÇANT PROVES OBJECTIVES DE SELECCIÓ D'ÍTEMS D'ELECCIÓ MULTIPLE AMB UN PES DEL 30%
ENTREGA DE TREBALLS INFORMES 40%
ASSISTÉNCIA A CLASES I SEMINARIS 10%
AVALUACIÓ DE PARTICIPACIÓ A FÒRUMS ( MOODLE ) 20%
EL PERIODE i DATA DE L'EXÀMEN TEÓRIC , ÚNIC I FINAL, SERÁ DURANT LES DUES PRIMERES SETMANES DEL MES DE JUNY de 2022
Els estudiants que no hagin superat l’assignatura/mòdul per mitjà de l’avaluació continuada es podran presentar a una prova final de recuperació com a màxim una setmana després de l'avaluació teórica final de l'assignatura en una data - hora acordada entre els alumnes i el professor responsable de l'assignatura .
PER PODER PRESENTAR-SE A L'EXAMEN FINAL 30% CALDRÁ HAVER SUPERAT . LA RESTA D'ACTIVITATS AVALUABLES PROPOSADES :
ENTREGA DE TREBALLS INFORMES 40% : EN LES DATES I TEMES QUE EL DOCENT INDIQUI EL PRIMER DIA DE CLASE
ASSISTÉNCIA A CLASES I SEMINARIS 10%: ES VALORARÁ L'ASSISTÉNCIA A CLASSES I SEMINARIS
AVALUACIÓ FÒRUM DE TEMES DE DISCUSSIÓ PLANTEJATS PEL PROFESSOR 20% : ES VALORARAN LA QÜALITAT DE LES APORTACIONS ALS TEMES PLANTEJATS PEL DOCENT DE PRESENTACIÓ AL FÒRUM DE PARTICIPACIÓ VIRTUAL .
L'avaluaciódels estudiants en intercanvi serà la mateixa que per la resta d'alumnes propis de la UAB , es tindrà en compte en cada cas concret , la no possibilitat d'assistir a les classes o seminaris pràctics i aquest fet no computarà negativament als alumnes "out" , el docent , avaluant cada situació i cas concret , proposarà activitats substitutives, per la resta d'activitats on la presència no és imprescindible l'alumne en intercanvi haurà de complir i superar les activitats avaluables periòdiques que li permetran presentar-se a la prova escrita final .
Quan es consideri que l’estudiant no ha pogut aportar prou evidències d’avaluació en l’acta es consignarà aquesta assignatura com a no avaluable.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
AVALUACI? ESCRITA MITJAN?ANT PROVES OBJECTIVES DE SELECCI? D'?TEMS D'ELECCI? MULTIPLE | 30% | 2 | 0,08 | 6, 8, 9, 10, 11, 12 |
AVALUACI? MITJAN?ANT CASOS PR?CTICS I COMENTARI ARTICLES A F?RUM | 20% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 |
Assitència i participació | 10% | 2 | 0,08 | 3, 4, 7 |
entrega de treballs i informes | 40% | 2 | 0,08 | 3, 4, 7 |
Fisioterapia del deporte y ejercicio . Kolt G et al Ed Elsevier 2004
Tratamiento fisioterapico de la rodilla . Basas Garcia . Mc Graw Hill 2003
Anatomía parsa el movimiento . Calais Germain .B. Ed los libros de la liebre de marzo .1994
Nuevas tendencias en fuerza y musculación .Julio Tous Fajardo .Ed Ergo 1999
Lesiones musculatres en el deporte . Balius-Pedret . Ed Panamericana 2013
Diagnostico Fisioterapico . Viel Eric . Ed Masson .1999
Tecnicas de Rehabilitacion en medicina deportiva .Prentice .W Ed Paidotribo 2001
Reeducation raisonnee de l'epaule opéree et non operée . Benedicte Forthomme. Ed Frisons Roche .2002
Lesiones Deportivas . Bahr . Maehlum .Ed Panamericana . 2004.
Rehabilitation in Orthopedic Surgery . Imhoff et al . Ed Springer 2016
Link a web P Maillaras : tendón
https://www.tendinopathyrehab.com/
Link a Web Jaume Mirallas . reeducación física
Link a web ejercicios activos
https://www.youtube.com/playlist?list=PL1myWo1Ba7aybh-OUqzLjDQpfvKL_oGCk
link a web EMC Knesioterapia
https://www.elsevier-masson.fr/kinesiterapia-medicina-fisica-1293-2965.html
link a Physiopedia
https://www.physio-pedia.com/Physiopedia:About
Top 60 Physical Therapy Blogs & Websites in 2020 For Physiotherapists
https://blog.feedspot.com/physical_therapy_blogs/
fòrum de debat i participació grup / docents