Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | OB | 2 | 1 |
No hi ha cap prerequisit per cursar aquesta assignatura.
L’assignatura de Direcció i Gestió de l’Allotjament I pretén establir els paràmetres d`actuació per tal que els alumnes de segon curs del Grau en Direcció Hotelera puguin gestionar de manera eficaç l’àrea d’allotjament d’un establiment hoteler així com un coneixement extens de la mateixa.
L’assignatura descriu l’estructura del departament d’allotjament i les àrees a gestionar, incidint principalment en la gestió organitzativa dels diferents subdepartaments que configuren tant el departament de reserves com la recepció i la consergeria, la del seu personal així com la gestió de l`oferta. A partir d`aquests factors els alumnes aprenen a gestionar i analitzar els resultats, prendre decisions i vetllar pel bon funcionament de l’àrea d’allotjament com a principal activitat dins d’una empresa hotelera que genera la major part del ingressos.
Al finalitzar l’assignatura l’alumne/a haurà de/d’ ser capaç de:
1. RESERVES
1.1 Concepte de reserva. Generalitats. El cicle del client.
1.2 Organització i funcions del departament
1.3 Preus i tarifes
1.4 Ocupació i freqüentació
1.5 Tipus de reserva: individuals, de grup, contingents, confirmades, garantides, etc.
1.6 Contractes, condicions i tarifes aplicables. Canals de distribució
1.7 Venda amb tarifes variables: revenue management.
1.8 Tipus de bonus
1.9 Comissions, descomptes i preus nets
1.10 Dipòsits i prepagaments
1.11 Tractament de reserves fallides
1.12 Coordinació interdepartamental
2. RECEPCIÓ
2.1 Funcions segons els diversos torns de treball
2.2 Operacions de recepció.
2.3 Excés de contractació
2.4 Coordinació interdepartamental
3. CONSERGERIA
3. Funcions i operativa.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 43 | 1,72 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 11 |
Resolució de problemes | 14 | 0,56 | 2, 3, 4, 9, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Realització de treballs | 34 | 1,36 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tres opcions d’avaluació:
Avaluació continuada. L’avaluació continuada consta del següent sistema:
a) La realització d'activitats pràctiques que val un 15 % de la nota final.
b) La realització d’un treball obligatori que val un 30% de la nota final
c) La realització de dos exàmens parcials i que valdran un 25% de la nota final cadascun d’ells.
Avaluació única. Examen final (tota la matèria).
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, a la Programació Oficial del Centre (EUTDH).
Hi haurà un examen final amb tot el contingut de l’assignatura per aquells estudiants que no hagin superat el sistema d’avaluació contemplat en el punt anterior i per aquells estudiants amb característiques específiques (repetidors, estudiants amb mobilitat, etc.) i que valdrà el100% de la nota final.
Re-avaluació.
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, a la Programació Oficial del Centre (EUTDH).
Només alumnes que a l’avaluació final hagin obtingut una nota igual o superior a 3,5 i menor de 5. La qualificació d’aquesta re-avaluació no superarà el 5 com a nota final.
Modalitat d’examen a definir pel professorat de l’assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats pràctiques | 15% de la nota final | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12 |
Examen parcial 1 | 30% de la nota final | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11 |
Examen parcial 2 | 30% de la nota final | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Treball obligatori | 25% de la nota final | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Atienza Sobrino, Verónica. Procesos de gestión de departamentos del área de alojamiento Verónica Atienza Sobrino. Malaga: ICeditorial, 2012. Print.
Corral Mestas, Fernando. Manual de recepción hotelera principios y técnicas / Fernando Corral Mestas. Oviedo: Septem Ediciones, 2012. Print.
Gallego, Jesús Felipe. (2002). Gestión de hoteles: una nueva visión. Madrid: Paraninfo.
Good Housekeeping Practices in Hotels. Barcelona: Centro de Actividad Regional para la Producción Limpia, 2006. Print.
morale. “Crece inversión en Reservas Hoteleras.” Portafolio (2006): n. pag. Print.
Parrilla, Patricia. (2006). Operaciones de Recepción. Gestione las tareas administrativas de recepción de forma eficaz. Vigo: Ideas propias Editorial.
Talón, Pilar (2016). Fundamentos de Dirección Hotelera. Madrid: Editorial Síntesis.
Vaquero González, Juliana. Recepción en alojamientos : recepción y atención al cliente. Manual / Juliana Vaquero González. Madrid: Editorial CEP S.L., 2013. Print.
Villanueva López, Raúl. Organización y prestación del servicio de recepción en alojamientos Raúl Villanueva López. Antequera, Málaga: Innovación y Cualificación, 2012. Print.
Altre material de suport es facilitarà a través del campus virtual
No s'utilitza cap programari específic.