Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500239 Història de l'Art | OT | 3 | 0 |
2500239 Història de l'Art | OT | 4 | 0 |
Cap.
Introducció a la pintura del Renaixement Nòrdic
1. El gòtic internacional o art cortesà del 1400.
2. El Renaixement nòrdic.
Lliçons magistrals, discussions i seminaris a classe, lectures obligatòries, ejercicis individuals.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals, tutories i estudi | 120 | 4,8 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Seminaris i discussions a classe | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures obligatòries | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Primera prova escrita: tema 1
Segona prova escrita: tema 2
Control de les lectures obligatòries
Per a aprovar l'assignatura cal sumar un mínim del 50% de la puntuació total.
L'alumne que no superi el curs i tingui una nota final mínima de 3,5 pot presentar-se a una prova de recuperació, on s'examinarà de la part suspesa.
L’estudiant rebrà la qualificació de "No avaluable" sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Control de lectures obligatòries | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Primer exercici escrit | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Segon exercici escrita | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
LECTURES OBLIGATÒRIES
4) Panofsky, E., “Realidad y símbolo en la pintura flamenca primitiva: spiritualia sub metaphoris corporalium”, Los primitivos flamencos, Madrid: Cátedra, 1998, pp. 133-149.
5) Schapiro, M., “Muscipula Diaboli. El simbolismo del retablo de Mérode” (1945) y “Nota sobre el retablo de Mérode” (1959), Estudios sobre el arte de la Antigüedad Tardía, el Cristianismo primitivo y la Edad Media, Madrid: Alianza, 1987, pp. 12-27.
6) Rico, D., “Materia para la contemplación”, en Piedad Desplà. El proceso de restauración de la obra maestra de Bartolmé Bermejo, Barcelona: Fundación Banco Sabadell, 2016, pp. 29-38.
Cap