Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OT | 4 | 2 |
2504012 Estudis d'Espanyol i Xinès: Llengua, Literatura i Cultura | OT | 4 | 2 |
Per cursar aquesta assignatura s'aconsella haver superat tots els crèdits del primer, segon i tercer curs del grau.
És necessari tenir la capacitat de llegir en anglès textos acadèmics i i d’altra índole per poder superar l’assignatura.
L'objectiu d'aquesta assignatura és estudiar la literatura moderna i contemporània de la Xina i el Japó des d'una perspectiva de gènere. Les classes teòriques desenvolupen aquests continguts a partir de presentacions del professor i sessions pràctiques, mitjançant la lectura i discussió d'articles i treballs narratius, així com treballant amb altres materials complementaris durant el curs.
L'assignatura estudia la producció literària moderna i contemporània de la Xina i el Japó des d'una perspectiva de gènere. Estudiarem autors literaris rellevants i gèneres de diferents èpoques literàries en tots dos països des de la perspectiva de gènere. S'utilitzaran teories literàries sobre el gènere en la literatura per a analitzar obres representatives de tots dos països, amb les eines conceptuals i analítiques pertinents per a aprofundir la representació cultural de gènere.
L'assignatura compta amb classes teòriques i pràctiques. L'ús del Campus Virtual de l'assignatura és imprescindible ja que en ell es troben els materials que s'han d'utilitzar per poder seguir el curs i superar l'assignatura; és a dir, les lectures obligatòries, així com tot tipus d'informació necessària per al desenvolupament de la mateixa. Es valorarà la discussió dels textos de la bibliografia i dels materials utilitzats en les classes pràctiques: documentals, pel·lícules, classes impartides per especialistes convidats, etc. La metodologia potencia el treball amb TIC, eines d'autoaprenentatge, l'elaboració d'un discurs propi i el desenvolupament de pràctiques, al costat de les classes teòriques.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe magistral (Japó) | 25 | 1 | 3, 5, 6, 18 |
Classe magistral (Xina) | 25 | 1 | 1, 3, 5, 6, 10, 11, 13, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 27 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats de classe (Japó) | 8,75 | 0,35 | 1, 3, 10, 11, 13, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 27 |
Activitats de classe (Xina) | 8,75 | 0,35 | 1, 3, 5, 6, 10, 11, 13, 18, 20, 21, 27 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball individual (Japó) | 37,5 | 1,5 | 1, 3, 5, 6, 10, 11, 18, 27 |
Treball individual (Xina) | 37,5 | 1,5 | 1, 3, 5, 6, 10, 11, 13, 18, 20, 21, 27 |
L'avaluació és avaluació continuada. L'alumnat ha de proporcionar evidència del seu progrés completant tasques i exàmens. Els terminis d’aquestes activitats d’avaluació s'indiquen en el calendari el primer dia de classe. Totes les activitats tenen un termini que cal complir estrictament, segons el calendari de l’assignatura.
Criteris d'avaluació: capacitat per a analitzar aspectes relacionats amb les representacions de gènere en les literatures xinesa i japonesa contemporànies, i aplicació dels coneixements adquirits durant el curs. Es requereix que l'estudiantat participi activament en les discussions a classe. Es concedirà importància a la lectura crítica de les ponències i a la capacitat de produir una línia argumental raonada, organitzada i coherent.
Gènere i literatura en la societat contemporània de la Xina
1) Treball individual: 35%
2) Participació a classe: 15%
Gènere i literatura en la societat moderna i contemporània del Japó
1) Treball individual: 25%
2) Comentaris sobre els materials de lectura: 25%
Altres consideracions
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicaràper escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’estudiant.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
L'estudiant es presentarà exclusivament a les activitats o proves no presentades o suspeses. En cap cas es podrà recuperar nota mitjançant una prova final equivalent al 100% de la nota.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0.En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
S’exclouen de la recuperacióles activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat). Esconsidera com a "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a, i com a "plagi" el fet de presentar part o tot un text d'un autor com a propi, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en forma digital. En el cas de còpia entre dos estudiants, si no es pot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció a ambdós.
Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Participació a classe | 25% (15% + 10%) | 2,25 | 0,09 | 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 14, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 |
Treball individual | 75% (35% + 25% + 25%) | 5,25 | 0,21 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 11, 12, 13, 15, 18, 27 |
Obres de ficció:
Ichiyo, Higuchi. “Noche de plenilunio”(1895). Trad. de Hiroko Hamada y Virginia Meza. A: Cerezos en tinieblas. Buenos Aires: Kaicron, 2006.
Ichiyo, Higuchi. “Aguas cenagosas” (1895). Trad. de Hiroko Hamada y Virginia Meza. A: Cerezos en tinieblas. Buenos Aires: Kaicron, 2006.
Ichiyo, Higuchi. “Dejando la infancia atrás” (1895-1896). Trad. de Hiroko Hamada y Virginia Meza. A: Cerezos en tinieblas. Buenos Aires: Kaicron, 2006.
Roka, Tokutomi (1900). Namiko (Hototogisu). Trad. de Rumi Sato. Gijón: Satori, 2011.
Tanizaki, Jun’ichirô (1929). Hay quien prefiere las ortigas (Tade kuu mushi). Trad. de l’anglès de María Luisa Balseiro. Barcelona: Seix Barral, 2004.
Yoshimoto, Banana (1988). Kitchen (Kicchin). Trad. de Lourdes Porta y Jun’ichi Matsuura. Barcelona: Tusquets, 1991.
Tawada, Yôko. El marit gos (Perusona-Kakato wo nakushite-Inu no mukoiri (1993)). Trad. Jordi Mas López. Barcelona: Godall, 2019
Obras de consulta:
Copeland, Rebecca L.; Ortabasi, Melek. The Modern Murasaki. Writing by Women of Meiji Japan. New York: Columbia University. (2006)
Sievers, Sharon L. Flowers in salt. The Beginnings of Feminist Consciousness in Modern Japan. Stanford: Stanford University. (1985) (Biblioteca d’Humanitats)
Tanaka, Yukiko (ed) To live and to write. Selections by Japanese Women Writers (1913-1938). (1987) (Biblioteca d’Humanitats)
La bibliografia obligatòria i complementària del mòdul de la Xina s'especificarà al programa de l'assignatura.
En aquesta assignatura no es fa servir cap programari