Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500260 Educació social | OB | 2 | A |
2500261 Pedagogia | OB | 2 | A |
Per cursar aquesta assignatura s'aconsella haver superat l'assignatura de El procés ensenyament-aprenentatge
1.- Teoria i disseny curricular: aspectes teòrics i aplicats
2.- Elaboració de plans i programes de formació
3.- Seguiment i avaluació de plans i programes de formació
El plantejament metodològic de l'assignatura parteix de centrar l'activitat del procés en l'aprenentatge de l'alumne. Per tal de permetre l'assoliment d'aquest principi, l'estudiant haurà de ser actiu i autònom en tot el procés, essent missió del docent ajudar-lo en aquesta tasca. En aquest sentit, el professorat:
1) donarà suport a l'estudiantat en tot moment aportant la informació i els recursos necessaris per a que es doni l'aprenentatge,
2)vetllarà per l'aprenentatge autònom de l'estudiantat proposant-li diferents activitats d'ensenyament aprenentatge (individuals i grupals, teòriques i pràctiques) sota el principi de multivarietat metodològica.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Gran grup, modalitat virtual/ a distància. | 60 | 2,4 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Seminaris presencials | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració en grup i lliurament en plataforma virtual les 3 proves pràctiques | 60 | 2,4 | 9, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura dels dossiers-unitats didàctiques, estudi i preparació de proves d'avaluació | 150 | 6 | 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 14, 15 |
L'estudiant haurà de lliurar dos tipus d'evidències: 3 proves pràctiques de caràcter grupal (1 del primer bloc, 1 del segon bloc i 1 del tercer bloc) i 3 proves escrítes individuals.
Les proves pràctiques tenen una finalitat formativa des del punt de vista de llur avaluació, ja que podran ésser revisades pel grup en funció de la tasca lliurada.
Les proves teòriques, separades en cadascun dels blocs de continguts considerats, tenen una finalitat sumativa i han de ser una síntesi individual de la realització, discussió i reflexió del treball grupal. Pel seu caràcter, quan una prova estigui suspesa es podrà recuperar al finalitzar l'assignatura en el mes de juny. Cal considerar que el feeb-back i retorn de les activitats i proves realitzades es farà amb un termini de tres setmanes.
La realització i superació de totes les proves pràctiques i teòriques és indispensable per a superar l'assignatura, al mateix temps que l' assistència del 80% a les sessions presencials.
Es lliurarà la primera pràctica i es farà la primera prova individual al finalitzar el bloc 1
Es lliurarà la segona pràctica i es farà la segona prova individual al finalitzat el bloc 2
Es lliurarà la tercera pràctica i es farà la tercera prova individual al finalitzar el bloc 3
Les pràctiques i els exàmens de recuperació corresponents al Bloc I, II i III és realitzaran/lliuraran durant el mes de juny
En totes les situacions on s'evidencia que s'ha realitzat un plagi, l'assignatura es considerarà suspesa a tots els efectes.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
1 prova escrita Bloc 1 (avaluació individual) | 15% | 0 | 0 | 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12 |
1 prova escrita bloc 2 (avaluació individual) | 15% | 0 | 0 | 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
1 prova escrita bloc 3 (avaluació individual) | 15% | 0 | 0 | 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Lliurament de 3 proves pràctiques (avaluació grupal) | 45% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Presentació d'assoliments grupals | 10% | 0 | 0 | 1, 4, 9, 12, 14 |
Bolívar, A. (2017). Una ética profesional en la formación y las relaciones universitarias, en Perez y Rodriguez (Coords). Buenas prácticas docentes del profesorado universitario, 15-30. Octaedro
Cortella, M.S. (2017). Convivencia, ética y educación. Madrid: Narcea.
Diz, M.J. (2017). Necesidades formativas. Modelos para su análisis y evaluación. Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Volumen Extraordinario (6), 6-10.
Fernández, T. y Ponce, L. (2016). Elaboración, gestión y evaluación de proyectos sociales (volumen 2). Madrid: Pirámide.
Fernández, T. y Ponce, L. (2016). Planificación y actuación estratégica de proyectos sociales. Intervención social y programación (volumen 1). Madrid: Pirámide.
Gijón, J. (coord.) (2016). Formación por competencias y competencias para la formación. Perspectivas desde la investigación. Madrid: Editorial Síntesis.
Jimena, J. (2019). Estudio sociocomunitario para la detección de necesidades socioculturales y socioeducativas en la ciudad de Oviedo. Conference: VIII Congreso Internacional multidisciplinar de investigación educativa. CIMIE2019. Lleida, 4-5 Julio.
Martínez, J.E., Tobón, S. y López, E. (2019). Currículo: un análisis desde un enfoque socioformativo.IE Revista de investigación educativa de la REDIECH, 10 (8), 43-63.
Murillo, F.J; Román, M y Hernández, R. (2011). Evaluación educativa para la justicia social. Revista iberoamericana de evaluación educativa, 4 (1), 8-23.
Navio, A. (2007) Análisis y detección de necesidades, en Tejada, J. y Giménez, V. (Coord.) Formación de formadores. Escenario aula, Madrid:Thomson, 69-151
Ruiz, C. (2007). La evaluación de la formación, en Tejada, J. y Giménez, V. (Coord.) Formación de formadores. Escenario aula, Madrid:Thomson, 649-698.
Ruiz Bueno, C y Garcia Orriols, J. (2019). ¿Que nos aporta el modelo de patrones de aprendizaje para el diseño de acciones formativas? Revista Colombiana de Educación. 77, 1-21.
Serrate, S; González, M y Olmos, S. (2017). La acción socioeducativa interdisciplinar en la etapa de educación secundaria. Situación y necesidades profesionales. Revista de educación, 376, pp 200-228.
Tejada, J. (2007) Evaluación de programas, en TEJADA, J. Y GIMÉNEZ, V. (Coord.) Formación de formadores. Escenario institucional, Madrid:Thomson, pp. 391-465
Tejada, J. y Navio, A. (2007) Elaboración de planes, programas y cursos de formación, en TEJADA, J. Y GIMÉNEZ, V. (Coord.) Formación de formadores. Escenario aula, Madrid:Thomson, 153-206
Tejada, J. Y Ferrández, E. (2007) La evaluación de impacto de la formación como estrategia de mejora en las organizaciones, Revista electrónica de Investigación Educativa, 9, (2)
Tejada, J y Ruiz, C. (2016). Evaluación de competencias profesionales en educación superior: retos e implicaciones. Educación XX1, 19.1, 17-38
UNESCO. (2015). Repensar l'educació. Vers un bé comú mundial? Barcelona: Centro UNESCO Catalunya.
No es requereix de cap programari