Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4316214 Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física | OB | 1 | 1 |
L'assignatura es cursa el primer semestre del primer curs i no te prerequistis.
Els objectius generals d'aquest modul son:
La metodologia d'impartició i avaluació pot patir modificacions en funció de la situació sanitària pel COVID19.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Magistrals | 32 | 1,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 22 | 0,88 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura i elaboració de treballs | 76 | 3,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Evidència 1
El professorat proporcionarà material en les classes magistrals sobre carreres esportives, transicions i carreres duals. Es demanarà un treball-reflexió argumentada i culturalment informada sobre els models i la seva aplicabilitat en diferents contextes.
Evidència 2
L'estudiant entrevistarà un esportista en relació a algun dels continguts desnvolupats durant el curs (e.g., carrera dual, gènere, transicions). L'entrevista es transcriura i s'haura de lliurar un informe de la mateixa.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1. Reflexió a partir del material proporcionat pels professors | 40% | 8 | 0,32 | 6, 7, 8, 9 |
EV2. Entrevista a un esportista i informe | 60% | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Pallarés, S., Azócar, F., Torregrosa, M., Selva, C., & Ramis, Y. (2011). Modelos de trayectoria deportiva en waterpolo y su implicación en la transición hacia una carrera profesional alternativa. Cultura, Ciencia Y Deporte, 6, 93–103. http://doi.org/10.12800/ccd.v6i17.36
Pallarès, S., Torregrossa, M., & Pérez-Rivases, A. (2017). No es por casualidad. Seis historias de mujeres en el deporte. Barcelona: Amentia Editorial.
Stambulova, N., & Wylleman, P. (2014). Athletes career development and transitions. In A. G. Papaioanu & D. Hackfort (Eds.), Companion to sport and exercise psychology: Global perspectives and fundamental concepts (pp. 603–620). London: Routledge.
Torregrosa, M., Chamorro, J. L., & Ramis, Y. (2016). Transición de júnior a sénior y promoción de carreras duales en el deporte: una revisión interpretativa. Revista de Psicología Aplicada Al Deporte Y Al Ejercicio Físico, 1, 1–11.
Torregrosa, M., & González, M. D. (2013). Athletes’ careers in Spain: Professionalization and developmental consequences. Athletes’ Careers Across Cultures. http://doi.org/10.4324/9780203545683
Torregrosa, M., Ramis, Y., Pallarés, S., Azócar, F., & Selva, C. (2015). Olympic athletes back to retirement: A qualitative longitudinal study. Psychology of Sport and Exercise, 21, 50–56. http://doi.org/10.1016/j.psychsport.2015.03.003
Vilanova, A., & Puig, N. (2013). Compaginar la carrera deportiva con la carrera académica para la futura inserción laboral: ¿una cuestión de estrategia? Revista de Psicologia Del Deporte, 22(1), 61–68.
Vilanova, A., & Puig, N. (2016). Personal strategies for managing a second career: The experiences of Spanish Olympians. International Review for the Sociology of Sport, 51(5), 529–546. http://doi.org/10.1177/1012690214536168