Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503702 Ciències de l'Antiguitat | OT | 4 | 2 |
2503998 Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística | OT | 4 | 0 |
No n'hi ha.
En finalitzar l’assignatura l’alumne serà capaç de:
1. Introducció.
2. Tòpics literaris: de la catábasis clàssica a la Commedia de Dante Alighieri.
3. Èpica: de l'heroi homèric a la llegenda d'Alexandre.
4. Novel·la: de la Metamorfosi de Apuleu a la novel·la picaresca.
5. Lírica: de la poesia elegíaca romana al Canzoniere de Petrarca.
6. Teatre còmic: de la comèdia plautina a Moliere.
7. Teatre tràgic: de la tragèdia de Sèneca a Shakespeare.
L’assignatura és presencial. L’estudiant haurà de realitzar un treball continuat al llarg del curs. L’assistència a les lliçons magistrals li servirà per contextualitzar les diferents lectures proposades al llarg del curs.
Hi haurà diferents seminaris on es comentaran lectures i pel.lícules relacionades amb els continguts treballats a classe.
Per bé que no hi haurà control d’assistència a les classes, la considerem fonamental a l’hora de poder superar amb èxit l’assignatura.
Els estudiants hauran de fer un treball pràctic al final de cadascuna de les unitats del programa de l'assignatura, que podrà ser de diferent naturalesa (assaig, comentari, ressenya bibliogràfica) a proposta del professor. Aquests treballs es lliuraran per escrit en el termini marcat pel professor.
Els estudiants hauran de realitzar unes lectures obligatòries en cadascun dels temes; també tindran lectures complementàries que seran de caràcter voluntari, encara que algunes d'elles podran servir per a efectuar la part pràctica de l'assignatura.
LECTURES OBLIGATÒRIES:
LECTURES COMPLEMENTÀRIES:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 30 | 1,2 | 2, 4, 7, 9, 10, 11, 12, 14 |
Comentari y discussió de lectures | 6 | 0,24 | 3, 7, 8, 10, 11, 12 |
Treballs pràctics | 31,5 | 1,26 | 1, 3, 4, 5, 7, 10, 12, 13, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i treball personal | 35 | 1,4 | 2, 4, 5, 6, 10, 11, 13 |
Lectures complementàries | 15 | 0,6 | 7, 9, 10, 12, 14 |
Lectures obligatòries | 25 | 1 | 2, 7, 9, 10, 11, 12 |
AVALUACIÓ CONTINUADA
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l'alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
PERCENTATGE DE CADA PART:
40%: Prova escrita amb preguntes de resposta breu i d’assaig (UNITATS 1, 2, 3 i 4 ). Setmana 8.
40%: Prova escrita amb preguntes de resposta breu i d’assaig (UNITATS 5, 6 i 7). Setmana 16.
20%: Treballs de comentari, assaig, ressenya bibliogràfica al final de cada unitat a proposta del professor.
NOTES MOLT IMPORTANTS
PLAGI
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova amb preguntes de resposta breu i d'assaig | 40% | 1,5 | 0,06 | 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 12, 13, 15 |
Prova amb preguntes de resposta breu i d'assaig | 40% | 1,5 | 0,06 | 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15 |
Treballs pràctics | 20% | 4,5 | 0,18 | 1, 3, 5, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
BEARD, M. (2013). La herencia viva de los clásicos, Barcelona: Crítica.
BAKER, P.; HELMRATH, J.; KALLENDORF, C. (2019). Beyond Reception. Renaissance Humanism and the Transformation of Classical Antiquity, Berlin-Boston: De Gruyter.
BRIGGS, W.; KALLENDORF, C. (coords.) (2007). A companion to the classical tradition, Malden (Massachusetts): Blackwell.
CODOÑER, C. (ed.) (1997). Géneros literarios latinos, Salamanca: Universidad de Salamanca. Servicio de Publicaciones.
CODOÑER, C. (ed.), (1997). Historia de la literatura latina, Madrid: Cátedra.
CURTIUS, E. R. (1978). Literatura europea y edad media latina, México: Fondo de Cultura Económica. 2 vols.
FERRERO HERNÁNDEZ, C. (2006). Textos de literatura europea y tradición clásica, Bellaterra: Servei de Publicacions UAB.
GARCÍA PÉREZ, D. (2009), Teatro griego y tradición clásica, México: Universidad Nacional Autónoma de México.
GONZÁLEZ ROLÁN, T., SAQUERO, P. & LÓPEZ FONSECA, A. (2002), La tradición clásica en España (siglos XIII-XV). Bases conceptuales y bibliográficas, Madrid:Clásicas.
GENETTE, G. (1989), Palimpsestos. La literatura en segundo grado, Madrid: Taurus.
HARDWICK, L.; STRAY, CH. (2011). A Companion to Classical Receptions, Malden (Massachusetts):John Wiley & Sons.
HARRISON, S.J. (ed.) (2001), Texts, ideas, and the classics: scholarship, theory, and classical literature, Oxford-New York: Oxford University Press.
HERNÁNDEZ MIGUEL, L.A. (2008), La Tradición Clásica. La transmisiónde las literaturas griega y latina antiguas y su recepción en las vernáculas occidentales, Madrid: Liceus.
HIGHET, G. (1954). La tradición clásica, México: Fondo de Cultura Económica. 2 vols.
HOWATSON, M. C. (1991). Diccionario de la literatura clásica, Madrid: Alianza.
JENKINS, R. (2015). Un paseo por la literatura de Grecia y Roma, Barcelona: Crítica.
LIDA DE MALKIEL, M.R. (2017), La tradición clásica en España, Madrid:Centro para la Edición de los Clásicos Españoles.
MIOLA, Robert S. (1992), Shakespeare and Classical Tragedy. The Influence of Seneca, Oxford: Clarendon Press.
SANTANA HENRÍQUEZ, G. (2000), Tradición clásica y literatura española, Las Palmas: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria.
VON ALBRECHT, M. (1997). Historia de la literatura romana, Barcelona: Herder. 2 vols.
WALDE, Ch. (ed.) (2012). Brill’s New Pauly Supplements I - Volume 5: The Reception of Classical Literature, Leiden-Boston: Brill.
WINKLER, M.M. (ed.) (2001). Classical Myth and Culture in the Cinema, New York: Oxford University Press.
RECURSOS EN XARXA
Ningú.