Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503868 Comunicació de les Organitzacions | OB | 1 | A |
No és necessari cap requisit previ.
Tema 1: Les Relacions Públiques: conceptualització i definició
Tema 2: Conceptes fonamentals de les Relacions Públiques
Tema 3: Origen i evolució de les Relacions Públiques
Tema 4: Els models de gestió de les Relacions Públiques
Tema 5: La professió i el seu desplegament a les organitzacions
Tema 6: Àrees d'especialització de les Relacions Públiques
Tema 7: Reptes d'investigació en les Relacions Públiques
Tema 8: Els principis i l'ètica del professional de les Relacions Públiques
* El contingut de l'assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere. S'inclourà la perspectiva de gènere en l'anàlisi de la figura del o de la professional de les Relacions Públiques.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
L'assignatura es divideix en sessions teòriques i pràctiques. Les sessions teòriques consisteixen en la presentació dels conceptes generals del tema, així com la reflexió i debat dels alumnes a partir de les lectures suggerides. I les sessions pràctiques constaran d'exercicis pràctics i activitats grupals amb la finalitat d'assimilar els aspectes teòrics presentats.
Respecte a les sessions pràctiques, la classe es dividirà en subgrups per a poder fer treballs personalitzats amb els tutors de seminari o pràctiques. En aquestes sessions, es realitzaran exercicis grupals, plantejats en classe, directament relacionats amb els temes desenvolupats en l'assignatura. En aquests exercicis s'implementarà el mètode de l'estudi de cas, la resolució de problemes de comunicació i / o la lectura, anàlisi i posada en comú dels articles especialitzats que la professora consideri d'interès per a la matèria. Com a colofó a l'assignatura l'alumnat farà un treball final basat en l'estudi d'una experiència real de gestió de les relacions públiques en una empresa / institució. Aquest treball final es realitzarà de manera grupal (amb el mateix grup format a les sessions pràctiques). D'aquesta manera l'alumnat contrastarà en la praxi el coneixement teòric explicat en classe.
L'alumnat disposarà al campus virtual de materials complementaris vinculats a bloc temàtic. Aquests materials hauran de ser llegits i revisats amb antelació tant per a fer les pràctiques com per a preparar la prova teòrica final.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions expositives i pràctiques | 160 | 6,4 | 4, 5, 6, 7, 8, 9, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Avaluació | 25 | 1 | 5, 7, 8, 10, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Treballs, pràctiques i lectures | 95 | 3,8 | 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10, 11 |
El sistema d'avaluació de l'assignatura està basat en els següents criteris:
- Activitat A: Control de coneixement (40%): examen teòric final. Per a superar l'assignatura, el test haurà de ser aprovat amb una qualificació igual o superior a 5,0 (condició indispensable).
- Activitat B: Realització i presentació de les activitats pràctiques (30%). En cas de no presentar #dins del termini i en la forma escaient les activitats pràctiques, s'obtindrà una nota igual a 0,0. La nota global del criteri B s'obtindrà a partir de la mitjana del conjunt de notes de les activitats.
- Activitat C: Realització i presentació del treball pràctic final (30%): estudi sobre la gestió i estructura de les relacions públiques d'una organització a partir de fonts primàries (entrevista a un/a responsable de comunicació).
A (40%) + B (30%) + C (30%) = 100% QUALIFICACIÓ FINAL DE L'ASSIGNATURA
* Per a superar l'assignatura és obligatori obtenir una nota igual o superior a 5,0 cadascun dels criteris d'avaluació (A, B i C).
Reavaluació
a) L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura i haver obtingut almenys un 3,5 de nota mitjana ponderada de l'assignatura.
b) La teoria pot recuperar-se només si l'o l'estudiant ha obtingut entre un 3,5 i un 4,9 en la qualificació dela prova teòrica. La prova de recuperació consistirà en un examen d'avaluació de coneixements teòrics.
c) L'alumnat que hagi tret una D en una de les pràctiques, ja sigui perquè ha suspès o perquè no l'hagi presentat (sempre que sigui per raons degudament acreditades i acceptades per l'equip docent), tindrà l'opció de presentar-se a la seva recuperació durant el període establert ad hoc. La recuperació de cada pràctica consistirà en la resolució d'un cas o problema de comunicació a l'aula (dia o hora a determinar).
d) El treball final de l'assignatura (30%) és un treball avaluable que no es podrà recuperar, pel fet que resulta pràcticament impossible la realització d'un altre treball d'aquestes característiques amb el temps que es disposa.
Segona matrícula
En cas de segona matrícula, l’alumnat podrà fer una única prova de síntesi que consistirà en una prova teòrica (test). La qualificació de l’assignatura correspondrà a la qualificació de la prova de síntesi.
Plagi
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
IMPORTANT
La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats pràctiques | 30% | 15 | 0,6 | 2, 4, 8, 10, 11, 12 |
Proba teòrica | 40% | 2 | 0,08 | 2, 4, 8, 10, 11, 12 |
Treball grupal final | 30% | 3 | 0,12 | 1, 3, 5, 6, 7, 9 |
Per a aquesta assignatura no es necessita cap programa informàtic específic.